شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

ویژه نامه

  • صنعت فرش ماشینی ایران در خطر تعطیلی

    دنیای اقتصاد: هشدار در خصوص تعطیلی صنعت فرش ماشینی کشور تا ۱۰ سال آینده، بی توجهی مسئولان کشور به صنعت نساجی، انتقاد از واردات بی رویه مواد آکریلیک با ارز مبادله ای و اعلام انباشته شدن ۷۰ میلیارد تومان محصولات پل اکریل در انبارهای آن از جمله موارد مهمی بود که مدیر عامل شرکت پل اکریل اصفهان در نشست خبری خود به آن اشاره کرد.
    رسول رضایی در جمع خبرنگاران معضل جامعه امروز را ریشه در معضلات اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که معضل اجتماعی را رفع می کند بحث اشتغال است چرا که امروزه بیکاری دامنگیر کشور شده است.
  • سونامی کار برای بازنشسته‌ها

    دنیای اقتصاد: دغدغه تامین معیشت، به‌هم خوردن دخل و خرج، میل به حضور در اجتماع و انتقال تجربه دلایلی هستند که ۹۰۰ هزار بازنشسته را به بازار کار برگردانده و آنها را در یک رقابت جدی با جوانان جویای شغل قرار داده است. کارشناسان بازار کار عقیده دارند سال‌هاست بازار کار کشور دچار تحولاتی شده و تغییر رفتار شاغلان و جویندگان کار باعث شده است تا رفت و آمدهای عجیبی در این بازار شکل بگیرد. در گذشته افراد که به سن بازنشستگی می رسیدند، از بازار کار به صورت کامل و قطعی خارج می‌شدند.
    بازنشستگان تا همین یکی دو دهه گذشته، پس از ۳۰ سال اشتغال دیگر به کار برنمی‌گشتند ولی تغییرات زندگی، افزایش هزینه ها، پایین بودن حقوق بازنشستگی در مقابل مخارج و همچنین علاقه به ادامه فعالیت اقتصادی و اجتماعی باعث شده است تا امروزه هزاران بازنشسته پس از طی دوران اشتغال ۳۰ ساله خود، از این فضا خارج نشوند و تلاش کنند تا در فعالیت‌های اقتصادی باقی بمانند.
  • سود تولید، کمتر از بخش توزیع!

    دنیای اقتصاد: رییس اتاق اصفهان گفت: در دوران پساتحریم تولیدات داخلی باید از نظر کیفیت قابل رقابت با همتایان خارجی باشد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع اعضای هیات امنای شهرکهای صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: هیات امنای شهرکها می توانند با کمک اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن نسبت به عارضه یابی واحدهای تولیدی و ارایه مشاوره، زمینه افزایش کمیت و کیفیت تولیدات تولید کنندگان را فراهم کنند.
    سهل آبادی از شبکه توزیع کشور خواست که به تولیدکنندگان داخلی در جهت افزایش تولیدات کمک کنند و افزود: متاسفانه در شبکه توزیع به دلیل رکود بازار، خرید با کمترین قیمت از تولید کننده زمینه تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی را فراهم کرده است .
  • از مدیریت حمل و نقل شهرداری شکایت می‌کنیم

    دنیای اقتصاد: رییس اتحادیه صنف دفاتر وانت تلفنی و پیک موتوری شهرستان اصفهان گفت: صدور پروانه بهره‌بهرداری به دفاتر واحدهای این صنف از طرف سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اصفهان، کاملا سودجویانه و مغایر با قوانین است و از این نهاد به پلیس اماکن، راهور و اتاق اصناف شکایت خواهیم کرد. علیرضا شاه سیاه، با اشاره به صدور پروانه بهره‌بهرداری به دفاتر واحدهای این صنف از طرف سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان با تفسیری اشتباه و سودجویانه از ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام به این عمل خلاف کرده است.
  • عبور مترو از میدان امام منوط به تایید رئیس جمهور

