شماره روزنامه ۵۹۸۸
|

آخر هفته

  • نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی

    نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی برپا شده است. از جمله این آثار می‌توان به تنها مجسمه پرویز کلانتری اشاره کرد که در سال ۱۳۳۶ با عنوان «گنبدهای کاهگلی» با الهام از معماری کویر خلق شده است. دیگر اثر ویژه نمایشگاه، بزرگ‌ترین اثر پرویز تناولی است که برای اولین‌بار در ایران رونمایی می‌شود. این اثر پیش از این در نمایشگاه باغ هیچ در بوستون آمریکا به‌نمایش گذاشته و یک‌بار هم در لندن رونمایی شده است. نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی همزمان با رونمایی از بزرگ‌ترین مجسمه پرویز تناولی ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ افتتاح می‌شود و تا ۱۸ دی‌ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ در آرت‌سنتر ۲ به نشانی فرمانیه‌، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی‌، باغ انجمن خوش‌نویسان‌، پلاک ۱۴۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
  • ناهار مجانی وجود ندارد

    یک ضرب‌المثل مشهور اقتصادی می‌گوید: چیزی شبیه ناهار مجانی وجود ندارد. یعنی اگر قرار باشد منفعتی حاصل شود حتما باید هزینه‌ای برای آن صورت گیرد. برای مثال در فروشگاه‌های بزرگ که دارای چند صندوق تسویه هستند (مثل فروشگاه شهروند)، طول صف‌ها تقریبا با هم برابرند و نمی‌توان تشخیص دادکه در کدام صف زودتر نوبت‌تان خواهد رسید. همین حالت در مورد صف‌های بنزین یا گیت‌های کنترل پاسپورت در فرودگاه صادق است. چرا در برخی مواقع افراد فاقد قدرت تشخیص می‌شوند؟ زیرا تمام تصمیم‌گیرندگان به‌دنبال بیشینه کردن منافع و کمینه کردن هزینه‌ها هستند و در این راستا از تمام فرصت‌های برتر استفاده خواهد شد.
  • دانشگاه همه چیز را به شما نمی آموزد

    اگر به دنبال توصیه‌هایی برای تاسیس شرکت خود، بهبود چشم‌‌انداز یا توسعه مهارت‌های رهبری سازمان هستید، ریچارد برانسون در کتاب خود «مانند یک تازه‌کار: اسراری که در دانشکده کسب‌وکار به شما آموزش نمی‌دهند» رموز موفقیت خود را برای شروع یک کسب‌وکار معرفی می‌کند. برانسون در این کتاب دانش و تجربه‌ای که او را یکی از معروفترین کارآفرینان جهان کرده است توضیح می‌دهد و به اشتراک می‌گذارد. همه ما می‌دانیم که راه‌های بسیاری برای موفقیت وجود دارد اما برانسون مسیر منحصر به فردی برای موفقیت دارد که هرگز آن را در دانشکده کسب‌وکار نخواهید آموخت.
  • نفت در مدار نزولی

    انتشاراخبار ناامید‌کننده درباره قیمت نفت، چشم انداز تیره‌ای از آینده طلای سیاه ترسیم می‌کند. با باز شدن بازارهای جهانی در اوایل این هفته میلادی، قیمت نفت همچنان به مسیر کاهشی خود ادامه داد و با افت مجدد قیمت‌ها، زیر ۳۵ دلار معامله شد. مازاد عرضه نفت و نیز اعلام افزایش عرضه از سوی برخی اعضای اوپک در سال آینده در کنار احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا به کاهش بیشتر قیمت جهانی نفت دامن می‌زند. در همین حال معاون‌اول رئیس‌جمهور از زنگنه و ظریف خواسته تا راهکار سیاسی برای حل مشکل نفت پیدا کنند.
    .
  • آیا برای نجات زمین دیر نیست؟

    کنفرانس پاریس بیست‌ویکمین کنفرانس هیات‌های «کنوانسیون‌ سازمان‌ ملل‌ متحد در مورد تغییرات‌ آب‌ و هوا» (UNFCCC) بود که بین اعضای آن به عنوان COP ۲۱ شناخته می‌شود. پس از حدود دو هفته مذاکرات فشرده که از روز ۳۰ نوامبر در پاریس آغاز شد رهبران تمام ۱۹۵ کشور شرکت‌کننده به توافق رسیدند که افزایش گرمایش زمین تا سال ۲۰۵۰ باید زیر ۲ درجه سانتی‌گراد باقی بماند. محققان می‌گویند اگر افزایش دمای هوای زمین از دو درجه بیشتر شود، منجر به تاثیرات عمده و خطرناک آب و هوایی خواهد شد که اثر آن بر کشورهای کم‌درآمد جهان به مراتب بیشتر خواهد بود.
  • راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از اشتباهات رایج برای ارسال ایمیل

    اخیرا گوگل امکان انصراف از ارسال ایمیل را به سرویس‏های خودش اضافه کرده است که با استقبال کاربران هم مواجه شده است. با توجه به مشغله‌های روزمره و حجم زیاد کاری گاهی اوقات ممکن است هنگام ارسال ایمیل دچار اشتباهاتی شویم. با این اوصاف بد نیست با بعضی از رایج‌ترین اشتباهات در هنگام ارسال ایمیل و راهکارهای جلوگیری از آن آشنا شویم. در حقیقت برخی مسائل وجود دارد که حتی حرفه‏ای‌ها در حیطه کاری خودشان هم مرتکب آن می‏شوند. بنابراین بیشتر از اینکه به خودتان درباره این اشتباهات استرس وارد کنید بهتر است از روش‌های مناسب برای جلوگیری و تصحیح آن‌ها استفاده کنید.
  • مقایسه حمل و نقل هوایی و گردشگری بین ایران و هند

    صنعت حمل‌و‌نقل به‌عنوان یکی از ملزومات اساسی توسعه صنعت گردشگری، دسترسی به جاذبه‌ها را برای گردشگران امکان‌پذیر می‌کند. در میان شیوه‌های مختلف حمل‌و‌نقل، امروز حمل‌و‌نقل هوایی به دلیل فشار زمان در زندگی مدرن از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است. برای بسیاری از سفرهایی که به قصد گردشگری صورت می‌گیرد، حمل‌و‌نقل هوایی وسیله مورد ترجیح است و برای برخی دیگر از این نوع سفرها فقط وسیله سفر به شمار می‌آید. برای اینکه توسعه حمل‌و‌نقل هوایی در سطح داخلی بتواند نقش خود را در بخش عرضه نظام گردشگری جهت توسعه این صنعت به خوبی ایفا کند، نیازمند اتخاذ سیاست‌هایی از جمله آزادسازی حمل‌و‌نقل هوایی داخلی است.
  • ۱۱پیشنهاد برای بهبود عملکرد تلگرام

    روز‌به‌روز بر قابلیت‌های عرضه شده در قالب نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام افزوده می‌شود. از جمله جدیدترین قابلیت‌های اضافه شده به این برنامه می‌توان به قابلیت مدیریت بهتر سوپرگروه‌ها، پاک کردن محتویات چندرسانه‌ای موجود روی حافظه گوشی (در حالی که نسخه پشتیبان آن به‌منظور بازگردانی بعدی بر روی سرورهای ابری تلگرام ایجاد خواهد شد) و یا حتی مرتب کردن لیست استیکرها اشاره کرد. به گزارش آی‌تی ایران،‌با این وجود هنوز قابلیت‌هایی وجود دارند که جای خالی آنها در این برنامه به شدت احساس می‌شود. قابلیت‌هایی که با اضافه‌شدن به انبوه قابلیت‌های موجود تلگرام می‌توانند از این برنامه، رقیبی به مراتب قدرتمندتر در بازار برنامه‌های پیام‌رسان اینترنتی بسازند.
  • نکات مهم درمان سرماخوردگی

    سرماخوردگی علل متفاوتی دارد. اکثر موارد سرماخوردگی علت ویروسی دارد. هرگاه کلمه ویروس را در جایی شنیدید چند نکته را به یاد آورید:

    - ویروس احتیاج به دارو جهت ریشه‌کنی ندارد (مگر در موارد خاص). به طریق اولی برای درمان یک بیماری ویروسی نباید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد (به جز چند استثنا). هر بیماری با منشاء ویروسی یک الگوی مشخص و ثابت دارد: شروع می‌شود و تمام می‌شود. به عبارتی حتی بدون هیچ‌گونه درمان دارویی نیز می‌تواند بهبود یابد.

