این نظر سنجی در حالی صورت گرفت که مقامات بلند پایه سوئد بارها از عدم حمایت اتحادیه اروپا برای پناهجویانی که به کشور های شمالی اروپا از جمله اسکاندیناوی وارد می شوند و تاکنون در این خصوص تصمیمی نگرفتند، انتقاد کرده اند.

به گزارش ایرنا, اتحادیه اروپا بدون مشورت با نروژ ، دانمارک ، فنلاند و سوئد سهمیه بندی پناهجویی برای این کشورها تعیین کرده است در حالی که این اقدام سبب افزایش اعتراض های شهروندان این ۴ کشور شده است. آنها معتقدند که این یک نوع دخالت در امور کشورشان است.

تلویزیون اس وی تی سوئد بعد از پایان این نظر سنجی با توجه به انتخابات پیش روی انگلیس در خصوص ادامه عضویت یا ترک اتحادیه اروپا گفت: سوئد همانند دانمارک منتظر نتیجه انتخابات مردمی در انگلیس است تا بعد از روشن شدن نتایج آن، درباره ماندن در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند.

اس وی تی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی انگلیس ، همین سهمیه بندی پناهجویان از طرف اتحادیه اروپا است که با توجه به این اقدام و دخالت آشکار ، انگلیس تصمیم گرفته است که در یک همه پرسی نظر مردم خود را برای ماندن در اتحادیه اروپا و اطاعت از قوانین این نهاد از جمله موضوع ورود بیشتر پناهجویان به کشورشان را بداند.

این تلویزیون ملی گفت : سیاست های حل بحران پناهندگان از طرف اتحادیه اروپا شکست خورده و همبستگی کشورهای عضو این نهاد را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با توجه به آمار بالای پناهندگان در سوئد و عدم حمایت اتحادیه اروپا از این کشور در مقایسه با اروپای مرکزی, استکهلم بارها در این خصوص انتقاد های خود را بازگو و تاکید کرده که اگر اقدام مناسبی گرفته نشود و پناهجویان را بدون در نظر گرفت نظر مسئولان سوئد مجددا به این کشور اعزام کنند؛ استکهلم درباره ماندن در اتحادیه اروپا مانند انگلیس تصمیم گیری خواهد کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا، راهبرد برخورد با مهاجران و پناهجویانی را که می کوشند به اتحادیه اروپا برسند، د ردست تدوین دارد .

در میان اقداماتی که قرار است به اجرا درآید، این کمیسیون سهمیه بندی مهاجران را مطرح کرده است که بر مبنای آن متقاضیان پناهندگی منصفانه تر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توزیع می شود.

در حال حاضر از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، تنها ایتالیا، یونان و آلمان هستند که با این طرح موافق هستند و مخالفت هایی از جانب چندین کشور اروپای شرقی و دولت های حوزه بالتیک و همچنان بریتانیا وجود دارد.

به گفته مخالفان، اصل سهمیه بندی، افراد را ترغیب می کند تا برای ورود به اتحادیه اروپا راه های پرخطر غیرقانونی را در پیش گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.