طی روزهای اخیر، قتل دختربچه افغانی در خیرآباد ورامین به یکی از مهم‌ترین و خبرسازترین خبرهای حوادث کشور تبدیل‌شده است.

به گزارش مهر، پس از قتل ستایش قریشی دختربچه شش‌ساله افغانی به دست یک جوان ۱۷ ساله، نیروی انتظامی قاتل پرونده ستایش را دستگیر کرد و موضوع برای بررسی بیشتر به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

مسئولان شهرستان ورامین و نیروی انتظامی شرق استان تهران طی روزهای اخیر بارها بر رسیدگی به این پرونده در کم‌ترین زمان ممکن تأکید کرده‌اند و اعلام داشته‌اند که به‌هیچ‌عنوان اجازه تضییع حق کسی داده نخواهد شد.

ورود دستگاه قضایی به پرونده ستایش

ابوالقاسم مراد طلب در ۲۹ فروردین‌ماه سال جاری در حاشیه جلسه ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان ورامین اظهار داشت: دستگاه قضایی در بررسی پرونده ستایش تعلل نخواهد کرد.

پس از اظهارات دادستان ورامین مشخص شد که متهم در پرونده ستایش، هم‌اکنون در کانون اصلاح و تربیت حضور دارد، چراکه بر اساس قانون باید جوانان زیر ۱۸ سال در این مرکز نگهداری شوند.

طی روزهای اخیر مسئولان نیروی انتظامی کشور و دستگاه قضا نیز در نشست های خبری خود بر بررسی سریع و خارج از نوبت پرونده ستایش تأکید و اعلام داشتند که مسئولان کشور اجازه تضییع حق کسی را نمی دهند.

تلاش دشمن برای تحریک احساسات اتباع خارجی

رسانه های خارجی نیز پس از قتل ستایش قریشی تلاش فراوانی را کردند تا با مصاحبه های متعدد و یا دعوت از کارشناسان، زمینه سازی لازم را برای تحریک احساسات اتباع خارجی انجام دهند.

نمایش هوشیاری مردم ایران در جریان قتل ستایش قریشی

امروز دشمن می داند که ملت ایران بیش از هر کشور دیگری پذیرای اتباع خارجی است و به همین خاطر تلاش کرد تا با تمسک به پرونده ستایش، به مقاصد خود برسد اما در این میان اتباع خارجی مستقر در ایران با هوشیاری، توطئه های دشمن را خنثی کردند.

از طرف دیگر بررسی دقیق رایانه قاتل ستایش قریشی بار دیگر نقش مخرب سایت های منحرف را به تصویر کشید و این امر ضرورت نظارت جدی تر خانواده ها را بر روی فرزندان خود گوشزد کرد.

پرونده ستایش یکی از پرونده های خبرساز روزهای اخیر کشور بوده و هم اکنون مسئولان شهرستان ورامین و کشور به سرعت در حال تکمیل این پرونده هستند و خبرها حکایت از جمع بندی موضوع در شهرستان دارد.

ابوالقاسم مراد طلب دادستان ورامین درباره آخرین وضعیت این پرونده در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران گفت: متهم روز شنبه در دادسرای ورامین حاضر شده تا برای آخرین بار دفاعیات وی اخذ و پس از صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری شماره یک ارجاع شود.

پرونده ستایش در ورامین در حال جمع بندی است

فرامرز تاجیک معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان ورامین درباره آخرین وضعیت پرونده ستایش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیگیری های انجام شده حکایت از آن است که پرونده ستایش در حال تکمیل است.

وی با اشاره به عزم مسئولان برای بررسی سریع و خارج از نوبت به این پرونده افزود: این پرونده در شهرستان در حال جمع بندی است و بررسی های لازم در حال انجام بوده تا برای پیگیری های بعدی به مراجع ذی صلاح ارجاع داده شود.

تلاش کردیم تا با سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پیگیری مجلس درباره این پرونده سوال کنیم که متأسفانه تلاش های خبرنگار مهر بی نتیجه ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.