    اما مکانیسم‌ها؛ ابتلا به سرماخوردگی از دو حال خارج نیست:
    الف- از یک فرد سرماخورده دریافت کنید
    ب- خودتان دچار شوید.
  • پرواز‌ آزاد

  • برنامه ششم توسعه - ۲۶ آذر ۹۴

    به تازگی از جزئیات برنامه ششم توسعه که از سوی سازمان برنامه تهیه شده، رونمایی شده است. این سیاست‌های کلی بر پایه‌ محورهای سه‌گانه‌ «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه‌ علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» و با درنظرگرفتن واقعیت‌های موجود در صحنه داخلی و خارجی تنظیم شده است تا به تحقق اهداف برنامه‌ ششم کمک شود.

    نکات قابل توجه و جالبی در این جزئیات وجود دارد، از جمله تشکیل وزارت انرژی، تعطیلی دانشگاه علمی-کاربردی و همین‌طور حمایت از صنایع کوچک و متوسط. ولی نکته قابل توجه در این برنامه ریزی‌ها این است که این برنامه‌ها ضمانت اجرایی ندارند.
  • مردم باید تابع حقیقت باشند

    از خوانندگان پیشکسوت عرصه پاپ است که بنا به دلایلی، سالهاست عنوان ممنوع‌الفعالیت را با خود یدک می‌کشد. حسین زمان، از آن دسته خوانندگانی است که همواره سعی در ثبت امضای شخصی بر موسیقی خود داشته است و این امضا تقریبا در تمامی آثار او مشهود است. وی از سال ۱۳۷۸ تاکنون ممنوع الفعالیت است و به جرات می‌توان او را رکورددار ممنوع‌الفعالیتی به لحاظ زمانی دانست. او که به‌عنوان معاون طرح و برنامه و نیز عضو هیات‌ علمی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های اجرایی و تدریس در جزیره کیش مشغول است، تاکنون آلبوم‌های شب دلتنگی،قصه شب، شاپرک، مشق عشق، قصه نگفته و قرار عاشقی را منتشر کرده است.
  • اتاق ورونیکا

    رضا ثروتی از آن دسته کارگردانانی است که آثارش همواره مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار می‌گیرد. تازه‌ترین نمایش این هنرمند با عنوان «اتاق ورونیکا» به کارگردانی رضا ثروتی در حالی از دیروز آغاز شد که تماشای آن برای مخاطب زیر ۱۳ سال توصیه نمی‌شود. «اتاق ورونیکا» نوشته آیرا لوین و کارگردانی رضا ثروتی اثری است که در ژانر وحشت تولید شده و قرار است هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه عمارت مسعودیه روی صحنه برود. ایمان افشاریان، مرتضی اسماعیل‌کاشی، ستاره پسیانی و بهناز جعفری بازیگران این نمایش هستند ومیترا شاکری ترجمه نمایشنامه «اتاق ورونیکا» را انجام داده و رضا ثروتی علاوه‌بر کارگردانی، طراحی صحنه این نمایش را نیز بر عهده داشته است.
  • اجرا - ۲۶ آذر ۹۴

    پسر
    نویسنده: گیتا داودی
    کارگردان: ناصر آویژه
    بازیگران: علیرضا ناصحی، مریم اکبری، حسین مزینانی، مریم آشوری، قاسم انصاری‌شاد، رها آویژه، کیمیا حسینی، نوید اکبری‌مبارکه، امین میرزاباقری و آرش حسنی
    محل: تالار هنر
    دوره اجرا: یکشنبه ۸ آذر - سه‌شنبه ۸ دى
    ساعت: ۱۹:۰۰
    مدت: یک ساعت
    قیمت بلیت: ۱۰. ۰۰۰ تومان


    اسم من ریچل کری است

    نویسنده: آلن ریکمن، کاترین واینر
    مترجم و دراماتورژ: فرانک حیدریان
    طراح و کارگردان: احمد ساعتچیان
    بازیگران: فرانک حیدریان
    محل: استودیو نمایش روایت
    دوره اجرا: یکشنبه ۸ آذر - سه‌شنبه ۸ دى
    ساعت: ۱۹:۰۰
    مدت: یک ساعت
    قیمت بلیت: ۱۲.
  • فرصت‌ها و تهدیدهای سرمایه‌گذاری در بازارها

    از همان دوران کودکی، پدران و مادرانمان به ما یاد داده بودند که پول‌هایمان را پس انداز کنیم. قلک‌های رنگارنگی برایمان می‌خریدند و ما را تشویق می‌کردند که بخشی از پول تو جیبی‌مان را در قلک بیندازیم. لحظه‌شماری می‌کردیم که قلک‌مان پر شود و آن را باز کنیم تا حاصل تلاشمان را ببینیم که چقدر پول جمع کرده‌ایم؟ از همان دوران تا الان یاد گرفتیم پس‌انداز کنیم، اما هیچ وقت نپرسیدیم وقتی پولمان جمع شد با این پس انداز چه کنیم؟ امیررضا حسنی، مدیر موسسه تحلیلی اقتصاد ایرانیان با نگاهی به وضعیت سبد سرمایه‌گذاری خانواده در سایر کشورها، به بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری در ایران پرداخته است.
  • توافق علیه گرمایش زمین

    پس از دو هفته مذاکرات فشرده سرانجام ۱۹۷ کشور شرکت‌کننده در نشست پاریس به یک توافق علیه گرمایش زمین دست یافتند. بر اساس این توافق که از آن به نجات زمین تعبیر شد کشورها متعهد شدند گرمایش زمین را زیر ۲درجه افزایش نگاه دارند و با تدوین برنامه پنج ساله برای بررسی مجدد و اصلاح قوانین کشورها، انتشار گازهای گلخانه‌ای و میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش دهند. این اولین‌باری است که همه کشورهای جهان روی موضوع بحرانی در حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی به توافقی بزرگ رسیده‌اند.
    .
  • چگونه نام و پسورد شبکه وای‌فای خود را تغییر دهیم؟

    دلایل متعددی برای تغییر دادن پسورد ورود به تنظیمات مودم وای‌فای وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این دلایل، جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به تنظیمات و پیکربندی‌های حساس مودم روتر شما و در نهایت شبکه شماست. ورود افراد غیرمجاز و هکرها به تنظیمات مودم روتر شما خطری جدی برای همه کامپیوترهای موجود در شبکه نیز به شمار می‌روند، از این رو پیشنهاد می‌شود از رمزی ترکیبی برای انجام این کار استفاده کنید. در ادامه به شما راه‌هایی برای انتخاب و تغییر نام یا پسورد شبکه وای‌فای شبکه اینترنتی که در اختیار دارید آموزش می‌دهیم:
    انجام تنظیمات ویژه
    ممکن است همه صفحات بخش تنظیمات مدیریتی روتر شما کاربردی نداشته باشند و هیچ‌گاه به آنها مراجعه نکنید، اما آگاهی از بخش‌های آن در برخی موارد راه گشا است.
  • آزاد سازی ،کلید توسعه

    بلیت هواپیما به بهانه آزاد‌سازی گران شد «بلیت تهران مشهد به ۷۰۰ هزار تومان رسید» ،«بهانه جدید دولت برای گران‌سازی بلیت هواپیما» پس از اعلام آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما این موارد تیتر برخی از نشریات و سایت‌های خبری بود. این تیترها نشان‌دهنده برخی تفکرات مردم درباره آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما بود. برخی از کارشناسان امید دارند در صورت ازاد‌سازی قیمت‌ها و خارج شدن دست دولت از قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، نه‌تنها این آزاد‌سازی باعث گران‌تر شدن بلیت هواپیما نخواهد شد؛ بلکه در طولانی مدت باعث بالا رفتن کیفیت این خطوط حمل‌و‌نقلی و همینطور استفاده تمام اقشار جامعه از هواپیما خواهد شد.
  • گل‌ها در راه

