پارک گون هایه، وزیر دارایی کره‌جنوبی اعلام کرد: «در کنار افزایش هزینه‌های دولت به منظور رونق اقتصاد، بانک مرکزی به منظور حمایت از فعالیت اقتصادی و دستیابی به ثبات مالی سیاست‌های پولی منعطف خود را ادامه خواهد داد.»


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در سال 2016،‌ دولت در نظر دارد تا 96.4 درصد از بودجه خود را خرج کند. این در حالی است که برنامه‌ریزی اصلی هزینه 95.9 درصدی از بودجه بود.

پارک اعلام کرد: « ما از رکود شدید در اقتصاد دوری جستیم ولی شتاب حرکتی در بخش خصوصی همچنان ضعیف باقی مانده است.»

وزیر دارایی کره جنوبی اعلام کرده که میزان مالیات جمع‌آوری شده تا به این جای سال رضایت بخش بوده است. با این وجود، هدف هزینه‌های بودجه دولت برای نیمه اول سال از 268.8 هزار میلیارد وون به 275.2 هزار میلیارد وون (239.97 میلیارد دلار) افزایش خواهد یافت. این میزان از هزینه، برای شش ماه دوم سال، کمتر از نصف بودجه 386.4 هزار وونی تعیین شده برای سال جاری را باقی خواهد گذاشت.

محرک‌های کوچک

کره‌جنوبی در نظر دارد به منظور حفظ فعالیت‌ها در بازار مسکن، از سال جاری تا انتهای جولای سال آینده قوانین رهن مسکن را آسان‌تر کند. در سال 2014 و از نخستین باری که قوانین آسان‌تر شد میزان اجاره و رهن مسکن در کره‌جنوبی به شدت افزایش یافت. در حالی که مدتی‌است سرعت اجاره مسکن‌ ثابت باقی مانده، روند همچنان صعودی است.

این موضوع به این معناست که کره‌جنوبی قادر خواهد بود تا در سال آینده نرخ بدهی به درآمد را به ۷۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد. با وجود این، دولت اعلام کرد که رشد تقاضا به تنهایی برای کاهش خطرات کافی نخواهد بود چرا که قیود دیگری نظیر فرسوده شدن سریع جمعیت وجود دارد.

بانک مرکزی کره‌جنوبی اعلام کرد، سرمایه‌گذاری در تولید محصولات فکری در کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۵ رشدی ۱.۵ درصدی داشته است که کندترین رشد از سال ۱۹۹۸ بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.