انتقاد شدید ثریا قاسمی از شایعه‌سازی‌ درباره سلامتی مادرش

در پی انتشار اخباری مبنی ناخوشی و بیماری حمیده خیرآبادی(نادره)، بازیگر پیشکسوت و توانای سینما و تلویزیون ایران بر آن شدیم در تماس با تنها فرزند او، از حال و احوال این روزهای مادر سینمای ایران آگاه شویم. ثریا قاسمی که خود نیز از بازیگران پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون کشورمان است، دل پرخونی از دروغ‌سازی‌های اخیر پیرامون حال مادر گرامی و هنرمندش داشت.

او ضمن تکذیب تمامی اخبار و شایعات به «خبر آنلاین» گفت: «این خبرها از کجا می‌آید؟ نوشته‌اند مادر من به دلیل بیماری، تنهایی و عدم رسیدگی اطرافیان، در وضعیت نامناسبی قرار دارد و همسایگانش از آسایشگاه سالمندان تقاضا کرده‌اند به دلیل بیماری و کهولت و عدم توان رسیدگی، به آنجا منتقل شود.

بعد هم برای اینکه پیاز داغ ماجرا را بیشتر کنند اضافه کرده‌اند که فرزندان خانم خیرآبادی در خارج از کشور به سر می‌برند و او مدت‌ها است در تنهایی و کهولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. آخر دوست عزیز! خانم یا آقای خبرنگار! تو که هنوز نمی‌دانی خانم خیرآبادی یک بچه بیشتر ندارد، چرا می‌آیی و به دروغ خبرسازی می‌کنی؟» تنها فرزند حمیده خیرآبادی ضمن گلایه شدید از سایت‌ها و روزنامه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، ادامه داد: «نزدیک به دو هفته است که این خبرسازی‌ها شروع شده است.

من واقعا عارم می‌آید به این دروغ‌ها جواب بدهم و به همین دلیل ترجیح می‌دهم از کنارشان بگذرم.» او که از لحن کلامش مشخص بود دل پردردی از برخی خبرنگاران سینمایی‌نویس دارد، به چاپ این شایعه در یکی از روزنامه‌های سینمایی اشاره کرد و افزود: «شما ببینید یکی از روزنامه‌های‌ سینمایی ما که خیلی هم ادعای اولین بودن و حرفه‌ای‌گری دارد بدون هیچ تحقیقی می‌آید و این خبر را به نقل از فلان سایت چاپ می‌کند. خب من بیایم به مدیر مسوول این روزنامه حرفه‌ای! چه بگویم. بگویم به این بچه‌های پانزده، شانزده ساله‌ای که به عنوان خبرنگار دور خودت جمع کرده‌ای شماره ثریا قاسمی را بده تا حال خانم خیرآبادی را اول از من که دخترش هستم

بپرسند و بعد اقدام به چاپ خبر کنند؟ این چیزها را که من نباید یاد یک مدیر مسوول بدهم. آن صفحه را با هر چیز دیگری هم می‌شود پر کرد، ولی ما به دنبال راحت کردن کار خود هستیم.»

قاسمی در انتها با تاکید بر سلامتی مادرش گفت: «من از همین جا یک بار و برای همیشه می‌گویم که خانم خیرآبادی مادر من در کمال صحت و سلامت مشغول زندگی در خانه شخصی خودشان هستند. ایشان حدود

پنج سال است که به شکل خود خواسته بازنشسته شده‌اند و اگر خبرسازان کهولت سن را بیماری به حساب نیاورند، خدا را شکر حال‌شان خوب است. به آن شخصی هم که نوشته است همسایه‌‌ها از مادر من نگهداری می‌کنند می‌گویم که اتفاقا این خانم خیرآبادی است که مواظب همسایه‌هایش است و گهگاه اگر آش یا شله‌زردی بپزد کاسه‌ای از دستپخت خود را نیز برای آنها می‌برد.»