شماره روزنامه ۵۹۹۳
|

ویژه نامه

  • حضور ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی در دهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش

    دهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش؛ ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۳ با حضور ۱۳۰ شرکت بزرگ سرمایه گذاری مسکن، انبوه سازان، تولیدکنندگان و صنعتگران حوزه ساختمانی و شرکت های وابسته به حوزه صنعت ساختمان از جمهوری اسلامی ایران و ۹ کشورجهان، برگزار می شود. به گزارش ستاد خبری نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش؛ در این نمایشگاه، جدیدترین و نوین ترین دستاوردها، تولیدات و فنآوری های علمی و صنعتی در زمینه مصالح ساختماaن پایه، ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی، آسانسور و بالابرها، خانه های پیش ساخته، نقشه کشی و طراحی، سیستمهای تصفیه آب، تأسیسات حرارتی و برودتی، ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، تجهیزات و لوازم کار و ایمنی،در و پنجره ، شیشه و ماشین آلات وابسته، معماری، دکوراسیون، نماسازی، پوششهای سقف و دیوار، کفپوش، لوله و اتصالات، کاشی و سرامیک، برق وتجهیزات الکترونیک، صنایع زیربنایی آب و گاز، خدمات فنی و مهندسی، عایقهای صوتی و حرارتی، محوطه سازی و دکوراسیون داخلی ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
  • سرپناه اضطراری برای مناطق حادثه‌دیده

    یک طراح صنعتی، طرحی مفهومی از یک سرپناه ساده و سریع را ارائه کرده است که در مناطقی که دچار بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله می شوند کاربرد دارد. در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان یا زلزله، افراد بی‌خانمان نیازمند سرپناه فوری هستند که احداث آن علاوه بر هزینه بالای آن، بسیار زمان‌بر است. «آدم اونالان» طراح صنعتی اهل ترکیه، طرح نسبتا ساده‌ای ارائه کرده که شامل یک سرپناه فوری به همراه تجهیزات اولیه اسکان است. سرپناه اضطراری «LifeBox» یک جعبه نسبتا کوچک به طول ۱. ۲ و ارتفاع ۰. ۶ متر و وزن ۷۴ کیلوگرم است که به راحتی توسط دو نفر حمل می‌شود.
  • توسعه صنعت نمایشگاهی

    دکتر محمدصادق مفتح دبیرکل اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحقق حماسه اقتصادی با توسعه فرهنگ تعاون در لایه های مختلف جامعه برای جذب و سازماندهی مشارکت فراگیر مردمی در فعالیت های اقتصادی به عنوان محور سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی امکان پذیر است. اتاق تعاون ایران به عنوان عالی ترین نهاد مردمی بخش تعاون ضمن حمایت از تعاونی ها به عنوان بازوان رکن دوم اقتصاد ملی، خود را یکی ازمخاطبین اصلی پیامهای نوروزی رهبر فرزانه انقلاب می داند. درهمین راستا به منظور کمک به تحرک بیشتر فعالیت های اقتصادی و استفاده از ظرفیت توسعه صادرات غیرنفتی بالاخص خدمات فنی و مهندسی برگزاری نمایشگاههای بین المللی تخصصی را از سنوات قبل در دستور کار قرار داده و مفتخر است همه ساله بزرگترین رخداد نمایشگاهی درعرصه صنعت ساختمان را با مشارکت هزاران شرکت داخلی و خارجی در سطح کشور مدیریت کند.
  • حمایت از اجرای پروژه های گردشگرساز

    نفیسه آفرین زاد معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی چون نمایشگاه عمران و ساختمان در منطقه آزاد کیش قطعا در جذب گردشگر و سرمایه گذار به این منطقه که از اهداف اصلی سازمان در دوره مدیریت جدید است، کمک می کند. دکتر علی جیرفتی در گفت وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد»، افزود: در راستای توسعه عمران و آبادانی جزیره، سازمان منطقه آزاد کیش طرح های گسترده و مهمی را در دستور کار قرار داده که از آن جمله حمایت از اجرای پروژه هایی است که به افزایش شمار گردشگران و یا ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر در جزیره کمک کند.
  • پیشرفته‌ترین ماده ساختمانی برای شهرهای آینده

