رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای پسابرجام گفت: شرایط پیچیده گذشته مخصوصا مشکلات اقتصادی ما آرام آرام در حال برطرف شدن است چراکه دریچه‌هایی به روی کشورما باز شده تا مشکلات برطرف شود.

به گزارش «انتخاب»، علی لاریجانی پنجشنبه شب در همایش روز کارگر که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمع کثیری از کارگران در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در شهر قم برگزار شد، ضمن تبریک روز کارگر و گرامیداشت یادوخاطره شهدای کارگر ایران اسلامی به انتخابات مرحله دوم مجلس دهم که فردا برگزار می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمینه‌ای فراهم کرد که مردم خودشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر حضور همه جانبه مردم در انتخابات مرحله دوم مجلس دهم گفت: این انتخابات اهمیت بسزایی دارد و خوب است که همه واجدان شرایط شرکت در این انتخابات در آن شرکت کرده و حضور داشته باشند.

به نوشته ایلنا، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این احساس مسوولیت مردم باعث می‌شود مجلس دهم از قوت بهتری برخوردار شده و در راه مشکلات مردم بهتر حرکت کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط کشور درزمان دولت سابق گفت: در سالهای گذشته مشکلات زیادی در کشور وجود داشت که بخشی از آن‌ها مربوط به تحریم‌ها و بخشی مربوط به سوء مدیریت بود که باید به این بخش نیز توجه کرد. یعنی همه مشکلات کشور ناشی از تحریم نبود بلکه سازوکارهای غلط در سالهای گذشته موجب بروز اشکلاتی در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در یکی دو سال گذشته دولت تلاش کرد موضوع تحریم‌ها و مساله هسته‌ای را به سرانجام برساند و خوشبختانه به نتیجه خوبی برسیم چرا که مجموعه نظام تصمیم درستی گرفت.

وی یادآور شد: گرچه طرف مقابل ما بدعهدی می‌کند و البته مردم ما همواره شاهد بد قولی های آمریکا بوده‌اند اما این طور نیست که دست ایران بسته باشد چرا که ما می‌توانیم کارهایی را انجام دهیم که در مقابل هیچ‌گاه از دست آن‌ها بر نمی‌آید.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات ایران در مذاکرات هسته‌ای و به ثمر رسیدن برجام باعث شد که دشمنان ما در عرصه بین المللی تنها بمانند و نتوانند بگویند که ایران پای میز مذاکره نمی‌آید و یا دشمن تراشی‌های خود را دنبال کنند؛ اما در مقابل جمهوری اسلامی ایران با انجام مذاکرات هسته‌ای و تحقق برجام و توافق هسته‌ای توانست هم حق غنی سازی ایران را رسمیت ببخشد و هم اینکه جلوی بهانه‌های دشمن را بگیرد.

وی با بیان اینکه خود بنده سال‌ها به صورت مستقیم در جریان مساله هسته‌ای بوده‌ام گفت: مشاهده می‌کردم که جمهوری اسلامی ایران از لابه لای سنگ لاخ‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کردند عبور می‌کرد و خدا رو شکر امروز هم فناوری هسته‌ای ایران در عرصه بین المللی تثبیت شد و هم اینکه تحریم‌ها برطرف شده است.

وی اضافه کرد: قبول دارم که بدعهدی هایی از دشمنان می‌شود اما واقعیت این است که تغییراتی مثبتی صورت گرفته که باید آن‌ها را هم دید؛ امروز فروش نفت ایران بسیار بهتر از گذشته شده و بسیاری از بانک‌های خارجی موانع دادوستد را برطرف کرده است؛ البته گرچه هنوز برخی بانک‌ها از انجام کار مستقیم در قبال ایران ترس دارند اما بسیاری از بانک‌های دیگر این کار‌ها را انجام می‌دهند؛ این شرایط نشان می‌دهد به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران رو به جلو هستیم و همین که رو به جلو در حال حرکتیم یعنی تصمیم درستی اتخاذ شد و کشورما را از موانع عبور دهد.

لاریجانی گفت: دوره سخت جمهوری اسلامی در حال سپری شدن و آن شرایط پیچیده گذشته مخصوصا مشکلات اقتصادی ما آرام آرام در حال برطرف شدن است چراکه دریچه‌هایی به روی کشورما باز شده تا مشکلات برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران اشاره کرد و گفت: سخنان رهبری که دیروز در جمع کارگران ایراد کرد باید هم توسط جناب آقای ربیعی وزیر محترم کار و همینطور توسط مجموعه دولت جناب آقای روحانی جدی گرفته شود؛ ایشان چند فراز از سخنان خود را برای رونق تولید مطرح کردند که این فراز‌ها باید مبنای کار دولت باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخشی از سخنان رهبر انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت راه اندازی کارگاههای تعطیل و نیمه تعطیل بود گفت: اینکه کارگاههای تولیدی ما که در حال حاضر از پتانسیل و امکانات اولیه برخوردارند اما به دلیل مشکلاتی تعطیل شده‌اند راه بیفتند و از رکود خارج شود تصمیم بسیار درستی است و امیدواریم دولت این تصمیم را به صورت جدی دنبال کند و البته انتظار داریم که استان قم نیز به صورت جدی به این موضوع ورود کند. این کار می‌تواند باعث ایجاد اشتغال در آینده بسیار نزدیک شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی به مردم گفت: تامین اجتماعی خدمات خوبی مخصوصا در بحث بیمه کارگران ساختمانی ارایه کرده و البته همتشان را باید بیشتر کنند.

وی خاطرنشان کرد: آقای نوبخت سخنگوی هیات دولت اخیرا اعلام کرده‌اند که بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ این موضوع مساله ساده‌ای نیست چرا که منابع سازمان تامین اجتماعی برای آن است که نسل‌های آینده از آن منابع استفاده کنند. و این منابع به هیچ عنوان برای دولت نیست؛ اگر قبلا دولت از این منابع استفاده کرده، خطا کرده است چرا که این منابع برای آینده کارگران و دیگر افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

لاریجانی در خصوص ارایه راهکار برای رفع مشکل بدهکاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: البته دولت در شرایط فعلی مشکلات عدیده‌ای دارد و شاید نتواند ۱۰۰ هزار میلیاردتومان را بپردازد اما قطعا دولت می‌تواند از منابعی که در اختیار دارد استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهند؛ دولت باید با اقدامات جدی برای رفع بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی نگرانی را از جامعه کارگری از بین برده و از این رو انتظار داریم جناب آقای ربیعی لایحه‌ای را از دولت پیگیری کند تا این قرض برطرف شود؛ اگر این لایحه را به مجلس بیاورند ما آن را تصویب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید معلوم شود که بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از چه منابعی پرداخت خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات فولادگران کشور نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد با حل شدن مشکلات آنان نگرانی از میان آن‌ها و خانواده ایشان برطرف شود.

لاریجانی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم شرایط آینده کشوربهتر شده و شاهد زندگی مطمئن و آبرومندی برای همه مردم ایران و به ویژه کارگران باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.