دکتر محمد فرهادی چهارشنبه ۸ اردیبهشت در چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی، گفت: ناشنوایی یک معلولیت خاموش تلقی می‌شود که خوشبختانه در ایران به آن توجه شده است.

به گزارش ایسنا؛ وی با بیان اینکه از ۲۵ سال پیش مراکز کاشت حلزون در ایران راه‌اندازی شد، افزود: اگر مشکل شنوایی زود تشخیص داده شود، کودکان مبتلا می‌توانند به زندگی عادی بازگردند.

فرهادی با بیان اینکه به صورت میانگین ۲.۴ از هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا به مشکلات شنوایی هستند، گفت: وراثت می‌تواند نقش مهمی در آن داشته باشد به گونه‌ای که ۷۰ درصد این کودکان والدینی با مشکلات شنوایی دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: سالانه ۱۰۰۰ کودک مبتلا به ناشنوایی در کشور متولد می‌شوند که به همین میزان نیز عمل جراحی کاشت حلزون انجام می‌شود. بنابراین در حال حاضر هیچ کودکی در نوبت جراحی نمی‌ماند.

وی شیوع ناشنوایی در ایران را ۵۰ هزار نفر در کل جمعیت عنوان و اضافه کرد: نیاز است کودکان که با ناشنوایی متولد می‌شوند را در زمان مناسب شناسایی و درمان کنیم. بهترین زمان برای انجام این عمل سن یک تا دو سالگی است.

این پزشک فوق تخصص گوش، گلو، بینی، گفت: بهترین تجهیزات و پروتزها در ایران وجود دارد و توانبخشی‌های پس از عمل جراحی نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته با حضور دانشمندانی از ۱۶ کشور جهان، صبح امروز در شیراز آغاز به‌ کار کرده است.

در این کنگره قرار است ۱۲۰ مقاله توسط صاحب‌نظران طی سه روز و با هدف مطرح کردن دست‌آوردهای جدید در حوزه کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته به آن، ارائه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.