    دنیای اقتصاد- فرزانه افسرطاها: درنشست خبری مدیر عامل سازمان قطارشهری اصفهان وحومه و مشاور امور میراث فرهنگی سازمان قطارشهری اصفهان، تاریخچه مطالعات مربوط به مترو و روند احداث قطار شهری اصفهان وحومه با عنایت به مباحث میراثی اصفهان تشریح شد. دراین جلسه، ابتدا مهندس طراوت مشاور امور میراث فرهنگی سازمان قطار شهری با اشاره به سه برهة زمانی مطالعات پیش امکان سنجی حمل ونقل انبوه منطقه اصفهان (۷۳ - ۱۳۷۱)، مطالعات امکان سنجی حمل و نقل انبوه (۷۵ - ۱۳۷۴)، وبررسی و تصویب مطالعات (۷۷ - ۱۳۷۵) از تعامل خوب سازمان قطار شهری با میراث فرهنگی و استفاده از نظرات کارشناسان یونسکو و وایکوموس سخن راند و بیان داشت: سازمان قطارشهری اصفهان، مانیتورنیگی برای میدان امام (ره) طراحی کرده است که تمام اقدامات از جمله راه رفتن عابران پیاده و ارتعاشات، ازطریق آن آنالیز می شود.
  • ردای قهرمانی سوپر جام را چه کسی بر تن می کند؟

    دنیای اقتصاد- مهدی قانونی: اصفهان و سپاهان طی دو دهه اخیر روی دیگری را به ورزش ایران به ویژه در رشته فوتبال نشان داده اند. هر چند که این استان علی رغم اینکه استان معین پایتخت محسوب می شود و همیشه نامش به عنوان جانشینی برای پایتخت کشور مطرح بوده، اما در برخی زمینه ها نیز با عقب ماندگی بیش از حد روبرو بوده و هیچ تلاشی نیز از سوی متولیان برای ساماندهی به وضعیت آن صورت نپذیرفته است. نمونه بارز یکی از این عقب ماندگی ها، وضعیت سرانه ورزشی مناسب و استاندارد است که اصفهان از این حیث با استان های انتهای جدولی رقابتی دیرینه دارد.
  • شاخص بورس همچنان پر نوسان

    رضا اخلاق پور *
    به نظر می رسد که در حال حاضر،بورس و بازار سرمایه در شـرایط انتظـار بـه سـر مـی بـرد. چرا کـه از یک طرف هنوز تمام شرکت ها گزارش های سه ماهه خود را به بازار ارائه نکرده اند و بدیهی است درصورتی که شرکت ها نتوانند در گزارش های فصلی خود انتظارات فعالان بازار را برآورده نمایند، این موضوع می تواند مجددا باعث کاهش تقاضا و قیمت در گروه ها و نمادهای مختلف بازارسرمایه شود . از طرف دیگر با توجـه بـه مهلت بررسـی متن توافق نامه هسته ای در مجلس ایران و کنگـره آمریکا و همچنین طی مراحل بعدی تا اجرای کامل توافق و لغو تحریم ها، انتظار فعالان بازار سرمایه تاحدودی منطقـی به نظر می رسد .
  • ظرفیت عملی فولاد کشور حداکثر ۱۶ میلیون تن است

    دنیای اقتصاد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور اعلام کرد: آمارهای ارائه شده در سنوات گذشته مبنی بر این که ظرفیت عملی تولید فولاد کشور ۲۰میلیون تن در سال است واقعی نیست و در خوشبینانه ترین حالت ظرفیت عملی تولید بین ۱۴. ۵ تا ۱۶ میلیون تن است. در این گزارش که توسط رمضانعلی سبحانی فر، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن قرائت شد، آمده است: تولید فولاد به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های صنعت در ایران و جهان همواره رو به رشد بوده به همین جهت حفظ رتبه اول ایران در سطح خاورمیانه و بالاتر بردن رتبه از هفدهم در جهان و همچنین بالابردن سهم یک درصد از سطح تولید جهانی منوط به اجرای طرح های توسعه در راستای چشم انداز است.
  • گردشگری به دنبال زیر ساخت

    دنیای اقتصاد: صنعت گردشگری ایران در آستانه رشدی سریع با رفع تحریم‌های اقتصادی قرار دارد و حالا تعداد بیشتری از مردم کشورهای غربی بی‌صبرانه در انتظار بازدید از ایران هستند و در داخل کشور و خصوصا در شهرهای گردشگرپذیری همچون اصفهان طرح‌هایی نیز برای توسعه شرکت‌های گردشگری‌، هتل و امکانات توریستی در دست اجرا است، اما بی شک هنوز زیرساخت های کشور و اصفهان برای حضور سیل جمعیتی گردشگری آماده نیست و این خود یک هشدار بزرگ است چراکه ماه های پیش رو از مهمترین ماه ها در موضوع گردشگری خواهند بود چراکه در این زمان پس از ورود گردشگران شهرهایی از کشور پیروز از ماراتن گردشگری خارج خواهند شد که دارای زیرساخت ها و بسترهای مناسب باشند اتفاقی که متاسفانه در اصفهان ضعیف است مخصوصا مباحث اقامتی که اصفهان حرفی برای گفتن ندارد.
  • غذاهای ترخون، هدیه سلامتی است

