شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

ویژه نامه

  • طرح ماندگار باغ‌راه ایرانی

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه فضاهای عمومی با رویکرد ایرانی و اسلامی و ساخت "باغ راه ایرانی" از طرح‌های ماندگار در جزیره کیش خواهد بود. اکبر ترکان در حاشیه بازدید از طرح باغ راه ایرانی با بیان اینکه توجه به هنر ایرانی اسلامی در اجرای پروژه‌ها بسیار ارزشمند است، بر گسترش فضاهای عمومی و گردشگری براساس هنر ایرانی، اسلامی تاکید کرد.
    مشاور رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید شرایط استفاده از دارایی‌های جزیره برای همگان فراهم شود، افزود: باید تلاش کنیم تا فضای سواحل عمومی نیز دارایی ماندگاری برای عموم مردم باشد.
  • برای گردشگری ایران فرصت‌سازی کنیم

    داریوش عباسی آخرین آمارهای بین‌المللی حاکی از آن است که رتبه ایران در میان ۱۳۹ کشور جهان در زمینه گردشگری ۱۱۴ است. گزارش نهادهای اقتصادی جهانی که به رتبه‌بندی شاخص رقابت‌پذیری در صنعت توریسم و سفر میان کشورها می‌پردازد، نشانگر جایگاه پایین ایران در صنعت درآمدزای توریسم و گردشگری است؛ جایگاهی که حتی از کشورهایی نظیر گرجستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که وضعیت نه چندان رضایت‌بخشی در حوزه اقتصاد دارند، پایین‌تر است. گزارش‌های بین المللی در سال‌های گذشته همچنین نشان می‌دهد که ما در شاخص ثبات توسعه صنعت گردشگری در رتبه ۱۱۸، اولویت‌دهی سازمانی به گردشگری ۱۳۵، میزان هزینه کرد دولت در بخش گردشگری ۸۲ و در بحث بازاریابی کارآمد برای جذب گردشگر در رتبه ۱۲۰ قرار داریم.
  • کیش به همه‌ی ملت ایران تعلق دارد

    مناطق آزاد کشور با توجه به مقررات آسان در صادرات و واردات، نقش مهمی در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی دارند. هر کدام از مناطق آزاد کشور ماموریت ویژه‌ای دارند و جزیره کیش با رویکرد توسعه‌ای باید به سمت گردشگری برود. کیش با آب و هوای مناسب و امکانات زیربنایی کافی، دارای پایانه هوایی و دریایی با ظرفیت پذیرایی از سه و نیم میلیون گردشگر در سال است.
    در شمال و جنوب کشور هفت منطقه آزاد داریم که هر کدام از این مناطق استعدادهای خاص خود را در بخش‌های مختلف دارند و می‌شود برای آنها برنامه ویژه و خاصی را مد نظر قرار داد.
  • توجه جدی به زیرساخت‌های صنعت گردشگری

    رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اعلام کرد که صنعت گردشگری ایران از حالت محلی خارج شده و وارد عرصه جهانی شده است. او تاکید کرد، درحال حاضر توجه جدی دولت به صنعت گردشگری است و دولتمردان تمام تلاش خود را می کنند تا با دیپلماسی قوی اقدام به تشکیل شبکه‌های بین المللی برای جذب گردشگر کنند. مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه گردشگری از دیرباز وجود داشته اما به عنوان صنعتی جدید و در عین حال پویا توانسته است به عنوان عاملی در راستای توسعه تعاملات فرهنگی عمل کند، افزود:گردشگری می‌تواند عاملی در جهت کاهش نرخ بیکاری، بهبود توزیع درآمد و استفاده از منابع سرشار فرهنگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد.
  • دهکده گنجنامه، جهانی شد

    دهکده گردشگری گنجنامه به عنوان یکی از طرح‌های برتر گردشگری ایران و خاورمیانه به عضویت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آمد. سعید ترابیان موسس و رئیس هیات مدیره دهکده گردشگری گنجنامه با اعلام این خبر گفت: دهکده گنجنامه با حدود ۱۸هزار متر زیربنای مسقف در دامنه شمالی کوه‌های الوند و با تنوع قابل توجه خدمات، در فاصله ۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است. این منطقه نمونه گردشگری در فاصله ۲۸۰ کیلومتری از پایتخت کشور بوده و همچنین به لحاظ همجواری با کتیبه‌های باستانی هخامنشی و آبشار گنجنامه، منطقه میدان میشان زادگاه کورش کبیر و نیز دره‌های سرسبز و زیبای عباس آباد همواره مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
  • کاریز؛ مقصد آشنای گردشگران کیش

    این روزها دیگر کمتر کسی را می‌شود دید که کاریز یا شهر زیرزمینی کیش را نشناسد. حتی اگر به جزیره کیش سفر نکرده باشید و شهر زیرزمینی آن، که با حمایت سازمان منطقه آزاد و مدیریت و پشتکار مهندس حاجی حسینی به عنوان یک سرمایه‌گذار علاقمند ایرانی احیا و بازآفرینی شده است را ندیده باشید، حتماً در مورد آن بسیار شنیده‌اید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در فرصت به دست آمده برای حضور در جزیره کیش، بازدید از شهر زیرزمینی کیش یا کاریز را از دست ندهید. کاریز که در حقیقت همان چیزی است که بسیاری آن را قنات می‌نامند، اختراع ایرانیان است و عمری معادل تمدن ایران باستان دارد و با وجود قدمت بسیار زیاد و رشد فن‌آوری‌های نوین، هنوز هم در بسیاری از نواحی گرم و خشک این سرزمین به مردم زندگی می‌بخشد.
  • نخستین فرصت گردشگری کشور کجاست؟

