«جمشید سبزکار» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت فعالیت صنعت پتروشیمی پس از اجرایی شدن برجام، افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، فروش و صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافته است.

این فعال صنعت پتروشیمی درباره ادعای حل نشدن مشکلات بانکی مربوط به صنعت پتروشیمی، گفت: ما مشکلی نداریم و به آسانی مبادلات مالی و بانکی را انجام می دهیم. همچنین پس از رفع تحریم ها، تجهیزاتی که نیاز داریم را به راحتی وارد کشور می کنیم و محدودیتی وجود ندارد.
سبزکار درباره همکاری با شرکت های بین المللی نیز گفت: پس از رفع تحریم ها، موانع برطرف شده و مذاکره هایی را برای اجرای طرح های مشترک انجام داده ایم. به طور نمونه گفت وگوهایی با شرکت های آلمانی زیمنس و لینده انجام شده و قرار است پس از نهایی شدن، قرارداد همکاری را امضا کنیم.
این مقام صنعت پتروشیمی افزود: شرکت لینده برای اجرای طرح های توسعه ای در پتروشیمی مبین اعلام آمادگی کرده و حتی حاضر شده در این طرح سرمایه گذاری نیز انجام دهد.
وی با بیان اینکه مبلغ سرمایه گذاری لینده هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: لینده حتی برای خرید محصولات تولیدی نیز اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام هیات های متعددی برای بررسی وضعیت صنعت پتروشیمی ایران به تهران آمده و مذاکره هایی را انجام داده اند.
به گفته مسئولان وزارت نفت، شرکت های آلمانی در صدر شرکت های علاقه مند به صنعت پتروشیمی ایران هستند به گونه ای که برآورد می شود، در گام نخست، این شرکت ها بیش از 12 میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری کنند.
ایران در نظر دارد که ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را از ۶۰ میلیون تن به ۱۸۰ میلیون تن در سال افزایش دهد. برای تحقق این هدف به حدود ۷۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که باید بخش عمده ای از آن از منابع خارجی تامین شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.