علی ربیعی در مراسم تجلیل از زنان فرهیخته و کارگر استان قم اظهار کرد: زنان کارگر نشاط اجتماعی و کار اقتصادی را توامان با هم دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وی با تبریک فرارسیدن هفته کارگر به همه کارگران ایران به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درجمع کارگران اشاره کرد و گفت: از طرف جامعه کارگری از نگاه با کرامت رهبر معظم انقلاب به کارگران و رویکرد عزت‌آفرین ایشان برای جامعه کارگری تشکر می‌کنم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه کار و تولید راه جدید نجات جامعه ایرانی است، گفت: جامعه ایران در حال حاضر جامعه مصرف کننده است که کارگران می‌توانند در راه رفع مشکلات آن گام بردارند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تفاوت‌های جامعه کارگری با دیگر اقشار جامعه اظهار کرد: ارزش‌افزوده کارگران برای احیای جامعه بیش از دیگران است و کارگران بیش از دیگران برای جامعه آورده می‌آورند اما کمترین ستانده مناسب را دریافت می‌کنند؛ ای‌کاش به سمتی برویم که هر کس ستاده مناسب با خودش را بگیرد.

ربیعی تصریح کرد: امروزه برای مثال با رستوران‌هایی روبرو هستیم که پول یک پرس غذای آنان برابر یکماه حقوق یک کارگر است اما باید دانست که افراد مصرف‌کننده آن نوع غذا‌ها الگوی جامعه نیستند بلکه کارگران الگوی جامعه هستند، چراکه آنان سعادت را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم وضع زندگی کارگران دگرگون شود، گفت: در جامعه‌ای کارگر ارزشمند خواهد بود که تولید در آن جامعه ارزش داشته باشد و حتما ما به سمتی حرکت خواهیم کرد که نیروی کار درجامعه با ارزش تلقی شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به کارگر بودن خود افتخار می‌کنم، گفت: در ایجاد اولین تشکل‌های کارگری ایران سهم عمده‌ای داشتم و همواره روی احقاق حقوق کارگران تلاش کردم؛ این‌ها را گفتم تا به این نکته برسیم که خود ما به عنوان جامعه کارگری باید به کارگر بودن خود افتخار کرده و برای احقاق حقوق خود تلاش کنیم.

وی افزود: به عنوان جامعه کارگری تولیداتی را به جامعه عرضه می‌کنیم که بهبود زندگی همه افراد جامعه را موجب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید برای بهبود اوضاع بتوانیم تولیدکننده را همراه با دولت کرده تا هم تولید کشور رونق گرفته و اضافه شود و هم اینکه امنیت شغلی کارگران تامین شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.