    ترخون؛ این سبزی معطر پرخاصیت؛ واژه ای که بوی دست های مادر را دارد و سبزینه نگاه پدر را؛ واژه ای که تداعی کننده یاد خانه و خانواده است. وقتی مجموعه غذایی ترخون، توسط برادران "حمیدیان" تأسیس و راه اندازی شد، ۳۵ سال تجربه آنان در برگزاری مراسم، جشن ها و تشریفات را پشت سر داشت؛ تجربه ارایه انواع غذا به شرکت ها و مجموعه های صنعتی بزرگ، تجربه کمی نبود تا این گروه بتواند، انگیزه ها و برنامه های خود را در مطبخ خوش سلیقگی و مهمان نوازی ایرانی، قوام دهد و تجربه ای با عطر و طعمی ماندگار از خود به یادگار بگذارد.
  • مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شرق اصفهان

    دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: معادن شرق استان دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی برای بخش خصوصی است و از فعالان این بخش دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم‌. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان‌، رسول زرگرپور در ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار داشت: تعاون از بخش‌های ۳ گانه اقتصاد کشور در کنار بخش‌های خصوصی و دولتی بوده که بر‌اساس اسناد بالادستی سهم این بخش در اقتصاد کشور باید به ۲۵ درصد برسد. وی افزود: کمیته کارشناسی شورا پس از بررسی مسائل و مشکلات بخش تعاون تعداد ۱۸ مانع را شناسایی و راهکارهای حل آن را نیز ارائه کرده است.
  • بازار خودرو همچنان در رکود است

    دنیای اقتصاد: پس از گذشت سه هفته از توافق هسته‌ای، با وجودی که انتظار رونق خرید و فروش می رفت، همچنان بازار خودرو با رکود مواجه است و طی دو هفته گذشته بیشتر خودروها با کاهش قیمت مواجه شده اند. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، از زمانی که توافق هسته ای بین کشورهای ۱+۵ امضا شد انتظار می رفت که بازارها از جمله خودرو رونق گذشته خود را بازیابد اما مردم تا زمانی که تحریم ها به طور کامل برداشته شود منتظر کاهش قیمت ها نشسته اند و این انتظار روانی بر بازار اثر گذاشته به گونه ای که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل اصفهان قیمت خودروهای داخلی حدود ۵ درصد و خودروهای خارجی تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.
  • رشد ۱۲ درصدی تولید درگروه فولاد مبارکه اصفهان

    دنیای اقتصاد: تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه اصفهان در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۱۲درصد رشد به ۳میلیون و ۸۵۹ هزار تن رسید. مختار بخشیان مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه اصفهان ضمن تأیید این خبر گفت: در بازه زمانی نیمه نخست سال میلادی( دیماه۹۳ تا تیر ماه۹۴شمسی) فولاد مبارکه با تولید ۲میلیون و ۸۸۶هزارتن ، ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با تولید۳۷۷ هزار و۴۲۸ تن و شرکت فولاد هرمزگان نیز با تولید۵۹۵ هزار و ۲۱۷ تن هر یک به ترتیب ۱۴، ۱ و ۹ درصد رشد را تجربه کردند.

    .
  • ماراتن دولت و بازار

    ریحانه سجادی: امروزه در گوشه و کنار شهر، رسانه ها و مطبوعات از جمله رادیو و تلویزیون، روزنامه ها، مجلات و یا حتی روی بسیاری از کالاها، عبارت مالیات بر ارزش افزوده بسیار شنیده و دیده می شود. موضوعی که طی چند سال گذشته اصناف مختلف کشور بر سر نحوه اجرای آن دست به مخالفت های گسترده زده اند و حتی در برهه ای از زمان دامنه مخالفت ها به آنجا رسید که برخی بازاریان دست از کار کشیدند. به طور قطع یکی از راه های تامین هزینه ها در کشور، مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی است که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، نرخ آن در سال ۹۴ به ۹ درصد افزایش یافته که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض است.
  • اقتصاد ایران در بزنگاه انتخاب

