کنگره سراسری حزب حاکم کره شمالی پس از سی و شش سال و در بحبوحه افزایش تنشها بر سر آزمایشهای موشکی این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله،‌ هنوز مشخص نیست که در کنگره حزب حاکم کره شمالی در ماه میلادی آینده چه موضوعاتی به بحث گذاشته خواهد شد. با این حال، ‌تحلیلگران کره جنوبی می گویند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به احتمال بسیار از این کنگره به مثابه فرصتی برای ایجاد تغییرات در سلسله مراتب مقامات ارشد حزب، اعلام سیاستها و خط مشی ها و همچنین تقویت هرچه بیشتر پایه های قدرت خود بهره خواهد برد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی از ارائه اطلاعات در خصوص مدت زمان برگزاری این کنگره خودداری کرد. گفتنی است که کنگره پیشین حزب حاکم کره شمالی در سال ۱۹۸۰ میلادی با حضور سه هزار نماینده از سراسر این کشور و به مدت پنج روز برگزار شد.

این خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که افراد شرکت کننده در این کنگره حزبی «بطور کامل وفاداری و از خودگذشتگی میهن دوستانه خود را به رشد و توسعه این حزب و بنای یک کشور در حال پیشرفت نشان خواهند داد».

این درحالیست که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز طی روزهای گذشته از آماده شدن همسایه شمالی این کشور برای آزمایش یک موشک بالستیک میان برد خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.