شماره روزنامه ۵۹۸۹
|

ویژه نامه خراسان

  • افزایش ۵۰ درصدی جذب سرباز معلم در خراسان رضوی

    ایسنا- رئیس امور اداری و تشکیلات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افزایش ۵۰ درصدی جذب نیرو‌های سرباز معلم در سال جاری و در استان خبر داد. محمد معلم‌شهری اظهار کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال جاری ۳۸۰ نیرو در قالب سرباز‌معلم در رشته‌های مختلف مرتبط با آموزش و پرورش جذب خواهد کرد که این آمار نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه سال گذشته جذب نیروی سرباز‌ معلم با مدرک کارشناسی ارشد انجام نمی‌شد، افزود: در سال جاری تمام دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های تحصیلی مرتبط با آموزش و پرورش که برگه سبز اعزام به خدمت آن‌ها در یکی از تاریخ‌های اول تیر‌ یا اول شهریور ‌ماه سال ۹۴ باشد، می‌توانند جهت ثبت‌نام اقدام کنند.
  • خراسان وامدار اشعار فردوسی و خیام است

    ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرهنگ خراسان مدیون اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی و خیام است. سید سعید سرابی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام نیشابوری با اشاره به شخصیت ارزشمند این دو شاعر افزود: فرهنگ خراسان متاثر از فردوسی و خیام است و باید برای احیای این فرهنگ تلاش کنیم. وی اظهار کرد: شاهنامه اثر گرانبهای فردوسی تنها داستان‌های حماسی نیست بلکه بیانگر شجاعت‌ها، جوانمردی‌ها، ایثار و روایت طولانی تاریخ ایران زمین و آموزه‌های اسلامی و عشق و دلدادگی به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است.
  • مطبوعات خراسان در گذر تاریخ

    دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلو، عماد نصرآبادی- روزنامه‌نگاری همیشه مهم بوده است. مطبوعات همیشه نقش آگاهی‌دهنده داشته‌اند و مردم برای یافتن و به‌دست آوردن به آن‌ها رجوع می‌کنند. مطبوعات در ارتباطات اجتماعی جایگاه بسیار رفیعی داشته و در پیشرفت و طی کردن قله‌ها به چراغی می‌ماند. روزنامه‌نگاری می‌تواند بر احساسات و روند آن تاثیر بگذارد وخلق و خوی یک جامعه را شکل بدهد تا مردم بتوانند بهتر زندگی کنند. همه این وظایف بر دوش یک نفر است. روزنامه‌نگار است که تاثیر می‌گذارد. در مقابل فساد ایستادگی می‌کند و کم‌کاری و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را شرح می‌دهد تا چاره‌ای اتخاذ گردد و مشکلات سریع‌تر حل شود.
  • نباید اجازه داد تندروی‌ها ما را از مسیر اعتدال خارج کند

    ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر به دنبال ایجاد همدلی و همزبانی هستیم باید در این زمینه حساسیت زیادی به خرج دهیم و اجازه ندهیم برخی تندروی‌ها ما را از مسیر اعتدال خارج کند. حمیدرضا کفاش در جمع رابطان امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و ادارات استان‌های تابعه در مشهد اظهار کرد: افراطی‌گری سبب خروج از مسیر اعتدال می‌شود لذا دولت با شعار اعتدال و تدبیر و امید روی کار آمده و در همین راستا همه برنامه‌ها و سیاست‌های خود را برنامه‌ریزی کرده است.
    معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امسال را سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کرده‌اند، تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به صورت عملی وارد بحث تحقق این شعار شود و در نخستین گام مثبت‌اندیشی را در جامعه رواج دهیم.
  • راهبرد غیردانشی حوزه گردشگری در کشور

    دنیای اقتصاد- مدیرعامل منطقه تجاری و گردشگری سپاد گفت: راهبرد حوزه گردشگری در کشور تاکنون به صورت غیردانشی بوده که این مسأله سبب شده نسبت به استانداردهای حوزه گردشگری به‌روز نباشیم. به گزارش روابط عمومی سپاد، دکترسیدمهدی درهمی در جمع ۸۰ نفر از اساتید و دانشجویان رشته گردشگری با بیان اینکه ارتقاء ضریب ماندگاری زائر و گردشگر از جمله اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه و اشتغال در صنعت گردشگری است، اظهار کرد: راهبرد حوزه گردشگری در کشور تاکنون به صورت غیردانشی بوده که این مسأله باعث شده است نسبت به استانداردهای حوزه گردشگری به‌روز نباشیم و رشد ما تنها محدود به تجربه باشد در حالی که اصل رشد، زمانی محقق می‌شود که دانش و تجربه در کنار یکدیگر قرار گیرند.
  • دوری از ذوق‌زدگی غیرمنطقی در استفاده از فرصت‌های پیش‌رو

    دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد کشور باید از فرصت پیش‌آمده و موقعیت پیش‌رو، بدون ذوق‌زدگی غیرمنطقی و با تدبیری درست استفاده حداکثری را داشته باشد. غلامحسین شافعی در نشست خبری با خبرنگاران در مشهد گفت: دیپلماسی سیاسی در پایداری کشور عاملی اثرگذار است و بخش‌خصوصی نیز برای حرکت در آن جهت تلاش می‌کند. با تغییر فضا در جامعه جهانی نسبت به کشور ما، همه به دنبال وصل کردن خود به اقتصاد ایران هستند و در این زمینه میزان تقاضا زیاد است به طوری‌که در دو هفته گذشته بیشترین ترافیک حضور هیات‌های خارجی و به ویژه اروپایی را در اتاق ایران شاهد بودیم.
  • مراسم یادبود مرحوم حسین قندی در مشهد برگزار شد

    ایسنا- مراسم یادبود حسین قندی، استاد ارزنده مطبوعات ایران یکشنبه صبح ۱۳ اردیبهشت ماه در محل آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی قدس برگزار شد. به گزارش ایسنا در این مراسم علاوه بر خانواده مرحوم قندی، اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری استان حضور داشتند.
    ‌حسین قندی متولد اسفند ۱۳۳۰ در سبزوار و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل از آمریکاست که از اوایل دهه‌ی ۵۰ تا اوایل دهه ۹۰ نزدیک به ۴۰ سال فعالیت و تدریس روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد. وی علاوه بر سال‌ها تدریس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار شاغل در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های کشور، در حوزه خبر جراید کثیرالانتشار نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام‌جم مسئولیت داشته و به خاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه در این زمینه به «سلطان تیتر» شهرت پیدا کرد.
  • اول دفتر« خراسان ما»

    رضا سلیمان نوری* چندی پیش دوستی از یاران هدایتگر ضمیمه هفتگی روزنامه «دنیای اقتصاد» در خراسان رضوی در گفت‌وگویی مکتوب پیشنهاد همراهی با این مجموعه را با نگاشتن ستونی هفتگی داد. با اندکی تامل این پیشنهاد را پذیرفتم. آن دوست عزیز نظرش ابتدا این بود که ستون را به سبک ستون روزانه‌ای که در صفحه آخر روزنامه ایران دارم و نام درنگ بر آن نهاده‌ام تقدیم یاران خراسانی خویش کنم و پس از اندکی تامل، هم‌کلامی بدین نتیجه رسیدیم که نوشتن یک ستون هفتگی از وقایع تاریخی گوناگون شاید آن‌گونه که باید مورد استقبال خوانندگان خراسانی «دنیای اقتصاد» قرار نگیرد.
  • اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر امسال

    دنیای اقتصاد- هفته معلم و اعلام برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آن بهانه‌ای شد برای برگزاری نشست مطبوعاتی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ نشستی که سیدجواد حسینی در آن علاوه بر اعلام برنامه‌های هفته معلم، از طرح رتبه‌بندی معلمان و برخی فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان نیز سخن گفت. حسینی در این نشست با اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در اواخر سال گذشته، از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: در نتیجه تصویب این طرح حجیم‌ترین اعتبارات دولتی، علاوه بر بودجه سنواتی سازمان، به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.
  • آغاز عملیات خط ۳ قطار شهری از اواخر اردیبهشت ماه