    تازه‌ترین آلبوم پیمان خازنی، آهنگساز موسیقی ایرانی با یاد ارکستر موسیقی «گلها» به خوانندگی حسین علیشاپور وارد بازار موسیقی می‌شود. این آهنگساز که طی سال‌های اخیر تلاش کرده علاقه‌مندی‌اش به ارکسترنویسی موسیقی گل‌ها را در آثار خود نیز به‌کار گیرد، بر این باور است که تولید تازه‌ترین اثرش ادای دینی به موسیقی گل‌ها است. وی با اشاره به همکاری مشترکی که با حسین علیشاپور به‌عنوان خواننده داشته است، بیان کرد: این خواننده یکی از آگاه‌ترین آوازخوانان معاصر است که موسیقی گل‌ها را بسیار خوب درک کرده و آثار من را به بهترین وجه اجرا کرده است.
  • نوآورترین استارت‌آپ‌های ۲۰۱۵

    در دنیای کسب‌وکارهای کوچک، نوآوری اغلب کاتالیزوری برای تشکیل شرکت‌های جدید تلقی می‌شود. نوآوری با ایجاد امکان کشف راه حل‌های تازه و مخل برای چیزهایی که مردم به آن نیاز دارند، می‌تواند ایده‌های جالب را به بنگاه‌های زنده تبدیل کند. اما درست همان طور که شرکت‌ها در نتیجه نوآوری می‌توانند با موفقیت جان تازه‌ای بگیرند، اگر راه خلاقانه خود را به درستی ادامه ندهند، با شکست مواجه می‌شوند. چرا؟ کسب‌وکارهایی که به نوآوری پایبند هستند، موقعیت خوبی برای تولید کالاها و خدماتی دارند که دائما به رویدادهای اجتماعی متغیر واکنش نشان می‌دهند و کسب‌وکارهایی که از نوآوری اجتناب می‌کنند، با ریسک فزاینده‌ای روبه‌رو هستند.
  • عکس خبری - ۲۶ آذر ۹۴

  • ولع خرید را چگونه کنترل کنیم؟

    حتما برای شما هم پیش آمده که بدون برنامه‌ریزی قبلی و نیازواقعی وارد فروشگاهی شده و اقدام به خرید کرده‌اید. خریدی که برخلاف منابع پیش‌بینی شده برای خرید ماهانه شما است. خریدی که اگرچه دقایقی برای شما رضایت خاطر به همراه داشته است اما پس از چند ساعت حس پشیمانی به دنبال می‌آورد. به همین خاطر دقیقا در همان لحظه با خود عهد می‌بندید که چنین اشتباهی دیگر از سوی شما رخ نخواهد داد اما بارها و بارها بازهم تکرار شده است.

    وقتی در مورد چگونگی رخ دادن این اشتباه با خود فکر می‌کنید ممکن است به یک نتیجه برسید که اکثرا در لحظاتی که شما دچار ناراحتی یا افسرگی شدید شده‌اید به این خرید اقدام کرده‌اید و به‌دلیل ناهماهنگی منابع تعلق گرفته به این خرید با بودجه ماهانه خانواده این اقدام را یک اشتباه تلقی می‌کنید.
  • شبه‌جزیره اسرارآمیز - ۲۶ آذر ۹۴

    پایتخت کره‌شمالی یکی از ناشناخته‌ترین مکان‌ها در کره زمین است. برای بیش از نیم قرن حکومت کره‌شمالی با دقت تمام، امکان دسترسی به تصاویر و گزارش‌ها از پیونگ یانگ را مدیریت کرده و این بدین معناست که برای مردم خارج از کره‌شمالی این شهر هنوز بسیار ناشناخته است. آن تصاویری که از پیونگ یانگ منتشر می‌شود به دقت مهندسی شده بوده و معمولا تجمعات بسیار سازمان یافته یا رژه در هنگام مراسم خاص را منعکس می‌سازد. به ندرت زندگی مردم معمولی نشان داده می‌شود (یا اصلا نشان داده نمی‌شود).

    به همین ترتیب، در درون کشور، پیونگ یانگ از سوی رسانه‌های دولتی به‌عنوان پایتخت انقلاب نشان داده می‌شود؛ بنابراین، بسیاری از ساکنان این کشور تصور اندکی از واقعیت هستی و زندگی روزانه در پایتخت دارند.
  • ۶ نکته ارتباط مالی با فرزندان

    آیا تاکنون، درباره موضوعات مالی با فرزندان خود صحبت کرده‌اید؟ تعطیلات آخر هفته، زمان مناسبی است که با اعضای خانواده در خصوص مسائل مالی مشورت کنید، اما این صحبت‌ها همیشه راحت نیست. دراین مطلب نکاتی در خصوص ایجاد ارتباط بهتر با اعضای خانواده مطرح شده است. این روش‌ها، می‌تواند الگوهای عملی مناسبی را برای شروع گفتمان مالی ایجاد کند.

    موضوع را پیچیده نکنید
    برقراری ارتباط مناسب در خانواده، یکی از بخش‌های مهم از طرح موفق مالی است. باید در نظر داشت که احتمال دارد روزی اعضای خانواده، زمام دارایی‌های شما را در اختیار گیرند.
  • آلبوم‌ها - ۲۶ آذر ۹۴

    شانزه لیزه (کلاسیک)

    آهنگ‌ساز: آزاده مهدوی آزاد
    خواننده: بی‌کلام
    تنظیم‌کننده: بهرنگ قدرتی
    انتشارات: آوای سوته دلان

    خداوندان اسرار (سنتی)

    آهنگ‌ساز: سهراب پورناظری، کیخسرو پورناظری
    خواننده: همایون شجریان
    تنظیم‌کننده: سهراب پورناظری‌
    اشعار: مولانا، خیام، حافظ
    انتشارات: ایران گام

    آره یا نه (پاپ)

    آهنگ‌ساز: حمیدرضا خجندی، مریم حسین‌زاده
    خواننده: حمیدرضا خجندی
    تنظیم‌کننده: فواد سمندی، حمیدرضا خجندی،…
  • سفر به چزابه

    مجموعه «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور از دیروز روی آنتن آی‌فیلم رفته است. در این مجموعه که ادامه‌ فیلم سینمایی با همین نام است، نامه‌ای برای وحید کارگردان فیلم‎های جنگی، مریم امدادگر روزهای جنگ، فواد نویسنده رمان‎های جنگی، جواد جانباز روشندل و دیگران ارسال می‌شود که آنها را به بازدید از مناطق جنگی دعوت می‎کنند. سریال «سفر به چزابه» ساخته ۱۳۷۵ است و بازیگرانی همچون عاطفه رضوی، حبیب دهقان‌نسب، جمشید اسماعیل‌خانی، سیامک انصاری، مسعود کرامتی، آرش نوذری و فرهاد اصلانی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.
  • رابطه مهرطلبی و خشم با بیماری افسردگی

    مهرطلب‌ها انبوهی از خشم هستند. خشم اولیه از زمانی که آنها را مهرطلب تربیت کردند، خشم ثانویه از خودشان که هیچ‌وقت برای خود نیستند و خشم سوم از دیگران که هیچ‌وقت مانند خودشان با آنها رفتار نمی‌کنند. ظاهرا این افراد که بسیار از خشم هراسان و گریزانند بیشترین خشم را درون خود دارند و مهم‌ترین دلیل افسردگی در این گروه نیز همین خشم زیاد و سرکوب آن است. هنگام درمان بیماران افسرده متوجه می‌شویم که خشم سرکوب‌شده‌ زیادی در آنها وجود دارد. هر چه جلوتر می‌رویم با احساسات جریحه‌دار شده و خشم بیشتری مواجه می‌شویم.
  • کنسرت‌ها - ۲۶ آذر ۹۴

    کنسرت گروه آوای گلستان
    ویژه بانوان
    تاریخ: جمعه، ۲۷ آذر
    مکان: فرهنگسرای نیاوران - سالن خلیج‌فارس
    ساعت: ۱۳:۳۰
    قیمت بلیت: ۳۵ هزار تومان

    کنسرت گروه خنیا (پری ملکی)
    تاریخ: جمعه، ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    مکان: تالار وحدت
    ساعت: ۲۱:۳۰
    قیمت بلیت: ۵۰، ۶۰ و ۷۰ هزار تومان