    دکتر مونسان با اشاره به وجود ۷ منطقه آزاد درکشور، ازجزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد با بیشترین حجم مبادلات مالی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه گردشگری و تجارت دو ماموریت اصلی تعریف شده برای منطقه آزاد کیش است و این جزیره از نظر جغرافیایی نیز در موقعیت خوبی قرارگرفته است، زیرساخت‌های فرودگاهی و بندرگاهی برای توسعه گردشگری و تجارت درکیش مهیاست. دکتر مونسان با اشاره به فعالیت صنایع های‌تک وغیرآلاینده در جزیره کیش گفت: درحوزه صنایع دارویی، نفت وگاز، غذایی و پوشاک، ظرفیت‌های خوبی در جزیره کیش برای تولید و صادرات وجود دارد.
  • گشایش هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره کیش

    هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته کیش ۵ تا ۸ اسفند ۹۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کیش برگزار می‌شود. هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری، هتل‌داری وصنایع وابسته کیش تنها به منظور ارتقاء سطح خدمات و تولیدات بخش گردشگری طراحی و اجرا نمی‌شود، بلکه اساسا به منزله رویکردی نوین در توسعه بخش گردشگری تعریف شده است.
    هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته کیش، ابزاری برای سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان بخش گردشگری است تا تمامی ارائه‌کنندگان محصولات و خدمات گردشگری را به سمت و سوی اهداف و برنامه‌های توسعه گردشگری هدایت کند.
  • به ایران سفر کنید - ۵ اسفند ۹۳

    دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در مورد کاستی‌های موجود در زیرساخت‌های صنعت گردشگری ایران گفت: چالش جذب گردشگر در ایران متفاوت با دیگر کشورها نیست. او گفت، فعالان صنعت گردشگری ایران نیاز به توسعه محصولات گردشگری خوب دارند و باید برای آن تبلیغ و بازاریابی کنند. طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در سفر اخیر خود به ایران گفت: ایران چشم اندازهای مثبتی در صنعت گردشگری دارد که درآینده نزدیک به آن‌ها دست خواهد یافت.
    دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی بزرگترین چالش گردشگری ایران را آگاهی مردم نسبت به موضوع گردشگری خواند و گفت: صنعت گردشگری می‌تواند در توسعه عمومی و اشتغال نقش زیادی ایفاء کند و سازمان جهانی جهانگردی نیز قول می‌دهد که حمایت بیشتری از ایران در رویدادهای گردشگری داشته باشد.
  • هدف ما معرفی جذابیت‌های گردشگری ایران به جهانگردان است

    علی مشیرزاده «سفیران سیر آذر» با آغاز دو دهه فعالیت مستمر خود در عرصه گردشگری، با ارائه نوآوری‌های تخصصی و گسترش فعالیت‌های خود همچنان دل در گروی ارتقاء صنعت گردشگری و توریسم در ایران داشته و ضمن تعامل با همکاران و دست اندرکاران این حوزه، توسعه فرهنگ سفر در کشور و همچنین ارائه تصویری روشن از جذابیت‌های گردشگری ایران برای جهانگردان خارجی را به عنوان یکی از برجسته‌ترین اهداف خویش در دستور کار قرار داده است. قصد ما در این آژانس، این است که در سال جدید با تمام توان برای خدمت به جامعه وقت و انرژی صرف کنیم و اولین هدف خود را بر روی شناساندن جذابیت‌های گردشگری ایران برای توریست‌های خارجی، خصوصاٌ کشورهای همسایه قرار داده‌ایم.
  • در گردشگری سلامت، همراه شما هستیم

    بیمارستان قاضی عثمان پاشا، بیمارستان دانشگاه ینی یوزییل است که در استانبول قرار دارد. این بیمارستان خصوصی است و تحت پوشش دانشکده پزشکی دانشگاه ینی‌یوزییل قرار داشته و با ۳۲۰ تخت به عنوان یکی از بیمارستان‌های مجهز ترکیه به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد. آن چه در ادامه می‌آید حاصل گفت‌وگوی ما با دکتر سدات آزاک، متخصص فیزیوتراپی و توانبخشی و رییس این بیمارستان به عنوان یکی از فعالان گردشگری سلامت و به بهانه حضور وی در هشتمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره کیش است.


    ضمن خوشامد گویی برای حضورتان در ایران، مختصری درباره خودتان و شرایط بیمارستان توضیح بدهید؟
    من دکتر سدات آزاک رییس بیمارستان قاضی عثمان پاشای ترکیه هستم، بیمارستان ما در سال ۱۹۹۲ تاسیس گردیده و به مرور زمان به وسعت و موقعیت کنونی خود در سال ۲۰۱۴ دست یافته است.
بیشتر