شماره روزنامه ۵۹۸۸
|

ویژه نامه

  • بزرگترین گردهمایی صنعت پخش ایران

    دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران با حضور بیش‌از ۱۰۰۰شرکت‌کننده در آخرین روزهای هفته گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

    دراین کنفرانس دو روزه مدیران ارشد دولتی، اعضای اتاق بازرگانی، نمایندگان تشکل‌ها و اصناف، استادان دانشگاه در حوزه مدیریت، نظام توزیع و پخش، بازاریابی و فروش و سخنرانان خارجی حضور داشتند و دستاوردهای ارزشمندی از آن حاصل شد. مطالب پیش‌رو در ویژه‌نامه حاضر خلاصه ده‌ها سخنرانی استادان و فعالان عرصه صنعت پخش‌است که در این همایش ارایه شد.


    بارکدهای دوگانه دارو در راهند
    دکتر پیرصالحی مدیرکل داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر سخنران دومین همایش پخش بود.
  • یکپارچگی، ضامن موفقیت بنگاه‌ها

    رینر تام سخنران خارجی روز دوم همایش بین المللی پخش در ایران بود. بود.
    او گفت: ما برای موفقیت در آینده به یکپارچگی نیاز داریم. تجمیع توانایی‌ها و عمل منظم به آنها موجب موفقیت می‌شود و در غیر این صورت،‌ نباید انتظارداشت در بازار رقابتی امروز بتوانیم در صدر قرار بگیریم و جزو اولین‌ها باشیم. وی افزود: سرعت تغییرات و عرضه فناوری‌ها، چالشی ایجاد کرده که بنگاه‌ها بدون تلفیق توانایی‌ها و یکپارچه‌سازی کل اجزای سیستم، راه به جایی نمی‌برند. او همچنین گفت: برای رسیدن به این هدف، همه اعضا باید دانش و تخصص به روز داشته باشند و بدانند باید مشتری را با دقت رصد کرده و رضایت او را حاصل کنند.
  • ۱۰ فرمان برندسازی در صنعت پخش

    میراحمد امیرشاهی از اعضای هیات علمی کنفرانس بین المللی پخش در ایران و استاد دانشگاه گفت:
    رسیدن به جایگاه برتر در منطقه طبق چشم‌انداز طراحی شده، نیازمند آن است که صادرات برند داشته باشیم. وی افزود: شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی به دلایل مختلفی از برندسازی غفلت کرده‌‌اند؛ از این رو سهم آنچنانی از این ثروت مهم جهانی نداریم. وی گفت: بحث برندسازی و بازاریابی حرفه‌ای را باید جدی گرفت. صنعت پخش از یک طرف با صدها و هزاران تولیدکننده ارتباط دارد و از سوی دیگر با چند میلیون خرده‌فروشی. از این رو هیچ صنف دیگری قدرت تاثیرگذاری برای ارتقای فرهنگ بازاریابی را ندارد.
  • ضرورت ادغام و ارتقای شرکت‌های دارویی در پساتحریم

    دکتر وحید محلاتی،نایب رییس هیات مدیره انجمن و مدیرعامل شرکت داروپخش گفت:
    شرکت‌های پخش خصوصیات متعددی دارند که از جمله آنها می‌توان به استمرار تامین کالا، التزام توزیع کیفی و دارا بودن استاندارد حمل و نقل اشاره کرد. وی افزود: در طراحی زنجیره تامین، باید به بهینه بودن هزینه‌ها توجه کرد. به گفته وی، بازار جهانی دارو سالانه هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد که ۳۴ درصد در بازار آمریکاست که تا ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۳۱ درصد می‌رسد. از این بازار ۱۵ درصد متعلق به اتحادیه اروپا، ۱۲ درصد ژاپن، ۸ درصد چین و بقیه متعلق به سایر کشورهاست.
  • ارزیابی راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات

    پنل روز دوم همایش بین الملی صنعت پخش در ایران، با حضور سعید امامی، فریدون قدس، امید رکاب‌ساز، فرهاد آلیشاهی و پژمان امینی برگزار شد.
    سعید امامی سخنانش را با شعری از آرش کمانگیر آغاز کرد و گفت: در بازار پیش رو مثل قهرمان افسانه‌ای ایران باید سهم بیشتری برای ایران آورد.
    وی گفت: همه شرکت‌ها باید بخشی از درآمد خود را برای حوزه فناوری اطلاعات بگذارند.
    وی با بیان اینکه نرم‌افزارهای صنعت پخش شامل نرم‌افزارهای اصلی و بنیادین، نرم‌افزارهای پشتیبانی و نرم‌افزارهای مدیریتی است، اظهار کرد: ما در پژوهشی ۱۷۰ شرکت پخش سراسری را مورد پژوهش قرار دادیم.
  • کارگاه معرفی تکنولوژی‌های نوین انبار

    معرفی تکنولوژی‌های نوین انبار با تاکید بر انبارهای اتوماتیک، عنوان یکی از کارگاه‌های این همایش بود که توسط محسن قانون معاون طرح و توسعه شرکت پخش رازی و مهندس مهدی خسروانی کارشناس معاونت طرح و توسعه شرکت پخش رازی برگزار شد.
    هدف از این کارگاه آموزشی، معرفی جدیدترین تکنولوژیهای روز جهان در ارتباط با فرایند انبارداری بود. بدیهی است، به دلیل انباشت سرمایه (کالا) و وجود انبارهای وسیع، در اغلب شرکت‌های تولیدی یا پخش، به کارگیری روش‌هایی که ضمن کاهش چشمگیر سطح زیربنای انبار و نیروی انسانی، شرایط ارتقاء ظرفیت ارسال و دریافت انبار را فراهم آورد، از ارزش ویژه‌ای برخوردار است، لذا در این کارگاه با تاکید بر لزوم طرح‌ریزی سیستماتیک لجستیک درون انبار به معرفی اجمالی تکنولوژی‌های نوین انبار به ویژه سیستم ذخیره و بازیابی اتوماتیک به عنوان راهکاری بی‌بدیل در بهینه‌سازی انبارها پرداخته شد.
  • فضای رقابتی پیش رو را تهدید ندانیم

    مهندس خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: شرکت‌های پخش جایگاه و مسوولیت خطیری دارند و آشنایی با ابزارها و رویه‌های بین‌المللی می‌تواند اهالی این صنعت را برای برنامه‌ریزی و عمل درست یاری کند.
    مهندس خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، دومین سخنران روز نخست دومین کنفرانس صنعت پخش ایران بود. وی با اشاره به اینکه خود را از خانواده پخش جدا نمی‌داند، گفت: ما خود را همراه شما می‌دانیم و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین ارتباط را با صنعت پخش و توزیع دارد و من سعی می‌کنم به محورهای کلان این معاونت بپردازم.
  • صنعت پخش و اطمینان‌بخشی در جامعه

    یکی از بخش‌های جالب دومین همایش بین المللی صنعت پخش در روز نخست، برگزاری پنل اطمینان بخشی در صنعت پخش (بایدها و نبایدها) بود.
    سیدجعفر مرعشی مدیرپر تجربه بخش صنعت گفت: بی‌اعتمادی در تاریخ تولید و مصرف کالا، استفاده از علائم و نشان‌های تجاری مجهول و مشابه ، دسترسی بدون طی تشریفات و احراز صلاحیت و شرایط، عدم اطمینان به دریافت جوایز و یا تلقی نسبت به کیفیت فروش کالاهای جایزه دار، عدم تداوم همکاری بین تامین‌کنندگان کالا با شرکت‌های پخش، نارسایی حمل و نقل، عدم اطمینان به زیرساخت‌های ارتباطی و سیستم‌های ارتباطی از مصادیق کاهش اعتماد است.
  • افزایش توان رقابتی در شرایط پساتحریم

    در شرایط پس از تحریم، کشورهای زیادی علاقمند به حضور در بازار ایران هستند. بازار ایران به لحاظ تعداد خریداران، شش برابر بزرگتر از بازار کشور آلمان است.
    این مطلب را «پیر فون اسنیکت»، مشاور شرکت‌های پخش از کشور بلژیک در کارگاهی با عنوان «اعمال مدیریت تغییر وتحول در شرکتهای FMCG با رویکرد کاهش مشکلات» بیان کرد و افزود: در صورتی که تولیدکنندگان داخلی، توان رقابتی خود را افزایش ندهند این موضوع می‌تواند تهدیدی برای کسب و کارهای متوسط و کوچکتر باشد.
    وی گفت: شرکت‌های ایرانی بایدخودشان را برای این موضوع آماده کنند و توان رقابتی داشته باشند، زیرا تغییرات با سرعت بسیار بالایی رخ می دهد و برای این منظور باید برای بهبود کیفیت فرهنگ سازی بشود.
  • پخش، قلب تپنده