    کنسرت امید حاجیلی
    تاریخ: سه‌شنبه، ۱ دی
    مکان: نمایشگاه بین‌المللی تهران - سالن میلاد
    ساعت: ۱۸:۰۰ و ۲۱:۳۰
    قیمت بلیت: ۴۵ تا ۱۱۵ هزار…
  • گالری‌گردی - ۲۶ آذر ۹۴

    نگاه فانتزی به «انار» روی بوم نقاشی

    نمایشگاهی از آثار چند هنرجوی رشته نقاشی با موضوع «انار» برپا می‌شود. این دومین نمایشگاه نقاشی گروهی آتلیه «آهو» است که در آن، هنرجویان تخیلات و انتزاع‌های ذهنی‌شان را از انار به تصویر کشیده‌اند. آنها در آثارشان نوعی نگاه فانتزی نسبت به سوژه را به‌نمایش گذاشته‌اند. سن این هنرجویان اغلب زیر ۳۰ سال است و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی و دیگر رشته‌های هنری هستند. در کنار آنها آثار سه کودک ۵ ساله و دو نوجوان ۱۲ و ۱۴ ساله نیز به‌نمایش درخواهد آمد. در این نمایشگاه از ابوالفضل همتی آهویی - استاد این هنرجویان - یک اثر و از هریک از هنرجویانش یک تا دو تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روی دیوار خواهد رفت.
  • ریسک را بشناسید

    ریسک چیست و چه زمانی ریسک بزرگ است و چه زمانی کوچک؟ آیا اصلا باید در زندگی ریسک کرد؟ دانشمندان معتقدند بدون ریسک زندگی انسان پیشرفت نمی‌کند.

    ریسک یک مفهوم است. مفهومی که از سالیان دور در زندگی بشری قد علم کرده است. زمانی که انسان غارنشین به‌دنبال شکار از غارش خارج می‌شد، ریسک می‌کرد و زندگی خود را به خطر می‌انداخت. امروز هم که انسان امروزی پایش را از خانه بیرون می‌گذارد، به محل کارش و به سفر می‌رود، ریسک می‌کند. با این حال مفهوم ریسک در ذهن بسیاری از انسان‌ها به معنای مالی آن به‌کار می‌رود.
  • مشتری‌سازی برای خانه‌های نقلی

    با افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن به ۷۰ میلیون تومان در تهران، بازار فروش آپارتمان‌های نقلی -کوچک متراژ‌های ۵۰ متری- به‌زودی با تقاضای موثر روبه‌رو‌ خواهد شد. بررسی‌ها درباره قدرت وام جدید که از دی ماه امسال در فرابورس آماده پرداخت می‌شود، نشان می‌دهد این تسهیلات حدود ۲۰ مترمربع قدرت خرید برای متقاضیان ایجاد می‌کند که به این ترتیب نزدیک به نیمی از بهای فروش آپارتمان‌های ۵۰ متری و کمتر را پوشش خواهد داد.

    اقساط ماهانه بازپرداخت این تسهیلات نیز به گونه‌ای پیش‌بینی شده که امکان پرداخت آن برای مستاجرهایی که در حال حاضر ماهانه حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه پرداخت می‌کنند، وجود دارد.
  • روش‌های متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری

    سرمایه‌گذاری برای خانوارها مربوط به پس‌انداز و فرهنگ پس‌انداز در جامعه می‌شود. جدا کردن مقوله پس‌انداز از دیگر انواع سرمایه‌گذاری‌ها مهم است. در مقوله پس‌انداز، افراد با صرف‌نظر کردن از مقداری از مصرف روزانه‌شان، کمی از درآمدشان را کنار می‌گذارند تا سرمایه‌ای برای تامین آتیه خود و فرزندانشان انباشته شود. هدف از پس‌انداز این است که تا در زمانی که افراد به علت کهولت سنی، بیکاری، عدم رونق کسب‌وکار یا هر علت دیگری با کمبود درآمد روبه‌رو می‌شوند، بتوانند گذران زندگی مناسب حال خودشان و فرزندانشان را داشته باشند.
  • توصیه‌هایی به مردان برای افزایش طول عمر

    متوسط طول عمر مردان از زنان کوتاه‌تر و نگاه مردان به بدن خود با زنان متفاوت است. پژوهشگران به مردان توصیه می‌کنند از کلیشه‌های «مردانگی» دست بردارند و به سلامت‌شان بیشتر اهمیت دهند.

    کم نیستند پژوهشگرانی که معتقدند مردها باید برای رهایی از خود دست به کار شوند رهایی از برتر پنداری خود، رهایی از کلیشه‌ها و تصورات منفی مردانگی یا در یک کلام: رهایی از خود. مردها اهمیت کمتری به سلامت، بهداشت و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع می‌د‌هند و حتی دست‌های خود را هم کمتر از زن‌ها می‌شویند.
  • یک پرواز جدید

    همه صنایع کشورهای در حال توسعه از چالش‌های ناشی از ناپایداری اقتصادی و نوسانات بازار رنج می‌برند، اما در ایران می‌توان صنعت هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی را جزو آسیب‌پذیرترین صنایع دانست. آزادسازی بهای بلیت در تعدادی از مسیرهای پروازی اولین گام برای کاهش این آسیب‌پذیری و خوداتکایی این صنعت می باشد ولی کافی نیست.

    هواپیمایی صنعتی است که در آن زیبایی پرواز با واقعیت‌های تلخ در هم آمیخته‌اند. مسافران در حالی زیبایی پرواز را می‌بینند که مدیران شرکت‌های هواپیمایی معمولا زشتی صورتحساب‌های مختلف را می‌بینند و چارچوب تنگی که در آن باید فعالیت کنند.
  • تغییر ساختار اقتصاد ایران

    برنامه پنج ساله ششم توسعه در شرایطی به هیات وزیران رفته که تغییرساختار اقتصاد ایران و ۵ وزارتخانه اقتصادی درصورت موافقت مجلس و شورای نگهبان در آن کلید خورده است. امسال به دلیل همزمانی بررسی برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ کل کشور، ارائه بودجه چند روز از چارچوبی که دولت در گذشته داشت به تاخیر افتاد. اما به نظر می‌رسد تغییرات ساختاری پیش‌بینی شده دراین دو لایحه شاید توجیه‌کننده تاخیرها باشد. چرا که ماموریت‌های اقتصادی گنجانده شده در برنامه ششم توسعه از یک سو و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور با تاکید رهبری از سوی دیگر نشان می‌دهد که تدوین و بررسی این لوایح نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.
  • پیشنهاد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت برای خانواده‌ها

    سرمایه‌گذاری صرفا برای افراد ثروتمند نیست. تقریبا هر فردی می‌تواند با افزایش درآمد و کم‌کردن هزینه‌های اضافی، حداقل کمی پول برای سرمایه‌گذاری کنار بگذارد. اگر چند میلیون تومان یا حتی چند صدهزار تومان که اکنون نیاز ندارید داشته باشید، چندین پیشنهاد وجود دارد در خصوص اینکه چگونه به بهترین نحو از آن استفاده کنید. البته برای اینکه بتوانید به روش‌های پیشنهادی که در ادامه می‌آید عمل کنید یک مرحله مقدماتی را باید بگذرانید.

    مرحله مقدماتی نیز کنارگذاشتن و پس‌انداز مبلغی پول برای اتفاقات اضطراری است.
  • اکران - ۲۶ آذر ۹۴

    ناهید
    کارگردان: آیدا پناهنده
    تهیه‌کننده: بیژن امکانیان
    بازیگران: ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمد زاده، پوریا رحیمی سام، نسرین بابایی و. .
    خلاصه داستان: روایتی از زندگی ناهید که در دوراهی قرار گرفته و سعی می‌کند زندگی خود را سر و سامان دهد.

    جامه‌دران
    کارگردان: حمیدرضا قطبی
    تهیه‌کننده: سیدجمال ساداتیان
    بازیگران: مهتاب کرامتی، باران کوثری،‌ مصطفی زمانی،‌ پگاه آهنگرانی، افسر اسدی و. . .
    خلاصه داستان: داستان فیلم سه اپیزودی «جامه‌دران»، درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.
  • لرزه‌ طرح کنگره آمریکا بر اندام گردشگری ایران

    کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده که به موجب آن شهروندان کشورهای دارای وضعیت لغو ویزا با این کشور اگر بعد از یک مارس ۲۰۱۱ (زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه) به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند بدون ویزا به آمریکا بروند.

