ایوب قنبری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تداوم نوسان شاخص بورس در کانال ۷۸ هزار واحد گفت: پس از رشد بازار سرمایه از دیماه پارسال تا نیمه فروردین امسال، معامله گران شاهد اصلاح شاخص و قیمت سهام بودند و حالا منتشر انتشار خبری خاص هستند تا بازار سهام دور تازه ای از رشد و رونق را آغاز کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نبود چشم اندازی روشن از اجرای برجام و رفع تحریم ها در کنار ادامه رکود حاکم بر اقتصاد موجب شده تا سهامداران نگاهی تردیدآمیز به آینده بازار سهام داشته باشند و برخی تنها با نگاه کوتاه مدت اقدام به نوسانگیری و کسب سودهای اندک از معاملات می کنند.
وی اضافه کرد: البته با توجه به برگزاری مجامع شرکتها انتظار رونق بازار در ماههای ابتدایی امسال نمی رود چرا که اتفاق خاصی در اقتصاد و صنایع کشور نیفتاده است که بر سودآوری چشمگیر شرکتها اثرگذار باشد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در این روزها بازار به دنبال لیدری تازه می گردد از گروه بانکی در صورت حل مشکلات مربوط به مراودات بین الملی ارزی به عنوان یکی از صنایع پیشرو در بورس نام برد و اذعان داشت: جدای از موضوع اجرای کامل برجام و لغو تحریم ها، دولت نیز باید اقدام عملی برای خروج اقتصاد از رکود و رونق اقتصادی با حمایت همه جانبه از صنایع و بنگاهها از خود نشان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.