    زهرا آقاجانی از دیگر سخنرانان روز دوم همایش بین المللی پخش بود.
    وی در سخنان خود به آسیب‌شناسی صنعت پخش پرداخت و گفت: در حالی که شمار شرکت‌های پخش سراسری و استانی در کشور بسیار زیاد است، ما تنها ۵ شرکت پخش منطقه‌ای داریم.
    وی افزود: شرکت‌‌های پخش قلب تپنده‌ و شریان حیاتی میان تولیدکننده، مصرف‌کننده و سیاست‌گذاران هستند و نقش بسیار پراهمیتی دارند.
    وی در خصوص پیشرفت‌های اخیر در این زمینه گفت: ساماندهی شرکت‌های پخش به توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ایجاد شرکت‌های لجستیک برای پشتیبانی از پخش و زمینه‌سازی توسعه برندهای ایرانی در خارج از جمله تصمیمات و اقدامات صورت گرفته است.
  • کیفیت در دنیای رقابت معنا پیدا می کند

    در بازار رقابتی، مصرف کننده حق انتخاب بیشتری دارد و انتظار مشتری افزایش می یابد.
    به همین دلیل امروز، رقابت بر سر ارائه خدمات بهتر به مشتری است. این مطلب را دکتر ابوالفضل کزازی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در کارگاهی با عنوان «ارائه روشهای تعیین کیفیت خدمات در صنعت پخش و توزیع» بیان کرد و گفت: شرط بقای سازمانها سه ویژگی مزیت رقابتی، رهبری هزینه و پاسخگویی به نیازهاست. وی افزود: در رهبری هزینه ها، قیمت تمام شده محصول نقش تعیین کننده دارد. و امروز برای ماندن در بازار رقابت مجبور به کاهش هزینه ها هستیم.
  • کیفیت، سفری بی‌پایان است

    داریوش‌عباسی
    دکتر ابوالفضل کزازی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، برگزار کننده یکی از کارگاه‌های تخصصی دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش بود. این کارگاه تاثیرگذار با عنوان «کیفیت خدمت در توزیع و پخش» برگزار شد. آنچه در ادامه می‌آید حاصل گفت‌وگوی روزنامه دنیای اقتصاد با وی است. ***
    آقای دکتر کزازی، این کنفرانس دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش است. شما در این کنفرانس کارگاهی تخصصی تحت عنوان کیفیت خدمت در توزیع و پخش برگزار کردید. بفرمایید در این کارگاه چه مباحثی مطرح شد؟
    در این کارگاه بحثی بود تحت عنوان کیفیت خدمات در حوزه توزیع و پخش؛ چرا که یکی از چالش‌های اساسی در حوزه خدمت، بحث نوع کیفیت خدمات است و این موضوعی نو برای حوزه پخش است، به این جهت که کمتر به آن توجه شده بود.
  • چگونگی راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران

    جارودی دبیر کنفرانس در سخنرانی خود در روز دوم همایش پخش، به موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخت.
    وی گفت: تاکنون مطالعه ای برای راه‌‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام نشده که به چه اندازه‌ این فروشگاه ها را لازم داریم. عوامل جمعیتی، انسانی، اقتصادی، فنی ومدیریتی هم باید بررسی شوند. وی افزود: در ایران دسترسی ما به این اطلاعات بسیار کم است. ولی مثلا در کانادا در سایت‌های مرتبط، جمعیت محلات، ترکیب سنی، متوسط درآمد، مالکیت یا عدم مالکیت افراد، تجرد و تاهل، دین و گرایش مذهبی آنان مشخص است تا کسی که می‌خواهد خانه بگیرد یا سرمایه‌گذاری کند، بداند و درست تصمیم‌گیری کند.
  • ۵۰ سال حضور موثر در صنعت پخش