    بر اساس این طرح، بسیاری از شهروندانی که تابعیت دوگانه این چهار کشور را دارند نیز باید برای سفر به آمریکا ویزا بگیرند؛ یعنی اگر یک شهروند ایرانی- فرانسوی بخواهد با استفاده از گذرنامه فرانسوی به آمریکا سفر کند باید ویزا دریافت کند، درحالی‌که شهروندان فرانسه برای سفر به آمریکا نیازی به دریافت ویزا ندارند.
  • تفهیم اتهام دعایی

    بازنشر مصاحبه رئیس دولت اصلاحات با «السفیر» لبنان توسط روزنامه اطلاعات به همراه تصویری از وی، کار را به احضار محمود دعایی مدیرمسوول این روزنامه به قوه قضائیه کشاند و سخنگوی این قوه هم ضمن اعلام تفهیم اتهام دعایی، بار دیگر بر ممنوعیت رسانه‌ها از انتشار خبر و تصاویر رئیس‌دولت اصلاحات تاکید کرد. این در حالی است که سخنگوی وزارت ارشاد گفته درخصوص ممنوع‌التصویر بودن رئیس دولت اصلاحات، مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی که به تایید رهبری رسیده باشد؛ وجود ندارد.
    .
  • ماجرای چک تضمین برای تحویل خودرو

    داستان دنباله‌دار تسهیلات ۲۵ میلیونی با تحویل خودروهای ثبت‌نامی در حالی رو به اتمام بود که دریافت چک تضمین از سوی خودروسازان ماجرای تازه‌ای برای طرح ضدرکود دولت رقم زد.

    رکود حاکم بر بازار خودرو و افت فروش و تولید خودروسازان، دولت حسن روحانی را بر آن داشت که بسته‌ای برای رونق بازار ارائه دهد، هر چند برخی از کارشناسان رونمایی از بسته دولت را نتیجه وسعت‌گیری کمپین نخریدن خودروی صفر می‌خوانند، اما به‌نظر می‌رسد که افت شاخص‌های اقتصادی که در نتیجه تولید خودرو از سال گذشته و با افزایش تیراژ، روندی صعودی به خود گرفته بود نیز منجر به نگرانی‌هایی در این زمینه شده بود.
  • کف ۱۱ ساله نفت اوپک شکسته شد

    بهای نفت خام پس از نشست عجیب و کم سابقه اوپک در جمعه هفته گذشته با افت شدیدی روبه‌رو‌ شد؛ به‌طوری‌که در کمتر از یک هفته با بیش از ۲۱ درصد افت روبه‌رو‌ گردید و به زیر ۵۳ دلار در هر بشکه رسید. ماحصل نشست اخیر اوپک که به‌طور ضمنی به معنای حذف سقف تولید از دستور کار این سازمان بود باعث شد تا بازار به این یقین برسد که از یک طرف پافشاری عربستان بر موضوع عدم کاهش سطح تولید این کشور جدی است و از طرف دیگر ایران نیز با جدیت قصد دارد به بازار جهانی نفت بازگردد.
    به این ترتیب نفت اوپک روز سه‌شنبه کف ۱۱ ساله خود را شکست.
  • تنش‌آفرینی ترکیه

    پس از سقوط جنگنده سوخوی روسیه توسط ترکیه و اتهامات اخیر برخی مقامات این کشور علیه ایران، حالا نوبت به همسایه جنوب شرقی یعنی عراق رسیده تا با ورود نیروهای ترکیه به شمال موصل، تنش‌آفرینی جدیدی در منطقه ایجاد کند. اخیرا صدها نیروی نظامی ترکیه به بهانه مبارزه با داعش وارد استان نینوا شد‌ه‌اند که در پی آن نخست‌وزیر عراق خواستار اقدام شورای امنیت برای خروج فوری نیروهای ترکیه از این کشور شد. ناظران، حضور ترکیه در عراق را نفوذ بیشتر و سهم خواهی از تحولات جدید منطقه دانسته‌اند.
    .
  • درمان سرماخوردگی به روش طبیعی

    مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه کنید این است که سرماخوردگی درمان ندارد. ضمنا در مورد درمان‌های مختلفی که به شما پیشنهاد می‌شود دقت کنید چون اگر علمی نباشد ممکن است عوارض آنها گرفتاری شما را بیشتر کند. دکتر بلاندینور رئیس طب اجتماعی و خانواده مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا راهکارهایی طبیعی برای تسکین سرماخوردگی پیشنهاد می‌کند که ازنظر علمی نیز بررسی شده‌اند.

    ‌روی: ماده معدنی روی که به‌صورت دارو نیز در بازار عرضه شده است در بسیاری از سبزیجات، آجیل و گوشت وجود دارد. البته بررسی‌ها در این مورد همچنان ادامه دارد و دانشمندان معتقدند برای تاثیر درمانی اسپری‌های بینی و ژله‌ای حاوی روی باید تحقیقات به‌صورت تکمیلی انجام شود اما مصرف موادغذایی حاوی روی در این دوران توصیه می‌شود.
  • کالاهای ممنوعه آمریکایی

    در شرایطی که واردات کالاهای آمریکایی به ایران سهم ناچیزی از تراز تجاری را برعهده دارد اما دغدغه افزایش واردات به کشورمان پس از رفع تحریم‌ها، سازمان توسعه تجارت را بر آن داشت تا فهرستی از کالاهای ممنوعه واردات از آمریکا را که در اولویت نهم و دهم کالایی قرار می‌گیرد، منتشر کند. این لیست سیاه ۲۲۷ قلم کالایی از انواع مداد و لوازم التحریر تا تانک و زره‌پوش جنگی را شامل می‌شود. بر‌اساس آمارهای گمرک در هشت ماه منتهی به آبان جاری میزان واردات ایران از آمریکا حدود ۸/ ۶۳ میلیون دلار بوده است.
    .
  • تغییر سیستم کلاج‌گیری در خودروهای داخلی

    ترافیک خیابان و عملیات ممتد و متوالی گرفتن کلاج موجب کلافگی بسیاری از رانندگان در شهرهای بزرگ می‌شود. این مشکل در شرایطی است که در بسیاری از کشورهای جهان دیگر خودروهایی با کلاج دستی به تاریخ پیوسته‌اند اکثر خودروهای سواری با دنده اتومات عمل رانندگی را آسان کرده‌اند. براین اساس است که این روزها بسیاری از رانندگان خودروهای سواری در ایران نیز به جای تغییر دنده‌ و استفاده از سیستم کلاج در خیابان‌های پرترافیک با تغییر سیستم دنده کلاج‌گیری شرایط رانندگی را برای خود تسهیل می‌کنند.

    براین اساس، همسو با نیاز شکل گرفته در میان مشتریان برای خودروهای مدرن به‌خصوص اتومات، بازار نصب آپشن‌های مختلف روی خودروهای سواری نیز داغ شده است.
  • چشم انداز مثبت صنعت هوایی با آزاد‌سازی قیمت

    در ابتدا باید توجه کنیم که آزاد‌سازی بلیت هواپیما یک قانون بوده و این مساله امری اختیاری نبوده است. به استناد بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه «دولت مکلف شده تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع‌سازی نرخ خدمات حمل‌ونقل‌ هوایی بار و مسافر اقدام کند و از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ خدمات حمل و نقل هوایی، خدمات فرودگاهی و شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هر گونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط نسبت به واقعی کردن نرخ آنها اقدام کند.
  • چشم‌انداز ۱۵ ماهه ساخت مسکن

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان وضعیت پیش‌روی بازار مسکن و ساخت‌وساز تا پایان سال‌جاری و سپس ادامه آن در سال ۹۵ را تشریح کرد. به گزارش دنیای اقتصاد، فرشید پورحاجت، با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد فعلا در بخش ساخت‌وساز، از سوی سازندگان و با توجه به تسهیلاتی که از طرف بانک مسکن با شرایط ویژه و سودهای غیر اقتصادی اعلام شده اتفاق خاصی رخ ندهد، گفت: غیراقتصادی بودن فعالیت ساخت‌وساز در حال حاضر که ناشی از هزینه بالای سود تسهیلات و شرایط غیرصنعتی مسکن است باعث شده انبوه‌سازی رونقی نداشته باشد.