    حسین قلع ریز: یک حسابدار ارشد ایرانی با انتشار کتابی به زبان انگلیسی در آلمان آینده جهان ،ظهور و سقوط قدرت های بزرگ اقتصادی تا سال ۲۰۶۰ را پیش بینی کرد. اخیرا انتشارات لامبرت آلمان دومین کتاب غلامحسین دوانی رئیس هیات مدیره موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایارایان (عضو جامعه حسابداران خبره ایران) ، عضو انجمن اقتصاددانان حرفه ای بریتیش کلمبیا و عضو شورایعالی انجمن حسابداران خبره ایران انجمن حسابداران خبره امریکا را تحت عنوان آینده جهان،ظهور و سقوط قدرتهای بزرگ اقتصادی تا سال ۲۰۶۰ به‌زبان انگلیسی منتشر کرده است.
  • گسترش پروازهای ایرلاین اروپا در اصفهان

    دنیای اقتصاد: شرکت هواپیمایی اتریش ایرلاینز که زیرمجموعه لوفت‌هانزا است، آمادگی دارد در آینده‌ای نزدیک خدماتش در ایران از جمله پرواز به شهرهای اصفهان و شیراز را گسترش دهد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر پروازهای روزانه به تهران دارد. با این همه رویترز به نقل از مدیر مالی اتریش ایرلاینز از آمادگی این شرکت برای توسعه فعالیتش در ایران خبر داد. هاینس لاخینگر، مدیر مالی شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما روابط خوبی با شرکایمان در ایران داریم و تحولات جاری در ایران را برای خود مثبت ارزیابی می‌کنیم.
  • سیب سمیرم نخستین پروژه ه جذب سرمایه گذاری خارجی

    دنیای اقتصاد: مدیر عامل موسسه بین المللی برای فردا (GIFT) گفت: این موسسه با همکاری شرکت های بزرگ سرمایه گذاری جهان آماده همکاری در سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان اصفهان است.
    به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، اریک استرایسون (Eric Stryson) در دیدار با روسای کمیسیون سرمایه گذاری و کشاورزی اتاق اصفهان افزود:سیب سمیرم نخستین پروژه جذب سرمایه گذاری خارجی است که با حضور بیش از ۲۰ شرکت سرمایه گذاری آسیایی و اروپایی اوایل مهرماه در سمیرم مورد بررسی قرار می گیرد.
    وی اضافه کرد: در این پروژه کلیه مراحل تولید و فروش شامل مساحت قابلیت کشت، آب مورد نیاز، نحوه تولید ارگانیک،حمل و نقل داخلی و بین المللی و بازاریابی فروش آن در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرد.
  • فولادمبارکه یک گزینه سود آور

    دنیای اقتصاد: در حاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه فولاد مبارکه اصفهان که روز سه شنبه سی تیر ماه سال جاری با حضور ۹۱. ۳ درصد از سهامداران این شرکت بر گزار شد، پس از استماع گزارش مقبول حسابرس شرکت، سهامداران عمده فولاد مبارکه از سرمایه گذاری در بزرگترین فولادساز کشور ابراز خرسندی نمودند. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در حاشیه برگزاری این مجمع با نمایندگان شرکتهای سرمایه گذاری صدر تأمین، شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفتگویی صورت گرفت تا از نظر آنها را پیرامون اهداف و دستاوردهای سرمایه گذاری در فولاد مبارکه آگاهی یابیم:

    باب اله زاده مدیر مجامع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:
    تلاش برای توسعه فولادکشور

    مدیر مجامع ایمیدرو با تأکید بر این مطلب که شرکت فولادمبارکه نهایت تلاش و کوشش خودرا در جهت توسعه فولادکشور بکار گرفته است، در پاسخ به این مطلب که ایمیدرو از چه زمانی سهامدار شرکت فولاد مبارکه اصفهان شده است تصریح کرد: قبل از اجرا شدن قانون اصل ۴۴، صد درصد سهام فولاد مبارکه مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بود و پس از آن براساس این قانون شرکت فولاد مبارکه به بخش خصوصی واگذارگردید، ضمن اینکه سازمان توسعه به منظور حفظ حاکمیت و استقلال، عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی براساس اصل۴۴ قانون اساسی تبصره ۱ ماده ۲ میبایستی ۲۰ درصد سهم دولت را در این نوع فعالیتها حفظ نماید.
  • گردشگری سلامت، نقطه قوت صنعت توریسم در ایران