    مهندسان بتازگی پیشرفته‌ترین ماده ساختمانی جهان برای شهرهای آینده را «چوب» معرفی کرده‌اند. چوب مانند هر محصول دیگر تجدیدپذیر و غنی از کربن است زیرا دی‌اکسیدکربن را در طول رشدش جذب کرده و حتی پس از تبدیل شدن به الوار آن را حفظ می‌کندو در مقایسه با فولاد یا بتن، CLT (چوب ورقه‌ ورقه) ارزان‌تر و مونتاژ آن آسان‌تر بوده و در مقابل آتش مقاوم‌تر و بادوام‌تر است. جمعیت‌شناسان پیش‌بینی می‌کنند نرخ جمعیت شهری کره زمین طی ۳۶ سال آینده، دو برابر شود و این موضوع تقاضا را برای ساختمان‌های مرتفع‌تر در شهرهای متراکم‌تر از حال حاضر، افزایش می‌دهد.
  • احیاء هویت ایرانی - اسلامی از ضروریات معماری و شهرسازی امروز

    من همیشه به یاد جوانانی هستم که با اهداء بهترین و بزرگترین سرمایه زندگی خود یعنی خون پاکشان از میهن عزیزمان دفاع کردند. ای کاش سعادتی داشتم که جوانی من هم مصادف با دوران دفاع مقدس می شد و می توانستم هم رزم آن جوانان پاک‌دل و با ایمان باشم. در عین حال خدا را شاکرم که توفیق خدمت به مردم و محرومان در عرصه ساخت و ساز را به من عطا فرموده و از این بابت خوشحالم. این بخش هایی از صحبت‌های مهدی احمدپور در آغاز مصاحبه ای تخصصی بود. متن گفت و گو با این کارآفرین فعال و جوان در پیش روی شماست. آقای مهندس احمدپور شما به عنوان انبوه ساز موفق جوان کشور لطفا گزارشی از عملکرد خود و پروژه‌های اجرا شده بدهید؟ پروژه های اجرا شده توسط اینجانب در دو بخش راه سازی، محوطه سازی و احداث ساختمان قابل شاره است.
  • همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت

    فریبرز کالاشی * ساخت و ساز در مناطق روستایی و ییلاقی، نوعی گره خوردن منافع انسان با طبیعت است که شرایط خاص ساخت و ساز در هر منطقه جغرافیایی با ویژگی‌های مخصوص آن منطقه را می‌طلبد. بحران‌های طبیعی در سراسر کشور ، از سیل و خشکسالی گرفته تا زلزله و گرد و غبار محلی، مهندسان و متخصصان ما را به تفکر درباره ساخت و ساز مناسب با اقلیم‌های زیست‌محیطی واداشته است. باید این واقعیت را بپذیریم که متاسفانه امروز سکونت روستایی رو به فراموشی رفته و مهاجرت از روستاها به شهرهای بزرگ، وضعیت نگران‌کننده ای به وجود آورده است.
  • کیش،پیشتاز جذب سرمایه گذار

    مهندس علی اصغر مونسان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دستیابی به بازارهای گسترده جهانی مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز ، بکارگیری استراتژی های توسعه صادرات غیرنفتی و نگاه کارشناسی به نیازهای مشتریان بازارهای هدف می باشد و توفیق در دستیابی به این هدف نیازمند حضور فعال همه بنگاه های فعال اقتصادی اعم از دولتی ، تعاونی و خصوصی در عرصه های مختلف است . یکی از اقدامات مهم در معرفی و شناسایی توانمندی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی برگزاری نمایشگاه های تخصصی بوده که مسلما" از موثرترین روشهای توسعه صادرات غیرنفتی می باشد .
  • پشت دریاها، شهری است...

