به گزارش فارس، آتش که به جان پلاسکو افتاد، دل های مردم ایران در غم از دست دادن آتش نشان های قهرمان سوخت.

مردم ایران، اعم از پیر و جوان، مرد و زن، بزرگ و کوچک هر کدام به نحوی به دلجوئی و ابراز همدردی با این قهرمانان گمنام پرداختند و در این میان نیز در بین اصحاب تعلیم و تربیت و در مدارس کشور اقداماتی به طرق مختلف برای تقدیر از آتش نشان ها و درس ایثار و فداکاری آنها، برگزار شد.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در پی حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به محبوس شدن و شهادت جمعی از آتش‌ نشانان ایثارگر کشورمان شد، پیامی صادر کرد که در متن پیام، آمده است: «سانحه ناگوار آتش سوزی ساختمان مرکز شهر تهران که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان غیور شد، ایران اسلامی را یکپارچه سوگوار ساخت. این حادثه غم‌انگیز صحنه حماسه آفرینی دلاورمردانی گردید که نام و یادشان تا ابد در تاریخ ایران و ایرانی ماندگار خواهد شد.»

«اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدا و مصدومان این حادثه غمبار و سایر همکاران خدوم‌شان، برای شهیدان علو درجه،برای مصدومان سلامت و صحت و برای ملت ایران صبر و اجر مسألت می‌نمایم».

همچنین شورای عالی آموزش و پرورش نیز پیامی صادر کرد که در این پیام آمده است: «حادثه غم‌انگیز و تأسف بار آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو و شهادت مظلومانه و جانگداز جمعی از پرسنل خدوم و ایثارگر آتش‌نشان، غمی بزرگ بر دل مردم عزیز ایران نهاد. این شورا ضایعه درگذشت این قهرمانان و دلاوران عزیز را که با از خود گذشتگی به ما درس شجاعت و شهادت آموختند را به خانواده محترم آنان و آتش نشانان عزیز و مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آنان از درگاه ایزد منان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارد».

در برخی مناطق کشور، دانش آموزان با معلمان و مسئولان مدارس به نزدیک ترین آتش نشانی محل مراجعه کردند و با اهدای گل، یاد و نام همکاران شهیدشان را گرامی داشتند.

جمعی از معلمان نیر در گفت و گو با فارس اظهار داشتند، که روز شنبه سر کلاس درس موضوع شجاعت را تدریس کردیم و با دانش آموزان برای شادی روح شهدای آتش نشان ها آیه الکرسی قرائت کردیم.

دانش آموزان در برخی مدارس کشور نیز برگه انشا با نقش آتش نشان ها طراحی و از دانش آموزان خواسته شد که انشایی با موضوع « رشادت های آتش نشان ها « نگارش کنند.

در برخی سالن ها نیز طراحی های زیبا در خصوص آتش نشان ها نصب شد.

یادبود شهدای آتش نشان دبستان عفت استان یزد

همچنین فاطمه آسیمه دانشجو معلم پردیس نسیبه تهران غزل ذیل را به احترام آتش نشانان شهید کشور سروده است:

در آتش و شعله یک مرد می جنگید

مردی که بابا بود مردی که بی تردید...

سوزاند آتش را،تن ها گره خوردند

حالا همه رفتند در حبس و در تبعید

سوزاند آتش را، آوار جا خوردند

جانش فدا می شد، بی مزد و بی تمجید

آتش نشان، یک مرد، شوهر، پسر، بابا

آه از گلوی شهر بی تاب و با تشدید

آتش فرو رفته در سیل اشک و آه

تهران سیه پوش و در امتحان تجدید

آوار ها اما... آیا کسی مانده؟

در بین سیمان و تیرآهن و تهدید!

آتش نشان، یک مرد شاید پری یا حور

تبعیدشان این بود پرواز تا خورشید

چند اثر خوشنویسی به خط شکسته نستعلیق در وصف شهدای آتش نشان از علاالدین کیا مدیر کل فرهنگی و هنری دانشگاه فرهنگیان نیز از جمله اقدامات اصحاب تعلیم و تربیت کشور برای همدردی و دلجویی با خانواده های شهدای قهرمان آتش نشان بوده است.

اثر خوشنویسی به خط شکسته نستعلیق از مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در وصف شهدای آتش نشان

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.