    وی تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد این رویه و سیاست تا پایان سال‌جاری ادامه می‌یابد.
  • کارآمدی اقتصادی با آزادسازی قیمت‌ها

    مفهوم آزادسازی اقتصادی اصطلاح نسبتا جدیدی در ادبیات اقتصادی است و سابقه آن به دهه‌های میانی سده بیستم میلادی، یعنی زمانی بازمی‌گردد که روند مداخلات روزافزون دولت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی با بن‌بست ناکارآمدی رو‌به‌رو شد. در اواخر سال‌های ۱۹۷۰میلادی، چرخش مهمی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی در اغلب کشورهای دنیا، از توسعه‌یافته‌های صنعتی گرفته تا جوامع جهان سومی، صورت گرفت که بعدها به آزادسازی اقتصادی معروف شد.

    در چند دهه‌ گذشته، جهان تغییراتی اساسی در سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی کشورها را تجربه کرده است که از آن جمله می‌توان به تاکید بر آزادسازی تجاری و حذف موانع بر سر راه جریان کالاها، خدمات و سرمایه بین‌المللی، محدود شدن مداخله‌های اقتصادی دولت‌ها و حرکت به سوی نظام بازار آزاد از طریق گسترش و تعمیم خصوصی‌سازی و مقررات زدایی و روند تدریجی حذف حمایت‌های مستقیم دولت از جامعه به شکل پرداخت یارانه‌های غذایی، انرژی و.
  • مصوبه تبعیض‌آمیز

    سرانجام ملاحظات امنیتی پس از حملات پاریس و کالیفرنیا، بهانه به دست قانونگذاران آمریکایی داد تا طرحی به تصویب برسانند که در صورت نهایی شدن، محدودیت‌های تازه‌ای برای شهروندان ۳۸ کشور که در حال حاضر بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کنند، در نظر می‌گیرد.

    بر اساس این طرح، اگر شهروندان این کشورها در پنج سال گذشته (از زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه)به سوریه، عراق، ایران یا سودان سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند. به علاوه کسانی که تابعیت این چهار کشور را دارند، حتی اگر شهروند کشورهای معاف از ویزا مانند بریتانیا، استرالیا یا فرانسه باشند، باید برای سفر به آمریکا درخواست ویزا کنند.
  • شب آواز ایرانی

    هفتمین برنامه از سلسله برنامه‌های شب آواز ایرانی با حضور استادان و علاقه‌مندان آواز و موسیقی ساعت ۱۸ پنجم دی در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان به اجرای آواز و ساز خواهند پرداخت. همچنین برای سایر قسمت‌ها نیز برنامه‌های دیگری از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری تدارک دیده شده است که اخبار تکمیلی از طریق مرکز موسیقی حوزه هنری به اطلاع عموم می‌رسد. هفتمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری شنبه ۵ دی‌ماه ساعت ۱۸ در تالار سوره به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.
  • کنسرت پاپ مجازی

    روزبه نعمت‌اللهی با اعلام اینکه دیگر در شهر تهران کنسرتی را برگزار نمی‌کند، به طرفدارانش از برپایی یک برنامه زنده ویژه و متفاوت در فضای مجازی خبر داده است. اشکان آزادبخت، مدیر رسانه‌ای این خواننده موسیقی پاپ با اعلام این خبر گفت: متاسفانه طی ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای رزرو تالار برپایی کنسرت انجام گرفته شد که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و طبق تصمیماتی که خود روزبه گرفته بنا شده که این خواننده به‌زودی اولین کنسرت مجازی خود را برگزار کند. این کنسرت به احتمال فراوان در یکی از وب‌سایت‌های معتبر به‌صورت زنده برگزار می‌شود که اطلاعات جزیی‌تر طی روزهای آینده به طرفداران اعلام خواهد شد.
  • هنوز شانس به من رو نکرده است

    کاظم هژیر آزاد سال‌ها است که در عرصه بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون فعال است، هژیر آزاد گواهینامه درجه ۲ (فوق‌لیسانس) از شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان و شاعران کشور را دارد و هم‌اکنون عضو هیات‌مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و عضو هیات‌مدیره شورای مرکزی خانه تئاتر است، او این روزها در نمایش «ترور» به کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا نعیمی، بازی می‌کند.

    حضور شما همین اواخر در سریال خانگی «دندون طلا» در نقش پاسبان، هر چند کوتاه اما بسیار تاثیرگذار بود، می‌شود کمی از این تجربه بگویید؟ نقش شما در این سریال چه تفاوت یا تفاوت‌هایی با نقشتان در نمایش «دندون طلا» داشت؟
    من در نمایش «دندون طلا» که در سال ۱۳۸۰ به کارگردانی آقای فرید سجادی حسینی و سرکارگردانی آقای داوود میرباقری در سالن مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به روی صحنه رفته بود؛ نقشِ «دندون طلا» را بازی می‌کردم.
  • هشدار به پیش خور‌شدن کاربری‌های پایتخت

    بازهم مدیریت شهری به وعده خود عمل نکرد. امسال مدیریت شهری پس از سه سال تاخیر در ابلاغ ضوابط بلندمرتبه‌سازی، برای سومین بار تحقق این وعده را به سه ماه بعد موکول کرد. اگرچه مدیران شهری درنظر گرفتن تمامی ابعاد بلندمرتبه‌سازی در ضوابط را بهانه این تاخیر عنوان می‌کنند اما کارشناسان شهری می‌گویند تعویق در ابلاغ این ضوابط فرصتی مهیا می‌کند تا کاربری‌های مهم شهری در غیاب ضوابط بالادستی پیش خور شود.

    به گزارش «دنیای اقتصاد» به موجب طرح تفصیلی جدید تهران، مدیریت شهری موظف شد ۶ ماه پس از ابلاغ طرح،یعنی در مهرماه سال ۹۱ ضوابط جداگانه ای برای ساخت‌وساز ساختمان‌های بلندمرتبه شهر تهران تدوین و ابلاغ کند.
  • نظارت غیرقانونی

    در حالی‌که آیت‌الله آملی لاریجانی نظارت‌ مجلس خبرگان بر رهبری را سخنی نادرست و غیرقانونی اعلام کرد و گفت که در قانون اساسی چیزی به نام نظارت بر رهبری نداریم، علی مطهری ضمن تعجب‌آور خواندن این سخنان، تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان برانتقاد از ایشان را یادآور شد. صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران نیز ضمن آن‌که یقینا حق را به رئیس قوه قضائیه داد اما در عین حال فلسفه پاسخگو بودن رهبری و در نتیجه نظارت بر عملکرد معظم‌له را امر مطلوبی در راستای کارآمدتر شدن نظام دانست.

    .
  • اتاق ساکت

    مجتبی کبیری که از اواخر دهه هفتاد شمسی موسیقی را به‌صورت رسمی آغاز کرده است، پس از مدتی سکوت با آلبومی جدید به عرصه موسیقی کشور بازگشت. این خواننده موسیقی پاپ جدیدترین اثر خود را در قالب آلبومی با نام «اتاق ساکت» منتشر کرد. بهروز علیاری، محمد کبیری، هومن آزما، عمران طاهری، محمدرضا جوادی، رضا تاجبخش، مسعود همایونی ویاشار خسروی از جمله هنرمندانی هستند که ۱۰ قطعه منتشر شده این آلبوم مجتبی کبیری را همراهی می‌کنند. این آلبوم به مدیریت پروژه الیاس شرافتی توسط شرکت پخش «هنرنمای پارسیان» و با تیراژ گسترده توزیع شده است.
  • سناریوهای آزاد‌سازی قیمت بلیت هواپیما

    (برگرفته از مقاله «بررسی سناریوهای محتمل صنعت هوانوردی بعد از آزاد‌سازی شبکه پروازی و نرخ بلیت» رامین کاشف آذر، هوشنگ عباس فام،اولین کنفرانس ملی آینده‌پژوهی)
    بعد از جمع‌آوری نظر خبرگان حوزه هوانوردی در مورد چگونگی آینده صنعت هوانوردی و هواپیمایی بعد از آزاد‌سازی و تکمیل نظرات جامع این متخصصین، در نهایت و بعد از بررسی‌های بسیار، مجموعه نظرات آنها در مورد آینده در قالب ۹ سناریو به شرح ذیل تدوین و در اختیار آنها قرار گرفت.