    جواد ظهیری مدیرعامل شرکت به‌پخش، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشکسوت صنعت پخش، در دومین همایش بین المللی صنعت پخش در ایران ضمن تشریح روند توسعه این شرکت گفت: به‌پخش در اصل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه توسعه صنایع بهشهر است که قدمت آن به سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد.
    وی افزود: این شرکت پس از انقلاب تا سال ۷۱ تقریبا در اختیار سازمان صنایع ملی بود که پس از آن به بخش‌خصوصی واگذار گردید، اما در حال حاضر ۶۸ درصد سهام آن مربوط به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ۳۲ درصد آن متعلق به سهامداران بخش خصوصی است.
    ظهیری با اشاره به تغییرات ساختاری در عرصه توزیع، فروش و رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور اظهارکرد: قطعا ادامه این تغییرات موجب تحول در کار پخش نیز خواهد شد.
  • چرا می‌آیند؟ چرا می‌مانند؟ چرا می‌روند؟

    شیوه‌های موثر حفظ و نگهداری کارکنان شایسته یکی از کارگاه‌های ارائه شده در دومین کنفرانس صنعت پخش ایران بود.
    در این کارگاه که توسط دکتر بهزاد ابوالعلایی عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی و دکتر حسین صفرزاده استاد دانشگاه و دبیر علمی کنفرانس برگزار شد، روش‌های نگهداری بهینه از منابع ارزشمند انسانی مورد بررسی قرار گرفت. این کارگاه که با تیتر کارکنان چرا می‌آیند؟ چرا می‌مانند و چرا می‌روند؟ آغاز شد، مورد استقبال فراوان شرکت‌کنندگان همایش پخش قرار گرفت به طوری که بسیاری از مشتاقان پس از تکمیل ظرفیت سالن به صورت ایستاده از مطالب ارائه شده در این کارگاه استفاده کردند.
  • جامعه‌شناسی مصرف؛ از موج اول تا موج سوم

    دانشیار مدیریت بازرگانی در همایش صنعت پخش از تغییر ساختار آینده نظام توزیع در کشور خبر داد.


    کامبیز حیدرزاده گفت: در بعضی صنف‌ها در کشور، رقابت کامل است و در این شرایط هم تولیدکننده و هم شرکت‌های واسطه‌‌ای (پخش) سعی می‌کنند توجه مصرف‌کننده نهایی را به خود جلب کنند.
    وی گفت: شرکت‌های تولیدی می‌خواهند وارد نظام توزیع شوند، در حالی که ایجاد چنین ساختاری پرهزینه و توام با احتمال موفقیت یا عدم موفقیت است.
    وی گفت: جلب توجه مصرف‌کننده از آن روست که بدون خریدار، مشتری یا مصرف‌کننده، تولید و توزیع معنا و اهمیتی ندارد.
  • پخش، کارآمدی یا ناکارآمدی؟

    دکتر افسانه شفیعی عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت:
    پخش، نوعی عمده‌فروشی سازمان یافته است. پخش حلقه ای میان تولیدکننده یا تامین‌کننده و خرده‌فروشی (سازمان‌یافته یا سازمان نیافته) است. از این رو می‌تواند نقش چند عضو را همزمان انجام دهد. به گفته وی، پخش برای تولیدکننده، تامین در نقش یک دست است که می‌تواند جابه‌جایی کالا را تسریع و نظام‌مند کند. همچنین برای حلقه خرده‌فروشی مخصوصا سازمان یافته می‌تواند نقش یک مغز متفکر را اجرا کند. در عین حال می‌تواند نقش چشم را برای حاکمیت ایفا کند و نوعی پایش داشته باشد و پیش از نیاز به اقدامات تنظیم بازاری و نظارتی دولت، جلوی نشتی سیستم را بگیرد.
  • جذابیت‌های بازار ایران برای تازه واردان

    همایش پخش در برج میلاد تهران، سخنرانی خود را به جذابیت‌های بازار ایران برای تازه واردان اختصاص داد.
    وی گفت: ایجاد مشارکت‌های جدید، ارائه محصولات جدید، کاهش هزینه‌های لجستیک و حفظ و ارتقای برند از جمله انتظارات تازه واردان است. وی افزود: آنها به عنوان نقش‌آفرینان تازه، شرایط را تغییر می‌دهند و آنگاه شاید شما در کسب و کارتان مانده باشید و شاید نه!وی افزود: ایران به عنوان فرصتی طلایی برای پیمانکاران لجستیک تلقی می شود. تازه واردان سعی می‌کنند مسیرهای ترانزیت را بهینه سازی کرده و ماشین‌های حمل و نقل و انبارهای مشترک تعریف کنند.
  • برنامه‌ریزی پیش‌بینی تقاضا در زنجیره تامین