    ایسنا- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از آغاز عملیات خط ۳ قطار شهری مشهد اواخر اردیبهشت ماه خبر داد. محسن انتظاری‌هروی در مراسم دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با امام جمعه مشهد، با اشاره به بهره‌برداری از خط دو قطار شهری مشهد، عنوان کرد: تا اواخر اردیبهشت ماه اقدامات لازم برای خط سه قطار شهری با مسافت ۳۰ کیلومتر و با هزینه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مسیر شهرک ابوذر به سمت شمال غربی شهر آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه اعضای شورا ۶۰ ساعت در ماه وظیفه قانونی کار دارند، گفت: اما این شورا طی دو ماه، ۲۰۰۰ نفر ساعت برای بودجه وقت گذاشته تا کمترین انحراف را داشته باشد، در این ۱۸ ماه نیز ۲۰۳ جلسه برگزار شده که از این تعداد ۷۰ جلسه علنی بوده است.
  • کتاب‌هایی که ۵ میلیون مرتبه مطالعه شدند

    دنیای اقتصاد- در طول سالی که گذشت، اعضای کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در سراسر کشور، منابع مطالعاتی موجود در این کتابخانه‌ها را بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار مرتبه مطالعه و یا به امانت دریافت کردند. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، معاون امور کتابخانه‌های وابسته این سازمان، اعلام کرد: در طول سال گذشته، اعضای ۳۹ کتابخانه وابسته به این سازمان در مشهد و سراسر کشور، منابع موجود در این کتابخانه‌ها را بیش از دو میلیون و ۷۶۰ هزار مرتبه مورد مطالعه قرار دادند و افزون بر این دو میلیون و ۲۰۰ هزار منبع را نیز به امانت دریافت نمودند.
  • ۸۵ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی از سرویس مدارس استفاده می‌کنند

    ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۸۵ هزار دانش‌آموز این استان از خدمات سرویس مدارس استفاده می‌کنند. سیدجواد حسینی در مراسم رژه سرویس‌های مدارس اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز به وسیله ۹ هزار سرویس مدرسه که از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد آماده شده است، تردد می‌کنند. مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مراسم رژه سرویس‌های مدارس تنها در خراسان رضوی و با هدف استقبال از هفته معلم و قدردانی از سازمان تاکسیرانی به دلیل همکاری مطلوب با آموزش و پرورش برگزار شده است. وی ادامه داد: روند ارائه خدمات سرویس‌های مدارس به دانش‌آموزان مطلوب و با رضایت والدین همراه است.
  • رضا قوچان‌نژاد مرد سال فوتبال خراسان شد

    ایرنا- رضا قوچان‌نژاد، بازیکن تیم ملی فوتبال کشور طی مراسمی با حضور مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در مشهد به عنوان مرد سال فوتبال خراسان انتخاب شد. قوچان‌نژاد در این مراسم اظهار کرد: از اینکه مردم مشهد من را به عنوان مرد سال فوتبال انتخاب کردند بسیار خرسندم. وی با بیان اینکه فوتبال خراسان می‌تواند مسیر پیشرفت خود را طی کند، خاطرنشان کرد: از اینکه به مشهد مقدس و خاک هنرپرور خراسان تعلق دارم بسیار خوشحالم.
    در این مراسم جایزه ویژه مرد سال فوتبال خراسان توسط اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس‌جمهوری و مهدی تاج به قوچان‌نژاد اهدا شد.
  • آغازعملیات اجرایی خط ۳ قطار شهری

    فارس- عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد، امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز می‌شود. با اجرای خط ۳ قطار شهری مشهد در فاز اول؛ میدان فردوسی به میدان شهدا، عدل خمینی و پایانه مسافربری و انتهای شهرک ابوذر متصل می‌شود. فاز دوم این پروژه نیز بعد از گذشتن از میدان فردوسی به میدان استقلال، میدان امام علی(ع)، میدان مادر و در نهایت به انتهای الهیه منتهی می‌شود. .
  • دست‌های خسته و خالی

    دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- حکایت ما این‌بار، حکایت آدم‌های خسته‌ای است که هر چه می‌دوند باز هم هشت شان گرو نه شان است و هر چه تلاش می‌کنند بدهکار زندگی هستند، آدم‌هایی که گاه برای کسب درآمد بیشتر چند برابر کار می‌کنند و در این راه سلامتی و حتی جان خود را از دست می‌دهند. «کارگر»، همین یک کلمه کافی است که تصاویر متفاوتی جلوی چشمانت رژه برود، بسته به ذهنیت آدم‌ها از کارگران، ممکن است این تصاویر هم متفاوت باشد. دست‌هایی زمخت، صورتی آفتاب‌سوخته، زندگی ساده و سخت، درآمدی کم و درد دل‌هایی بسیار. صحبت از کارگر است، کسی که قرار گرفتن در موقعیت او کار هر کسی نیست.
  • معلم عشایری، رضویه خراسان