    حمیدرضا صفایی توصیه ما به مهندسین، متخصصین، دست اندرکاران ساخت و ساز کشور و بازدید کنندگان از دهمین نمایشگاه بین‌المللی عمران و ساختمان کیش این است که در فرصت به دست آمده برای حضور در جزیره کیش، بازدید از شهر زیرزمینی کیش یا کاریز را از دست ندهند.
    مهندسین و متخصصینی که از جای‌جای این کشور پای در جزیره زیبای کیش می‌گذارند و قطعا هر یک بارها و بارها سازه‌های مختلفی را دیده و یا خود دست اندرکار ساخت و تجهیز آن بوده‌اند. عمارت‌ها و سازه‌های سر به فلک کشیده‌ای که نگاه هر بیننده‌ای را بر خود میخکوب کرده و نشانه‌ای تحسین برانگیز از توان تخصصی و مهندسی کشور محسوب می‌شود.
  • تقویت ظرفیت های صنعت عمران در دل تعاونی ها

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بخش عظیمی از ظرفیت های بخش تعاون کشور می تواند در توسعه صنعت عمران و ساختمان بالفعل شود. دکتر غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد»، در پاسخ به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه عمران و ساختمان کیش از سوی اتاق تعاون چیست؟ تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی جهت عرضه کالا و خدمات است. وی افزود: هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات ضمن آشنایی با رقبا و سلیقه مصرف‌کننده، خلاقیت‌ها، نوآوری و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود را عرضه می‌کنند.
  • ارائه فن‌آوری‌های نوین در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

    نفیسه آفرین زاد برگزاری نمایشگاه ها از موثرترین ابزارهای بازاریابی به منظور عرضه کالا و خدمات است؛ چرا که هنگام برگزاری این نمایشگاه ها، بازرگانان و تولیدکنندگان ضمن آشنایی با رقبا و سلیقه مصرف کننده، میزان خلاقیت، نوآوری و توانمندی های تولیداتی و صادراتی خود را عرضه می کنند.
    هرساله نمایشگاه های متعدد بین المللی و تخصصی با انگیزه توسعه تجارت و رونق فعالیت های بازرگانی، جذب سرمایه گذاران، بازرگانان داخلی و خارجی، افزایش تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش اشتغال و درآمد ملی درجزیره کیش برگزار می شود که یکی از این نمایشگاه ها، نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان است.
  • این شهرها ، هویت ما نیستند

    داریوش عباسی ساختمان سازی در ایران معاصر به ویژه دهه های اخیر، دامنه متنوعی از سازه های ناپایدار، مقاوم اما زشت و البته سازه هایی منطبق با معیارهای جهانی از لحاظ مقاومت و زیبایی را شامل می شود. در این شرایط هر سازنده ای به خود اجازه می دهد هرطور که دلش می خواهد منظر ساختمان خود را شکل دهد و کوچکترین توجهی به اصول و معیارهای ساختمان سازی استاندارد از لحاظ زیبایی شناسی و طراحی شهری نداشته باشد. این نقیصه مشترک در چهره و نمای تمامی شهرهای ایران همواره مورد انتقاد صاحبنظران و کارشناسان خارجی و اساتید داخل کشور بوده است؛ ایرادی بزرگ که به رغم نقدهای فراوان صورت گرفته، گویا سربازایستادن ندارد.
  • این شهرها هویت ما نیستند

    داریوش عباسی ساختمان سازی در ایران معاصر به ویژه دهه های اخیر، دامنه متنوعی از سازه های ناپایدار، مقاوم اما زشت و البته سازه هایی منطبق با معیارهای جهانی از لحاظ مقاومت و زیبایی را شامل می شود. در این شرایط هر سازنده ای به خود اجازه می دهد هرطور که دلش می خواهد منظر ساختمان خود را شکل دهد و کوچکترین توجهی به اصول و معیارهای ساختمان سازی استاندارد از لحاظ زیبایی شناسی و طراحی شهری نداشته باشد. این نقیصه مشترک در چهره و نمای تمامی شهرهای ایران همواره مورد انتقاد صاحبنظران و کارشناسان خارجی و اساتید داخل کشور بوده است؛ ایرادی بزرگ که به رغم نقدهای فراوان صورت گرفته، گویا سربازایستادن ندارد.
  • پنجره هایی که خیلی می فهمند!

