در این مراسم ۲۰ متخصص برجسته از دانشگاههای هاروارد، کلمبیا، آکسفورد، استنفورد، برکلی و ایتالیا از هشت کشور جهان و چهره های برجسته علمی و فرهنگی ایران شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی پیوند علم و عرفان با عنوان 'اوج انسان' نیز پس از این مراسم در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور آغاز شد.

فرماندار نیشابور در مراسم آغازین همایش گفت: نیشابور در طول تاریخ همواره از مهمترین مراکز دانش بوده که دانشمندانی چون حکیم عمرخیام و فریدالدین عطار را به ایران و جهان عرضه کرده است.

غلامحسین مظفری افزود: این شهر حوادث تلخ و شیرین زیادی را گذرانده و ققنوس وار زنده شده و انسانهای بزرگ و برجسته بسیاری را به تاریخ تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: به قول ریچار بولت شرق شناس برجسته آمریکایی نیشابور زمانی یکی از شهرهای بزرگ جهان و رقیب شهرهای قاهره و بغداد بوده است.

فرماندار نیشابور گفت: شکل گیری نخستین دیوانسالاری ایرانی پس از اسلام در دولت سلجوقی و ضرب سکه در نیشابور ثبت شده و این سامان دروازه تمدنی مشرق زمین بوده است.

وی افزود: نیشابور امروز برای به دست آوردن جایگاه خود قامت افراشته و در دوران تدبیر و امید می خواهد میراث خود را به جهانیان معرفی کند.

همایش بین المللی پیوند علم و عرفان با عنوان 'اوج انسان' به مدت دو روز در نیشابور ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.