  • توضیحات معاون شهردار درباره حذف کارناوال گل

    دنیای اقتصاد، فاطمه رافع- چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی مشهد از ۱۶ اردیبهشت ماه و به مدت ۴ روز در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر کار خود را آغاز می‌کند. معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد در نشست خبری که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد از روز چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت آغاز و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. وی ساعت برگزاری نمایشگاه را در روزهای عادی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ اعلام کرد و گفت: نمایشگاه در روز جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان خواهد بود.
  • مطبوعات خراسان در گذر تاریخ - ۱۴ اردیبهشت ۹۴

    دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلو، عماد نصرآبادی- روزنامه‌نگاری همیشه مهم بوده است. مطبوعات همیشه نقش آگاهی‌دهنده داشته‌اند و مردم برای یافتن و به‌دست آوردن به آن‌ها رجوع می‌کنند. مطبوعات در ارتباطات اجتماعی جایگاه بسیار رفیعی داشته و در پیشرفت و طی کردن قله‌ها به چراغی می‌ماند. روزنامه‌نگاری می‌تواند بر احساسات و روند آن تاثیر بگذارد وخلق و خوی یک جامعه را شکل بدهد تا مردم بتوانند بهتر زندگی کنند. همه این وظایف بر دوش یک نفر است. روزنامه‌نگار است که تاثیر می‌گذارد. در مقابل فساد ایستادگی می‌کند و کم‌کاری و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را شرح می‌دهد تا چاره‌ای اتخاذ گردد و مشکلات سریع‌تر حل شود.
  • هزینه کردن در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری است

     غفلت از حوزه رسانه و تبلیغات در مدیریت شهری یک آسیب است، در شورای شهر و شهرداری از حوزه رسانه غفلت داریم بنده معتقدم که روحانیون شورای شهر باید در کمیسیون های مختلف شورا فعالیت کنند این انتقاد تا حدی وارد است که شهرداری نباید وظیفه دیگر سازمان ها را انجام دهد اینکه گفته می شود برای بودجه فرهنگی از بودجه حمل و نقل کم کرده ایم درست نیست  ایجاد بستر دین داری وظیفه شهرداری است و نباید از این موضوع غفلت کرد  دنیای اقتصاد، سید مهرداد امیرکلالی- در جهان امروز حوزه فرهنگی یکی از مسائلی است که برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌های عظیمی به خود اختصاص می‌دهد، از این جهت که با فکر و روان مردم سروکار دارد و عامل مهمی در یادگیری و ارتقاء فرهنگ شهروندی در شهر ایفا می‌کند.
  • افزایش ۴۰ درصدی جرائم تخلفات ساختمانی در مشهد

    فارس- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در راستاى کاهش درآمدهاى حاصل از جرائم تخلفات ساختمانى تلاش مى‌شود امسال با تصویب افزایش ۴۰ درصدی جرائم تخلفات ساختمانی در شورای شهر این تخلفات را کاهش دهیم. محمد سهیلی در نشست خبری که به مناسبت هفته شورا برگزار شد، اظهار کرد: طرح «خدمات شهروندى» به منظور مشارکت فعال شهروندان در درآمدها و هزینه‌هاى مدیریت شهر مشهد در جلسه علنى شورا مطرح می‌شود. وی افزود: در حال حاضر لایحه طرح خدمات شهروندى در کمیسیون‌هاى شوراى اسلامى شهر در دست بررسىاست و به زودی برای تصمیم‌گیری به صحن علنی شورا فرستاده خواهد شد.
  • پاسداشت روز معلم از قالب دولتی خارج شود

    مهر- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به جایگاه معلمان در جامعه و نقش تربیتی آن‌ها، ضروری است که پاسداشت مقام معلم به شکل مردمی برگزار و از قالب گرامیداشت دولتی خارج شود. علیرضا رشیدیان در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم و شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اگرچه روز و هفته معلم به پاس خدمات این قشر فرهیخته نامگذاری شده اما درواقع همه روزها روز معلم است، وی به جایگاه و نقش معلم از نگاه اسلام اشاره و اظهار کرد: خراسان رضوی مهد علم و دانش بوده و معلمان بزرگی همچون مقام معظم رهبری تربیت‌کرده است.
  • موفقیت دولت روحانی در عرصه اقتصاد؟

    دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- نشست نقد و بررسی کارنامه اقتصادی دولت یازدهم با حضور فرشاد مومنی و جعفر خیرخواهان، دو استاد سرشناس اقتصاد از دانشگاه‌های علامه طباطبایی تهران و فردوسی مشهد در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد. عملکرد اقتصادی دولت گذشته، عملکرد دولت یازدهم از ابتدا تاکنون، عدم موفقیت دولت روحانی در زمینه اقتصاد داخلی، مساله هسته‌ای و دوره پس از تحریم، چگونگی استفاده از فرصت‌های آینده با لغو تحریم‌ها و چگونگی جذب سرمایه‌های خارجی از جمله موارد مطرح شده توسط اساتید حاضر در این نشست بود.
  • زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری تجار پاکستانی در مشهد

    ایرنا- معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: شهرداری زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاری تجار پاکستانی در مشهد فراهم می‌کند. محمدرضا مزجی در دیدار با سرکنسول پاکستان در مشهد افزود: مردم کشور دوست و همسایه پاکستان در خلال سفر خود به مشهد می‌توانند در طرح‌های اقتصادی این شهر مشارکت کنند لذا شهرداری مشهد آمادگی کامل دارد تا تمهیدات لازم را مهیا کند. وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد آمادگی دارد در نقطه‌ای نزدیک به حرم مطهر امام رضا(ع) زمینی با شرایط مناسب اختصاص دهد تا زائرسرای پاکستان بنا شود.
    معاون شهردار مشهد همچنین با اشاره به برنامه‌ای برای تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری مادرتخصصی و ارائه سهام آن به عموم تصریح کرد: سرمایه‌گذاران پاکستانی می‌توانند به عنوان سهامدار این شرکت در اجرای پروژه‌های شهری در مشهد نقش داشته باشند.
  • تبعیض، حقوق اندک و بی‌انگیزگی

    دنیای اقتصاد، فاطمه رافع- روزشمار سال که به دوازدهمین روز دومین ماه بهار نزدیک می‌شود، سخن از شهید مطهری و روز معلم به میان می‌آید. روزی نمادین برای پاسداشت زحمات این اسطوره‌های شکیبایی. درباره منزلت و جایگاه معلمان بسیار گفته‌اند و بسیار هم شنیده‌ایم و در این گزارش بنا نداریم از کلیشه‌ها سخن بگوییم، قرار است به گوشه‌ای از هزار و یک دغدغه معلمانی که چند وقتی است خواسته‌های خود را به صورت جدی‌تر و در قالب برگزاری تجمعاتی مطرح کرده‌اند، بپردازیم.

    حدودا بیش از دو ماه از زمانی که صدای موج اعتراضات معلمان در سراسر کشور بلند شد می‌گذرد و برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی به نوعی به تریبونی برای انعکاس این اعتراضات تبدیل شدند.
  • اخبار کوتاه - ۱۴ اردیبهشت ۹۴

    ترکان: باید زمینه حضور بخش خصوصی
    در ورزش کشور فراهم شودpic۱
    ایرنا- مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی ورزش، مدیران ورزشی باید زمینه حضور بخش خصوصی را در این بخش نیز فراهم کنند.
    اکبر ترکان در مراسم انتخاب مرد سال فوتبال خراسان در مشهد افزود: برگزاری چنین مراسمی می‌تواند زمینه‌ساز پویایی جامعه شود لذا باید از این‌گونه برنامه‌ها به صورت جدی حمایت کرد.
    دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: حمایت از ورزش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در جامعه شود.
  • قوت گرفتن تئاتر خراسان از ملزومات است