    برنامه‌ریزی پیش‌بینی تقاضا در زنجیره تامین، آخرین کارگاه برگزار شده در این همایش دو روزه بود که توسط دکتر سهراب کارگر، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت افق داروی پارس و آقای مسعود مولایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت پخش بانی‌چو در سالن شماره ۲ مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
    در این کارگاه شیوه‌های مختلف برنامه‌ریزی تقاضا در زنجیره تامین و همچنین ایجاد تقاضا در طول زنجیره تامین با استفاده از روش‌های پیش‌بینی و تجربه مورد بررسی قرار گرفت. مدیریت تقاضا و این که چگونه باید خود را برای تقاضای به وجود آمده، پیش‌بینی شده و تحقق یافته آماده کرد، و همچنین بررسی عوامل تاثیرگذار بر تقاضای بازار از مباحث بعدی این کارگاه بود.
  • توسعه بازار، نیازی لازم و ضروری

    پرویز درگی استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های متعدد بازاریابی، دیگر سخنران دومین کنفرانس صنعت پخش کشور بود که به اهمیت مدیریت توسعه بازار در صنعت پخش می پرداخت.
    وی گفت: پیتر سینک معتقد است باید جامع نگری داشته و از بیرون به درون نگاه کنیم. توسعه بازار، اقدامی درازمدت است که منجر به موفقیت سازمان می‌شود. توسعه بازار نوعی تفکر است که در کنار «بازرگانی» و «فروش» مطرح می شود. وی افزود: بخش توسعه بازار روی جذب مشتری، رشد و نگهداری او کار می‌کند. این مدیریت، گسترش بازار محصولات شرکت اعم از محصولات فعلی و جدید را بر عهده دارد.
  • کاساندرا، آهنگی که هرگز نباید شنید

    دکتر محمود محمدیان استاد مدیریت بازرگانی، در دومین همایش پخش، درخصوص فضای کسب و کار صنعت پخش در ایران سخنرانی کرد.

    وی ابتدا با طرح این پرسش ها که صنعت پخش ایران در حال گذراندن چه تحولاتی است؟ و این کسب و کار چه وضعیتی دارد؟ گفت: توماس اندروز در سال ۱۹۱۲ یک کشتی طراحی کرد که بسیار مجلل بود و گفت این کشتی غرق نمی‌شود. اما تایتانیک به آب افتاد و غرق شد. اغلب ما این فیلم را دیده‌ایم. کشتی به آب افتاد و پولدارترین‌ها سوار کشتی مدرنی شدند که قرار بود هرگز غرق نشود.

    کشتی دچار مشکل شد و هجوم افراد به یک سو، غرق شدن را تسریع کرد.
  • ارزش‌آفرینی در صنعت بزرگ پخش

    دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران از بهبود کیفیت همایش امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
    ابوالفضل سلیمانی گفت: هدف ما از همایش سال نخست، معرفی صنعت پخش در سطح ملی و ارتقای جایگاه آن بود. اما امسال علاوه بر دنبال کردن هدف پیشین، به دنبال ارزش‌آفرینی در این صنعت و راهکارهای توسعه صنعت مهم پخش هستیم.
    به گفته وی برای نیل به این هدف، در این همایش مجموعه میهمانانی از دولت، دانشگاه و فعالان حضور داشتند تا بحثهای مطرح شده از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.
    وی افزود: برگزاری همایش در مرکز همایش‌های بزرگ برج میلاد و استقبال بسیار خوب از این رویداد، باعث دلگرمی برای ادامه این راه شد.
  • بنگاه‌های ایرانی برای پساتحریم آماده نیستند