    سناریو ۱: آزاد‌سازی حمل‌ونقل هوایی (شبکه پروازی) باعث تغییر در شبکه پروازی و مسیرهای جاری شرکت‌های هواپیمایی می‌گردد.
  • ورود آیت‌الله جوان

    پس از مدت‌ها گمانه‌زنی درخصوص حضور فرزند یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان، بالاخره برادر وی اعلام کرد سید حسن خمینی تصمیم دارد تا خود را در معرض آزمون خبرگان قرار دهد. خبر حضور آیت‌الله جوان در عرصه انتخابات خبرگان از همین حالا فضای سیاسی را تغییر داده و عملا انتخابات پیش رو در اسفندماه را زودتر از آنچه تصور می‌شد به کانون بحث‌ها و گفت‌وگوها آورده است. پیش‌تر برخی از چهره‌های سیاسی ورود او به قدرت را در تضاد با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی عنوان کرده بودند.
    .
  • نکات خودمانی سرمایه‌گذاری خانواده

    چند روز پیش دوستان عزیز روزنامه‌نگارم در روزنامه دنیای اقتصاد از من خواستند یادداشتی در مورد سرمایه‌گذاری خونواده‌ها (منظور همان خانواده‌ها است) برای ضمیمه «آخر هفته» روزنامه بنویسم، اونم به زبون خودمونی!!!

    برای من که معمولا مطالب رو به‌صورت رسمی می‌نویسم (و یا به سوالای مصاحبه‌کننده پاسخ میدم) شاید اینجوری نوشتن یه کم کار سختی باشه، ولی چه کنیم دیگه، روزنامه نگارا رفقای ما هستن و نمیشه دل گیرشون کرد، پس توکلت علی‌ الله. شاید توی این دوره زمونه صحبت از سرمایه‌گذاری خونواده، یه کم بعضی‌ها رو ناراحت کنه، شایدم با خودشون بگن این رفیقمون چقد باحاله، تو این وضعیت که بعضیا نون ندارن بخورن، پول اضافه‌شون کجا بود که بخان (منظور همان بخواهند است) سرمایه‌گذاری کنن!!!خوب ما هم شرمنده میشیم، ولی روی صحبتم با اون خونواده‌هایی که که احیانا، احیانا، احیانا (و چند تا احیانا دیگه) پول اضافه‌ای دارن و میخان (منظور همان می‌خواهند است) اونو سرمایه‌گذاری کنن به امید سودای بیشتر توی آینده (البته خواهش میکنم بالای سرتون ابری شکل نگیره و یاد قصه لوبیای سحر آمیز هم نیوفتین چون اصلا از این خبرا اینجا نیست، در ضمن اگه رقم پولتون بالاست، مثلا بالای صد میلیون تومن، حتما برای سرمایه‌گذاری باید سراغ شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس برید که اسامیشون هم توی سایت سازمان بورس هست).
  • نشستی برای کاهش سرعت مرگ زمین

    این‌روزها بسیار بیش از گذشته از «گرمایش جهانی» اصطلاحی که برای افزایش میانگین درجه حرارت زمین در نزدیکی سطح آن به کار می‌رود می‌شنویم و هر روز اخباری از پیامدهای آن را می‌خوانیم که نشان‌دهنده جدی‌تر شدن ‌این بحران و افزایش دغدغه فعالان زیست‌محیطی نسبت به ‌این امر است.

    رقابت برای رشد بیشتر، بدون در نظر داشتن افتراق معنایی بین رشد و توسعه در جوامع پیشرفته، رنگ شعاری گرفتن مفهوم توسعه پایدار و زدن اتهام «روشنفکران بی‌درد» به فعالان محیط‌زیستی در جوامع در حال توسعه و باطن منفعت‌گرا و ذهن معیشت‌اندیش کوته بین آدمی، همگی هیزم‌هایی برای گرم‌تر کردن تونِ حمام زمین و سوختی‌ برای سرعت بخشیدن به روند بزرگ‌ترین انقراض ۶۵ میلیون سال گذشته در روی زمین است.
  • اتاق شیشه‌ای

    "اوری دی دی‌پی‌آرکی" یا به قول خودمان هر روز کره‌شمالی یکی از گروه‌های شکل گرفته در اینستاگرام است که به نمایش عکسهای موبایلی از این کشور مرموز و منزوی می پردازد. . شما می توانید در این صفحه عکس‌های مختلفی از زندگی اجتماعی مردمی را ببینید که به زندگی عادی و روزمره خود می پردازند‌. مردمی که در ساعات معینی از روز از منزل بیرون می‌روند در خیابان های مشخصی پیاده روی می کنند تا حدودی زیادی وفادار به حزب کمونیست حاکم هستند و سال‌هاست که با نیم دیگر خود در جنگ هستند. البته زندگی واقعی با ذهنیتی که مردم بیرونی از این کشور دارند متفاوت است ولی خوب هرچه که هست نشان از سختی شرایط می دهد.
  • برقراری بهترین رابطه

    با وجود باقی ماندن اختلافات عمیق سیاسی از جمله مسائل یمن و سوریه میان ایران و عربستان، اما معرفی سفیر جدید ریاض به تهران از یک سو و آغاز سطحی از گفت‌وگوها بین دو کشور درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای که معاون کنسولی وزیر خارجه از آن خبر داده، نشانه پیدایش روزنه‌ای جدید در روابط دو کشور است. درحالی که ماجرای فرودگاه جده و حادثه منا در حج امسال به تیرگی روابط تهران و ریاض افزود اما وزیر خارجه سعودی‌ها اخیرا در توییتی گفته عربستان به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران است.
    .
  • رونق غیر‌تورمی بازار مسکن

    همزمان با شروع زمستان و آغاز برخی نقل و انتقالات در بازار مسکن، متقاضیان خرید ملک می‌توانند از وام جدید بدون سپرده‌گذاری استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود این تسهیلات که درتهران ۶۰، در شهرهای بزرگ ۵۰ و در شهرهای کوچک ۴۰ میلیون تومان درنظرگرفته شده تکانه‌ای غیر تورمی به بازار خواب زده مسکن بدهد. همچنین متقاضیان می‌توانند علاوه بر وام خرید از وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله مسکن نیز استفاده کنند که بدین ترتیب سقف وام خرید به ۷۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.
    .
  • هنر و تجربه - ۲۶ آذر ۹۴

    سایه روشن

    کارگردان: فرزاد موتمن
    تهیه‌کننده: سید جمال ساداتیان
    بازیگران: محمد رضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری و سونیا اسپهروم
    خلاصه داستان: «سایه‌ روشن» داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده است و خانمی به او کمک می‌کند که حافظه‌اش را به دست آورد.

    خواب تلخ
    کارگردان: محسن امیریوسفی
    تهیه‌کننده: محسن امیریوسفی و روح‌ الله برادری
    بازیگران: عباس اسفندیاری، محسن رحیمی، دلبر قصری، یدالله انوری، اصغر کاظمی، ابراهیم قپاندار
    خلاصه داستان: پیرمردی مرده‌شور با عزرائیل درگیر می‌شود!