    " گردشگری سلامت "موضوعی ناشناخته در ایران اما پر‌سود در جهان است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و مسئولان و فعالان صنعت گردشگری از درآمدهای کلان آن در دنیای پرهیاهوی امروز سخن می‌گویند. تعداد گردشگران سلامت در جهان روز به روز افزایش می‌یابد و این جریان در سراسر جهان به خوبی احساس می‌شود و هم‌اکنون بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای در حال توسعه به سرمایه‌گذاری در این صنعت گرایش پیدا کرده‌اند. در این راستا و با هدف سهیم شدن ایران در بازارهای جهانی و معرفی این کشور به عنوان مرکز و قطب درمانی منطقه، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برای دومین سال متوالی به عنوان نماینده انحصاری مرکز نمایشگاهی عمان OmanExpo و منتخب سازمان توسعه تجارت ایران، اقدام به برگزاری پاویون ملی ایران در پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی تجهیزات و خدمات پزشکی عمان در شهریور ماه سال جاری نموده است.
  • نمایشگاه، عامل تعامل سازنده بین تولیدکننده و بدنه بازار

    دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل ایران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی توسط سایت های رسمی و بین المللی، سبب ساز رشد بازار و ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان با بدنه بازار می شود. محسن ضیایی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه خانه، مبلمان و دکوراسیون مدرن در اصفهان افزود: رشد قارچ گونه نمایشگاه های بی هویت و بی اصالت در سطح کشور که مجوز رسمی ندارند و محصولات بی کیفیت با قیمت نازل ارایه می کنند به اصالت تولید در این صنعت ضربه می زند. وی با اشاره به رکود به وجود آمده در بازار مبل کشور از سال ۹۳ تاکنون گفت: این رویکرد از سال ۷۰ تاکنون بی سابقه بوده و نمودار فروش، سیری نزولی داشته و حتی قیمت مواد اولیه این صنعت را با کاهش مواجه کرده است.
  • بومی سازی چرخ دنده ۷۰ تنی نورد گرم فولاد مبارکه

    دنیای اقتصاد: فولاد مبارکه اصفهان در راستای عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل در گام موفق دیگری توانست، برای اولین بار در کشور چرخدنده جناغی قفسه f۱ نورد گرم را بومی سازی نماید.
    مدیر خرید قطعات یدکی و تجهیزات فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: با بومی سازی این تجهیز بسیار حساس، فولاد مبارکه بار دیگر با نگاه کارشناسی دقیق، مسؤلانه و با اعتماد به صنعت داخل کشور توانست برگ زرین دیگری بر کارنامه پر افتخار صنعت فولاد کشور بیفزاید.
    حسین همتگیر در همین رابطه تصریح کرد: این تجهیز که بزرگترین چرخ دنده جناغی در کارخانجات نورد ورقهای فولادی کشور است ۷۰ تن وزن، ۵۰۰۰ میلیمتر قطر و ۱۶۰۰ میلیمتر ارتفاع دارد که با مشارکت شرکتهای تامکار و دنده تراش وهابی در قالب یک قرارداد کنسرسیوم در اصفهان ساخته شد .
  • رویکرد نمایشگاه ها حمایت از برندهای داخلی است

    دنیای اقتصاد: رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: ادغام نمایشگاه‌های آرایشی و بهداشتی با نمایشگاه سلامت و تندرستی، نشان از ارتباط تنگاتنگ این دو حوزه دارد.
    رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: ادغام نمایشگاه‌های آرایشی و بهداشتی با نمایشگاه سلامت و تندرستی، نشان از ارتباط تنگاتنگ این دو حوزه دارد.
    به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، سید محمد رضا پاک نژاد در نشست خبری افتتاح پنجمین نمایشگاه بهداشت، سلامت، ورزش، تجهیزات و خدمات وابسته و همچنین هفدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم و تجهیزات بازی، سرگرمی، تفریحی، کمک‌آموزشی و اسباب‌بازی‌های پارکی در جمع خبرنگاران با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار اظهار کرد: رویکرد این نمایشگاه، حمایت از کالاها و برندهای داخلی است.
  • طراحی موزه بزرگ اصفهان به پایان رسید

