شماره روزنامه ۵۹۸۸
|

ویژه نامه

  • عزم استاندار تهران برای رفع مشکلات تولید

    استاندار تهران در اولین جلسه رو در رو برای رسیدگی به مشکلات نقدینگی برخی واحدهای تولیدی بحران زده استان تهران در سال ۹۴، از سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها به عنوان اهرمی برای خروج از بن بست مالی و رونق صنعت و تولید استان دفاع کرد. سید حسین هاشمی در این جلسه که با حضور معاونین استانداری، مسئولان دستگاههای اجرایی حوزه صنعت و معدن و ارگانهای ذیربط، استاندار تهران در اولین جلسه رو در رو برای رسیدگی به مشکلات نقدینگی برخی واحدهای تولیدی بحران زده استان تهران در سال ۹۴، از سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها به عنوان اهرمی برای خروج از بن بست مالی و رونق صنعت و تولید استان دفاع کرد.
  • توصیه‌های وزیر به صنعتگران در روز ملی صنعت ومعدن

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن سخنانی در مراسم روز ملی صنعت و معدن دیدگاههای تازه ای را برای توسعه صنعتی کشور مطرح کرد و گفت: ما باید روش‌ها و شیوه‌های سیاستگذاری خود را بر مبنای تازه ای بنا نهیم. محمدرضا نعمت زاده افزود: سرمایه گذاری های صنعتی صرفا باید با رویکرد صادراتی انجام گرفته و تجهیزات صنایع موجود نیز مبتنی بر دانش و فناوری روز نوسازی شود.
    افزایش بهره وری کل، بازاریابی علمی، افزایش فعالیت‌های پژوهشی و توجه بیشتر به سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان از دیگر مواردی بود که وزیر صنعت مورد تاکید قرار داد و در ادامه اضافه کرد: شهرک‌ها و قطب‌های فناوری خدماتی باید ایجاد شود و از طریق تشکیل واحدهای کوچک و متوسط خوشه های جدید صادراتی شکل گرفته و توسعه یابد.
  • وعده های فراموش شده برای ارائه کمک های ویژه به جهادگران دانش بنیان

    *به گفته مدیر عامل شرکت آتبین، تولیدات این شرکت که مورد استفاده صنایع استراتژیک از جمله صنایع دفاعی ، فولاد، خودرو، مس، نفت و گاز است، مبتنی بر چنان دانش فنی بالایی است که از این حیث در برخی تولیدات در ردیف ۴ یا ۵ کشور دارنده این فناوری قرار گرفته است بیش از ۵۰۰ مؤسسه و شرکت در کشور در حال حاضر در لیست تحریم‌ها قرار دارند. این شرکت‌ها که بخش قابل‌توجهی از آنها دانش‌بنیان، تولیدی و دارای قدمت زیاد نیز هستند و بار عمده‌ای از رشد صنایع های‌تک و تقویت و رشد فناوری در کشور را بر عهده دارند نیازمند حمایت و عنایت ویژه می‌باشند؛‌ اگر مسئولان با اقداماتی قاطع، سریع و عملیاتی به کمک آنها نشتابند، ادامه حیات و فعالیت آنها به مخاطره می افتد.
  • هشدار به بهره برداران معادن استان تهران

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به آن دسته از معدنکاران که تاکنون نسبت به پرداخت حقوق دولتی اقدام نکرده‌اند هشدار داد: چنانچه ظرف مدت تعین شده حقوق دولتی خود را تادیه نکنند، ضمانت‌نامه بهره‌برداری آنها ضبط خواهد شد. محمدرضا مس فروش که در دومین جلسه شورای اداری واحدهای تابعه در شهرستان شهریار سخن می گفت، همچنین افزود: حدود ۳۰۰ معدن در استان تهران باید حقوق دولتی پرداخت کنند که فقط تعدادی از آنها نسبت به پرداخت آن اقدام کرده‌اند.
    وی گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان از این بابت وصول شده و امسال هم باید به موقع وصول شود.
  • توربو کمپرسور نفت ( O.T.C )، واحد صنعتی برتر معرفی شد

    * شاخص اصلی انتخاب شرکت توربوکمپرسور نفت (O. T. C ) به عنوان واحد صنعتی نمونه تهران در سال ۱۳۹۴، موفقیت بارز این شرکت عظیم صنعتی در طراحی و تولید اولین توربین ملی به ظرفیت ۲۵ مگاوات بود

    در گرامیداشت روز صنعت و معدن استان تهران که سوم تیرماه با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، جمع کثیری از واحد های صنعتی ومعدنی و مدیران و مقامات برجسته اقتصادی برگزار شد، شرکت توربوکمپرسور نفت ( O. T. C ) به عنوان واحد صنعتی نمونه و برتر استان تهران در سال ۱۳۹۴ برگزیده شد .
  • جزئیات مصوبه دولت برای کمک به واحد های مشکل دار

    رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان تهران در گفتگویی در حاشیه نشست واحد های تولیدی مشکل دار استان با استاندار تهران از تصویب مصوبه ای در هیات دولت خبر داد که در صورت اجرای آن بخش بزرگی از مشکلات مالی واحدهای صنعتی حل خواهد شد. علی سلیمانی گفت: دولت طرحی تنظیم کرده است که طی آن بخشی از بهره های بانکی وام های پرداختی به واحدهای صنعتی و دیرکرد بازپرداخت آنها مشمول بخشودگی خواهد شد. اگر این اتفاق بیافتد از طرح سهم توسعه زیر ساخت بهتر است، چراکه در این طرح حتی واحدهای بیرون شهرک های صنعتی نیز منتفع خواهند شد.
  • ۲۰درصد صنایع کشور در تهران مستقر هستند

    مراسم روز تجلیل وتقدیر از پیشکسوتان و مدیران نمونه واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان تهران سوم تیرماه در حالی در هتل اسپیناس برگزار شد که سید حسین هاشمی استاندار تهران، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،معاون توسعه ،منابع وامور استانهای وزارت صنعت، معدن وتجارت ، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت و معدن تهران، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی تهران، صدها نفر از اهالی صنعت و معدن و چهره های اقتصادی کشور در آن حضور یافته بودند.
بیشتر