"گونتر اوتینگر"، کمیسر امور انرژی اتحادیه اروپا روز چهار شنبه در دوسلدورف پروژه اروپایی را برای اولین بار در معرض خطر ارزیابی کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، وی درباره تاثیرات دومینویی خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا که منجر به قربانی شدن آن شود هشدار داد.

اوتینگر سناریوی وحشتناکی را در این باره ترسیم کرده و گفت: در بدترین حالت، اکثریت انگلیسی ها در همه پرسی خروج ماه ژوئن به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای می دهند؛ یک هفته بعد اسکاتلند یک همه پرسی را درخواست می کند که به نوبه خود به اتحادیه اروپا بیاید.

در فرانسه نیز "مارین لپن" رئیس حزب راستگرای جبهه ملی می تواند درباره برگزاری یک همه پرسی خروج در صورت انتخابش به عنوان رئیس جمهور سخن بگوید. اتریش هم شاید راه مشابهی را طی کند. این نگرانی را ما باید همچنین در آلمان به خاطر مواضع حزب افراط گرای جایگزینی برای آلمان داشته باشیم.

"گوتینگر" تصریح کرد که اما اروپا ضامن صلح، ارزش ها، دموکراسی و دولت مشروعه و یک جامعه ارز مشترک و بازار واحد است. اما کم تر سفیرانی وجود دارند که از این پروژه اروپایی حمایت کنند؛ نباید عرصه به پوپولیست ها و ملی گراها واگذار شود.

وی افزود: ملی گرایی و پوپولیسم تنها یک خطر برای اتحادیه اروپا نیست. این خطرات همچنین در روسیه، سوئیس و در آمریکا وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.