    سحر دولتشاهی گفت: امیدوارم تئاتر در خراسان پا بگیرد، چرا که معتقدم از ملزومات است. این بازیگر سینما و تئاتردر گفت‌وگو با ایسنا افزود: این افتخار را داشتم که چهار سال گذشته در مشهد و در یک ورک‌شاپ بازیگری که تعدادی از دانشجویان آن را برگزار کرده‌بودند شرکت کنم و در آنجا، جویای اتفاقات تئاتر و سینمایی که در خراسان افتاده‌بود، شدم. وی ادامه داد: فیلم «عصریخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی، «شکاف» ساخته کیارش اسدی‌زاده و نیز «مرگ‌ماهی» به نویسندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی، سه فیلم جشنواره فیلم فجر ۹۳ است که من در آن حضور داشتم و در سال ۹۴ اکران خواهدشد.
  • ذکر احوال حاکمان و استانداران خراسان در دوره قاجاریه – بخش۲۵

    هادی پژوهش ناصرالدین‏شاه در اوایل سال ۱۳۱۱ ه. ق فرزند ۱۲ ساله‏ خود نصرت‏الدین‌میرزا سالارالسلطنه را به فرمانروایى خراسان و حاج غلامرضاخان شاهسون را به پیشکارى و وزارت او منصوب کرد، غلامرضاخان براى دریافت این مسئولیت پیشکش قابل‌ملاحظه‏اى به ناصرالدین شاه تقدیم کرد و همچنین براى رضایت‏خاطر میرزاعلى‏اصغرخان امین‏السلطان، باغ قیطریه‏ خود را به صدراعظم واگذار کرد .

    غلامرضا خان«آصف‏الدوله» یکى از رجال مهم دوره‏ استبداد و وزیر کشوردر عهد مشروطیت است. وى فرزند حاج حسین‏خان نظام‏الدوله یکى از رجال عصر ناصرى است; در حدود ۱۲۶۰ ه.
  • ۱۴ هزار ساعت تاریخ شفاهی مشهد جمع‌آوری شد

    مهر- مدیر مرکز اسناد و مطبوعات استان قدس رضوی گفت: به منظور گردآوری تاریخ شفاهی و هویت فرهنگی مشهد طی ۱۵ سال گذشته ۱۴هزار ساعت تاریخ شفاهی مشهد جمع‌آوری شد. به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسن آبادی شامگاه پنج شنبه در اختتامیه جشنواره «ما مردم مشهد» در فرهنگ‌سرای زیارت اظهار کرد: مشهد شهری فرهنگی ومذهبی و دارای پیشینه‌ای غنی است که به درستی به آن پرداخته نشده است. وی گفت: دلیل عقب‌ماندگی در معرفی هویت مشهد به مردم را نباید در فراهم نبودن زیرساخت‌ها دنبال کرد بلکه علت اصلی در کم‌توجهی ما به این موضوع نهفته است.
  • برگزاری نخستین جشنواره رسانه و تولید ملی در مشهد

    دنیای اقتصاد- دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره رسانه و تولید ملی در مشهد خبر داد و گفت: این جشنواره به همت ستاد بزرگداشت مراسم روز ملی صنعت و معدن و با همکاری فعالان رسانه‌ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
    فیروز ابراهیمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: خبرنگاران می‌توانند آثار برتر خود را که از فروردین ۹۳ تا ۵ خردادماه منتشر شده، در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
    ابراهیمی از اقتصاد مقاومتی، مدیریت واردات و حمایت از تولید ملی، بررسی موانع کسب و کار، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، اصلاح الگوی مصرف، فرصت‌ها و تهدیدهای صادرات غیرنفتی استان و آسیب‌شناسی چالش‌های صنعت و معدن استان به عنوان موضوعات بخش اصلی جشنواره نام برد.
  • روز «پدر» نه روز مرد!

    حسین ثنائی نژاد* نام‌گذاری و تخصیص روزهایی از سال برای مناسبت‌های خاص و بزرگداشت، رسمی دیرپاست، آنقدر که قدمت آن تقریبا با تمدن بشری همپا و همسابقه است. این نام‌گذاری‌ها گاه برای شادی بوده است و گاه برای یادآوری غمی که باید بدین‌وسیله امکان تکرار آن را کم می‌کرده‌اند. عیدها و جشن‌های سالانه در همه ملل و فرهنگ‌ها بسیارند و نیز روزهایی برای سوگواری به مناسبت‌هایی خاص. نامیدن یک روز به نام یک قشر و یا طبقه اجتماعی اما پدیده‌ای‌ است جدید و عمر آن به کمتر از یک قرن می‌رسد . . . روز «پدر» نه روز مرد! ادامه از صفحه اول.
بیشتر