    پنجره‌های هوشمند از شیشه‌ای با تکنولوژی بسیار بالا ساخته شده‌اند که می‌توانند به‌سرعت از شفاف به مات تبدیل شوند و یا می‌توانند سدی در برابر گرما، نور، و یا درخشندگی زیاد ایجاد کنند. همچنین شیشه‌های هوشمند گاهی با نام شیشه‌های پویا یا شیشه‌های قابل تغییر عنوان می‌شوند. عاقبت روزی شیشه‌ها به طور کامل هوشمند می‌شوند و می‌توانند کاربردی هم‌چون نمایش‌گر یک کامپیوتر داشته باشند، اما این موضوع تا ۱۰ سال آینده اتفاق نخواهد افتاد. اکنون نسل جدیدی از شیشه‌ها تولید شده‌اند که می‌توانند جای‌گزین سایه‌بان‌ها، کرکره‌ها، و پرده‌ها شوند.
  • ارتباط تنگاتنگ تعاون و توسعه اقتصادی

    با عنایت به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و همزمانی آن با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی معظم له، میزان مسئولیتی که متوجه متولیان بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی است، سنگین تر شده است. البته از بخش تعاون کشور به جهت فرابخشی و مردمی بودن آن، هم به لحاظ اقتصادی و نیز با عنایت به وجهه فرهنگی آن در راستای تحقق شعار سال و محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور انتظار دوچندان است. در همین راستا، اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی بخش مردمی تعاون و بر اساس وظایف و رسالت ذاتی خود سعی در توسعه صادرات غیر نفتی و رونق تولید داخلی و نیز رساندن سهم بخش تعاون به جایگاه واقعی آن در اقتصاد ملی دارد که برگزاری نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی در همین زمره است.
  • توسعه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

    رییس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان با هدف معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی و تعاونی در عرصه مسکن و ساختمانی اجرایی شده و عرضه آخرین دستاوردهای این صنعت در این نمایشگاه به خوبی مشهود است. ماشاءالله عظیمی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و تعامل و بازریابی است که با حضور تولیدکنندگان داخلی و نماینگان شرکت‌های خارجی برگزار می شود، افزود: عرضه آخرین دستاوردهای حقوقی و اقتصادی در نمایشگاه در زمینه رونق ساخت و ساز و توسعه صنعت عمران و ساختمان بسیار موثر است.
  • علل رواج غیر اصولی پکیج‌های ساختمانی

    دبیر انجمن شرکت های کنترل کیفیت ساختمان در تشریح علل استفاده بی رویه و غیر اصولی از پکیج های ساختمانی گفت: غفلت دستگاه‌های مسئول در سه زمینه موجب رشد بی‌رویه استفاده از این سیستم گرمایشی در کشور شده است. فریدون گایینی با بیان اینکه توجه به محیط زیست اولین موضوعی است که باید در این رابطه به آن توجه کرد، تصریح کرد:در کل دنیا به علت مطالبات عمومی، قانونی و عرفی که در رابطه با حفاظت از محیط زیست وجود دارد تولیدکنندگان ناچار به رعایت استانداردها در این زمینه هستند؛ بنابراین در انتخاب سیستم‌های گرمایشی در ساخت و ساز، انطباق آن سیستم با معیارهای زیست محیطی به عنوان یکی از عوامل ارزش‌گذاری و سهولت فروش آپارتمان، سازندگان را ملزم به رعایت اصول و قوانین منطبق با استانداردهای زیست محیطی می‌کند.
بیشتر