نمایش «هفت خوان هملت» به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد سجادی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ با حضور نادر برهانی مرند در تماشاخانه باران افتتاح می‌شود و پس از آن تماشاگران به تماشای این نمایش خواهد نشست.

به گزارش ایسنا، محمدجواد سجادی در خصوص داستان نمایش می‌گوید: « "هفت خوان هملت" نظیره طنز آمیز هملت شکسپیر است که نقالی می‌شود و امروز در کنار زندگی حال شما اتفاق می افتند.»

در این نمایش تمامی نقش‌ها توسط سه بازیگر و به صورت بازی در بازی صورت می‌گیرد.همچنین موسیقی نقش مهمی را در این کار ایفا می‌کند،در واقع نوازندگان بخشی از نمایش هستند.

عرفان آیتی، ابوالفضل صفوی، مصطفی قیصری ها سه بازیگر این نمایش هستند و همچنین حمیدرضا آذرنگ (کارگردان،نویسنده و بازیگر) به عنوان مشاور کارگردان گروه را همراهی می‌کند.

این نمایش پیش از این در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اصفهان بهترین اثر ار نگاه هیات داوران شناخته شد و توانست برنده جایزه اول کارگردانی،جایزه اول بازیگری (مشترک برای هر سه بازیگر)،جایزه اول طراحی پوستر و بروشور و کاندید بهترین موسقی نیز شود.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: محمدرضا معتمدی و مجید ابراهیمی (موسیقی)/محمدصادق زرجویان (طراح پوستر،بوشور و عکاس)/راضیه فاضلی(دستیار کارگردان)/آوا فیاض(مدیر تولید،تبلیغات و مشاور رسانه)/ مریم پوراحمدی(روابط عمومی)/ اجرای تبلیغات(گروه تماشاچی حرفه‌ای)

خوانش "اجاره نشین‌ها

گروهی از بازیگران تئاتر و سینما فیلمنامه " اجاره نشین‌ها " نوشته داریوش مهرجویی را برای حمایت از بانوان کم بضاعت و بی بضاعت سینما می‌خوانند.

به گزارش ایسنا، طرح "فیلم‌هایی که دوست داشتیم" که برای اولین بار در ایران اجرا می شود، با هدف اصلی کمک به بانوان بی بضاعت و کم بضاعت سینما به بازخوانی و خوانش برخی فیلمنامه‌هایی که اساس و پایه ساخت فیلم های ماندگار سینمای ایران بوده اند، می‌پردازد.

در همین راستا اولین فیلمنامه‌ای که خوانش می‌شود، "اجاره نشین ها" نوشته داریوش مهرجویی است که با کارگردانی محمدعلی سجادی روخوانی می‌شود.

این فیلمنامه با نقش خوانی مجید مظفری (عباس اقا)، ثریا قاسمی (مادر)، رضا بهبودی (قندی)، بهنوش طباطبایی (خانم افجه)، امیردلاوری (آقای توسلی)، هوتن شکیبا (آقای مهندس )، سیروس همتی (مش مهدی)، داریوش سلیمی ( اقا باقری)، سیامک صفری (سعدی)، نازنین کریمی (خانم کوچیک )

گفتنی است تیم اجرائی طرح "فیلم‌هایی که دوست داشتیم" با حضور فرشته طائرپور، رسول صدرعاملی و مجید مظفری به عنوان شورای نظارت و نازنین کریمی به عنوان طراح ایده و مجری طرح تشکیل شده است.

هدف از این طرح یادآوری و توجه دوباره به بخشی از سینمای ایران است که تاثیر فراوانی در مطرح شدن هرچه بیشتر سینمای ایران در داخل و نیز عرصه جهانی داشته است.

فیلم‌نامه "اجاره نشین ها" روز شنبه ١١اردیبهشت ماه راس ساعت ۲۰ و سی دقیقه در فرهنگسرای "اندیشه" روخوانی می شود.

خرید بلیت نیز در دوسایت ایران کنسرت به نشانی iranconcert.com و برکت مهر به نشانی barakatmehr.ir انجام می شود.

جشن تولد بهرام رادان در تئاتر باران

بهرام رادان در شب تولدش به تماشای نمایش «مضحکه شبیه قتل »در تئاتر باران نشست و شمع تولد خود را در میان تماشاگران و بازیگران نمایش«مضحکه شبیه قتل»فوت کرد.

نمایش «مضحکه شبیه قتل» به کارگردانی حسین کیانی در اجرای شب گذشته خود در تئاتر باران، میزبان بهرام رادان بود. گروه اجرایی نمایش«مضحکه شبیه قتل» در پایان این نمایش به مناسبت تولد این هنرمند کیکی با شمع روشن به وی هدیه دادند و تولد او را در میان تماشاگران تبریک گفتند.

مضحکه شبیه قتل ؛ پرمخاطب ترین نمایش سال ۹۴ به کارگردانی حسین کیانی و با بازی شهرام حقیقت دوست، سروناز نانکلی، حبیب دهقان‌نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه‌نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی و ویدا جوان تا ۱۰ اردیبهشت در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

موافقت با عرضه ۵فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه ۵عنوان موافقت کرد.

در جلسه ۵ اردی بهشت شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های" شکاف" به تهیه کنندگی مشترک علی سرتیپی و منیژه حکمت و به کارگردانی کیارش اسدی زاده ، "شهرزاد/ قسمت ۲۷"به تهیه کنندگی سید محمد امامی و به کارگردانی حسن فتحی ،"عطسه/ قسمت های ۸تا۱۰ " به تهیه کنندگی مهدی داوری و به کارگردانی مهران مدیری ،"تمارض" به تهیه کنندگی مریم شفیعی و به کارگردانی عباس آبست و" قیچی" به تهیه کنندگی احسان فولادی فر و به کارگردانی کریم لک زاده موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه ۶ عنوان فیلم خارجی و ۳ عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.