    مصرف‌کننده در دوران پساتحریم، هوشمندانه‌تر انتخاب می‌کند و اینجا ارزش کیفیت خدمت مشخص‌تر می‌شود. این مطلب را دکترپدرام سلطانی در دومین همایش بین المللی صنعت پخش در ایران اعلام کرد و گفت: شرکت‌های توزیع و پخش ما اگر با نگاه به فرصت‌ها و تهدیدها برنامه داشته باشند.
    سریع‌تر به قطار حرکت توسعه کشور می‌رسند؛ هرچند که این مساله در همه بخش‌ها قابل طرح است.
    نایب رییس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه ما با پایین آمدن قیمت نفت، دولت نفتی مقتدری نخواهیم داشت و بودجه‌های متورمی نخواهد بود که بخش خصوصی بخواهد از آن طریق ارتزاق کند و جلو برود، اظهار کرد: در این فضا، قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح شده و با استقرار نظام جامع اطلاعات مالیاتی، رفتارهای مالیاتی را هم باید اصلاح کرد.
  • تغییر شیوه قیمت‌گذاری کالا قیمت‌گذاری کالا در فروشگاه‌ها

    مهندس سعیدجارودی دبیرکنفرانس صنعت پخش ایران:
    از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم شیوه‌های قیمت‌گذاری کالا که هنوز مانند دوران جنگ و کالا برگی صورت می‌گیرد، خاتمه یابد و این امر مطابق نیاز‌های امروز صورت پذیرد، ایشان نیز با توجه به تسلطی که در این زمینه داشتند، پذیرفتند و دستورات اکیدی جهت رفع این مشکل به مسئولین مربوطه صادر کردند.
    دومین همایش صنعت پخش ایران ۲۱ و ۲۲ مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. مهندس سعید جارودی دبیر کنفرانس در ابتدای سخنانش در مراسم افتتاحیه، از قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه، مدیران میانی، اهالی صنعت پخش، استادان دانشگاه و دانشجویان حاضر در جلسه سپاسگزاری کرد.
  • استفاده از فرصت ها و رفع تهدیدها با خردجمعی ، هم افزایی و مشارکت فعال

    ۱ - برگزاری دومین همایش صنعت پخش ایران با استقبال چشمگیر فعالان صنعت پخش، شرکت های پشتیبانی - خدماتی، ارائه دهندگان خدمات و مقامات دولتی و خصوصی روبرو شد.
    این حضور چشمگیر و پرشور در همایشی که از نظر کیفی هم نسبت به گذشته تفاوت داشت، نشان دهنده ادامه توفیق در برگزاری مناسب همایش و فعالیت هایی است که طی یک سال گذشته در این خصوص صورت گرفته است. دبیرخانه همایش مراتب سپاس خود را نسبت به همه شرکت کنندگان، دست اندرکاران ، سخنرانان و نخبگانی که با تشکیل کارگاه ها و شست ها به امر آموزش و انتقال تجربه همت گماردند، اعلام می دارد.
  • تعادل میان تقاضای بازار و عرضه محصول

    تولید کننده و مشتری تمایل دارند، به طور مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند و شرکتهای توزیع کننده در معرض تهدید از این دو ناحیه هستند.
    این مطلب را دکتر غلامرضا نصیری مشاور زنجیره تامین شرکت گلستان، در کارگاهی با عنوان «استقرار سیستم SAP و توانمند سازی زنجیره تامین» ، در دومین همایش بین المللی صنعت پخش در ایران بیان کرد و افزود: برای رفع این مشکل توزیع کننده باید بین تقاضای بازار و عرضه محصول تعادل ایجادکند، موجودی انبار را مدیریت کند تا بتواند سودآوری خوبی داشته باشد. .
  • مطالبه‌گر اوضاع بهتر باشیم

    فرشاد مومنی از سخنرانان اصلی روز دوم دومین همایش پخش در ایران بود.
    او در سخنانش با اشاره به غفلت‌های جدی در اقتصاد ملی گفت: در حالی که موجودی انبار بنگاه‌های تولیدی در سال ۹۳ به قله خود در ۵ سال گذشته رسیده بود، گزارش‌های فصل بهار حکایت از آن دارد که تولید آنها بیش از ۸ درصد و فروش بیش از ۱۲ درصد کاهش داشت. یعنی اقتصاد ایران در غیاب دقت‌های بایسته، مسیر رکود را طی کرده است. وی در جمع فعالان صنعت پخش گفت: خودمان دستی بالا بزنیم و مطالبه‌گر اوضاع بهتری باشیم. نظام توزیع کالا در ایران یکی از ناکارآمدترین نظام‌های توزیع است.
بیشتر