    دنیای اقتصاد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طراحی اولیه موزه بزرگ اصفهان انجام و برای بررسی نهایی به استانداری اصفهان ارائه شده است. حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت بهره‌برداری از موزه بزرگ اصفهان اظهار کرد: اجرای این پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.
    وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وظیفه نظارت و طراحی موزه بزرگ اصفهان را بر عهده دارد، افزود: در حال حاضر طراحی این پروژه انجام شده است و طرح برای استاندار اصفهان ارسال شده است.
  • چرخ اقتصاد سلامت، سرعت گرفته است

    گروه نمایشگاه: موضوع سلامت این روزها به لطف شبکه های رسانه ای و اطلاع رسانی های مختلف، بیش از گذشته در نظر مردم اهمیت یافته و به تبع آن حوزه های اقتصادی و تجارت های مرتبط با این حوزه نیز رشد قابل توجهی یافته و عطش بازار، از هر دو سوی مصرف کننده و تولیدکننده رو به فزونی رفته است. وقتی مردم به سلامت خود بیشتر اهمیت دهند، فعالیت های تجاری مرتبط با این حوزه و تولیدکنندگان محصولات سلامت محور نیز چندان نیازی به تبلیغات ندارند، چرا که مشتری و گروه هدف، خود با احساس نیازی از پیش تعیین شده به این سمت و سو کشیده می شود و بازار این حوزه را رصد می کند.
  • اقتصاد شهری در شهرداری شیشه ای

    اقتصاد شهری در
    شهرداری شیشه ای
    * علیرضا پویانسب
    "شهرداری شیشه ای" از جمله جملات دیپلماتیکی است که مدت ها شهردار پیشین اصفهان از آن استفاده می کرد و رسانه ها نیز مدام در خصوص این موضوع از او سوال می کردند و گاهی او را وارد چالش هایی اساسی می ساختند. شهرداری شیشه ای از جمله تفکراتی است که قرار است بر اساس آن فاصله میان مردم و مدیران شهری به کمترین میزان خود برسد و در همه زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز کاربرد دارد. اما شهرداری شیشه ای در مباحث اقتصادی؛ بسیار بهتر نمایان یا تبلور پیدا می کند و اگر به سخنان شهردار پیشین اصفهان سید مرتضی سقاییان نژاد نیز دقت کنیم می بینیم او همواره هنگام صحبت از مباحث اقتصادی شهر موضوع شهرداری شیشه را به میدان آورده است.
  • به دنبال توسعه گردشگری پایدار درغرب اصفهان هستیم

    دنیای اقتصاد: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در کنار گردشگران داخلی به ویژه گردشگران داخل استان اصفهان به حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور و به ویژه به حضور گردشگران خارجی در غرب استان اصفهان می‌اندیشیم. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در نشست مشترک مدیران میراث فرهنگی استان اصفهان با فرمانداران و مدیران شهرستان‌های غرب استان اصفهان اظهار کرد: امروزه گردشگری یک مزیت مهم برای توسعه اقتصادی و فرهنگی ایران به شمار می‌رود. وی افزود: بدون شک با وجود بیش از یک میلیون جاذبه فرهنگی در کنار جاذبه‌های متعدد طبیعی، دارای ظرفیت‌های فراوانی در راستای توسعه گردشگری در ایران هستیم، ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
  • مار آهنی زیر سنگ فرش های نقش جهان

    دنیای اقتصاد: هنوز دغدغه های فکری نسبت به خط یک متروی اصفهان تمام نشده و مرکز کلانشهر اصفهان درگیر و دار تقابل مترو و آثار تاریخی است که صحبت از خط دو متروی اصفهان و عبور آن از زیر میدان نقش جهان مدت ها است بر سر زبان ها افتاده است. در حالی که تصور می شد خط یک متروی اصفهان درس عبرت انگیزی برای مسولان و مدیران شهری اصفهان باشد، اما اظهار نظرهای ضد و نقیض در خصوص خط دو و عبور آن از زیر میدان نقش جهان، دوباره ذهن ها را مکدر می کند، چراکه اینبار قرار نیست به پایه های یک کاخ فراموش شده برخورد کنیم یا کشف جدید از آثار به جامانده داشته باشیم بلکه صحبت از عبور مترو از زیر میدان نقش جهان است.
بیشتر