    احتمال باران اسیدی

    کارگردان: بهتاش صناعی‌ها
    تهیه‌کننده: روح‌الله برادری و سمیرا برادری
    بازیگران: شمس لنگرودی، مریم مقدم، پوریا رحیمی، ارسلان عبدالهی، عیسی حسینی و.
  • تاوان یک تصمیم

    نزدیک به ۵ سال از آخرین تصمیم مجلس برای رسیدگی به وضع معاینه فنی خودروها می‌گذرد. اسفندماه سال ۸۹ در ذیل رسیدگی به قانون جرائم راهنمایی و رانندگی، مصوبه‌ای از سوی نمایندگان مجلس هشتم موجب شد زمان معافیت خودروهای صفر کیلومتر از معاینه فنی، از ۲سال به ۵سال افزایش یابد. این تصمیم براساس آمار، یکی از اصلی‌ترین عوامل برای بحرانی شدن آلودگی هوای کلانشهرها بود. معاینه فنی دوره‌ای خودروها دست‌کم تا ۳۰ درصد از گازهای آلاینده وسایل نقلیه متحرک می‌کاهد. در عین حال هم‌اکنون بخش اعظم خودروهای پایتخت، برگه معاینه فنی ندارند و هیچ قانونی برای التزام آنها برای این امر وجود ندارد.
  • مهم‌ترین عامل مرگ‌ زنان ایرانی، بیماری‌های قلبی و عروقی

    رئیس اداره سلامت بانوان کشور گفت: نزدیک به نیمی از زنان ایرانی «کم‌تحرک» و مبتلا به چاقی‌اند. او بیماری‌های قلبی و عروقی را مهم‌ترین عامل مرگ زنان بین ۳۰ تا ۷۰ سال معرفی کرد. مطهره علامه، رئیس اداره سلامت بانوان و میانسالان ایران، «بیماری‌های قلبی و عروقی» را مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در میان زنان ایران دانست.

    علامه در این گفت‌وگو تاکید کرد که شاخص‌های «شیوه‌های زندگی زنان ایران» نامطلوب است. او افزود: «بیماری‌های قلبی و عروقی و به‌خصوص بیماری کرونر اولین عامل مرگ زودهنگام زنان بین سنین ۳۰ تا ۷۰ سال است.
  • رشد ۷ درصدی معاملات مسکن در یک ماه

    آخرین آمار معاملات بازار مسکن از رشد محسوس در خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران و امید به رونق در این بازار حکایت دارد. در آبان ماه سال ١٣٩٤، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ١٢٠٥٦ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ٤/٤ و ۷ /۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۵/ ۳۸ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل با ٢ درصد کاهش همراه بوده است.
  • چطور در ویندوز ۱۰ کامپیوتر و تبلت را ردگیری کنیم؟

    ویندوز ۱۰ اخیرا به‌روزرسانی مهمی را برای کاربرانش ارائه کرده که همراه با آن امکانات و ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است. یکی از این ویژگی‌های جدید، قابلیت ردیابی لپ‌تاپ و تبلت ویندوزی است که می‌تواند کاربردی باشد. با این اوصاف بد نیست با این ویژگی و شیوه استفاده از آن آشنا شوید. مایکروسافت با منتشر کردن به‌روزرسانی بزرگی که برای ویندوز ۱۰ عرضه شد، بهبودها و ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کرد.

    یکی از ویژگی‌های جدید، ردیابی دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ است؛ به‌طوری‌که کاربرها می‌توانند از طریق GPS فعال و از راه دور، دقیقا مشابه با ردیابی گوشی هوشمند اندرویدی یا ویندوزی، تبلت اندرویدی و مک‌بوک اپل، لپ‌تاپ یا تبلت دارای ویندوز ۱۰ را مکان‌یابی کنند.
  • اصلاح سن و حقوق بازنشستگان

    آنگونه که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداده قرار است در برنامه ششم توسعه تغییراتی درخصوص سن و حقوق بازنشستگان صورت گیرد. به گفته وی در حال حاضر حقوق بازنشستگان براساس ۲ سال آخر خدمت محاسبه می‌شود اما در برنامه ششم پیشنهاد شده، این میزان حقوق براساس ۵ سال آخر خدمت محاسبه شود. همچنین سن بازنشستگی در کشور ما به‌طور میانگین ۵/ ۵۱ سال است که این سن در دنیا برای زنان ۶۰ و برای مردان ۶۸ سال است و پیشنهاد شده سالی ۶ ماه به سن بازنشستگی افزوده شود.
    .
  • وارونگی هوا در پایتخت

    این هفته با وجود بارش‌های پائیزی، تجمع آلاینده‌ها در هوای تهران و وقوع پدیده وارونگی هوا، زنگ هشدار را برای پایتخت‌نشینان به صدا درآورد. غلظت آلاینده‌ها به حدی بود که وضعیت هوا درشرایط قرمز قرار گرفت و هوا برای گروه‌های حساس نظیر خردسالان و سالمندان ناسالم شد. هرچند آمیختگی دود و مه به کاهش دامنه دید دامن زد اما به گفته کارشناسان غلظت ذرات معلق به ۷۲ میکروگرم بر مترمکعب رسید که طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی ۷برابر حد مجازی است که برای هوای سالم پیش‌بینی شده است.
    .
  • ورود غول‌ها به آسمان

    می‌توان گفت که صنعت هوایی غیرنظامی از سال ۱۹۲۰ آغاز شد، در ابتدا از این خطوط هوایی بر‌ای حمل نامه استفاده می‌کردند. درنتیجه، رئیس اداره پست آمریکا، اقداماتی را جهت کنترل منظم این صنعت انجام داد.

    از اوایل دهه ۱۹۳۰، تنها ۳ خط هوایی بودند که مسیرهای بین قاره‌ای را ترتیب می‌دادند، شرکت یونایتد ایرلاینز در شـمال، امریکن ایرلاینز در جنوب و تی. دبلیو. ای در مرکز. در این حین، رقبا و شرکت‌های تازه وارد نیز به این مجموعه اضافه می‌شدند از جمله خطوط هوایی کنتیننتال. از این رو، در سال ۱۹۳۸ کنگره، هیات هوانوردی غیرنظامی را تأسیس کرد تا بـر سـاختار ایـن صنعت و نیز رقابت در آن نظارت شود.
  • ویروس بدون مرز

    در حالی‌که ویروس آنفلوآنزا در کشور تاکنون جان بیش از ۵۷ نفر از بیماران را گرفته اما حالا این ویروس بدون مرز به پشت دروازه‌های پایتخت رسیده است. بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، مواردی از ابتلا به آنفلوآنزا در کرج تایید شده اما مسوولان می‌گویند مردم نگران نباشند چرا‌که اوضاع کاملا تحت کنترل است. در شرایطی که کشورهای منطقه و همسایه ایران نیز درگیر این بیماری شده‌اند کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این بیماری که از مرزهای شرقی کشور وارد شده به استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز برود.

    .
  • مقررات‌زدایی و آزادسازی

    صنعت هواپیمایی برای خدمت به هر گوشه از جهان طراحی شده و به‌عنوان نیروی عمده اقتصادی کشور‌ها و بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد جهانی است. سیاست‌گذاران دولت‌ها، رسانه‌ها و صنایع مختلف کم و زیاد به شرکت‌های هواپیمایی توجه دارند، همچنین وضعیت اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی در شرایط خاص می‌تواند اثرات مثبت یا منفی را بر صنایع مرتبط دیگر مانند صنعت هواپیماسازی و صنعت گردشگری بگذارد زیرا در بین افراد جوامع نیز تقریبا هر کسی در زندگی یک تجربه سفر هوایی داشته است.
    صنایع هواپیماسازی جهانی با نوآوری‌های تکنولوژیک، از قبیل معرفی هواپیما‌های جت جدید در توسعه صنعت هواپیمایی نقش بسزایی داشته است، البته گاهی همراه با پیشرفت‌های تکنولوژیک، سیاست‌های دولت‌ها بر سودآوری و رقابت شرکت‌های هوایی در سراسر جهان برتری داشته است.
  • بنزین سوپر یا معمولی؟

    اگر بخواهیم این سوال را ساده‌تر توضیح دهیم، باید اینگونه گفت که در کشورهای دیگر وقتی که شما به پمپ‌بنزین می‌روید و پمپ‌های متعددی در پیش روی شما قرار دارند، عدد نوشته‌شده بالای هر کلید یا نازل، نشان‌دهنده عدد خاص اکتان است. معمولا این عدد از۸۷تا۹۵ است و در کشور خودمان به بنزین معمولی و بنزین سوپر شهرت دارند. در دنیای خودروها این‌طور بیان می‌شود که عدد بالاتر نشان‌دهنده کیفیت بهتر است. به هر حال، قدرت اسب بخار بیشتر و میزان مسافت طی شده بیشتر با هر باک پر، خواسته همه رانندگان است و همین موارد باعث می‌شوند که حس کنیم، عدد اکتان بالاتر برابر با کارایی بیشتر است.
بیشتر