کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در حاشیه مراسم ختم مادر محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا رایزنی‌هایی برای ریاست مجلس دهم آغاز شده است یا خیر؟ اظهار کرد: ریاست مجلس به مجموعه نمایندگان مجلس بازمی‌گردد و فکر می‌کنم باید در این زمینه مدلی را یافت که در آن مدل، شکست وجود نداشته باشد و به نوعی حرمت هر دو شخصیت یعنی آقایان عارف و لاریجانی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وی افزود: باید به یک جمع‌بندی برسیم که در آن مدیریت مجلس به شکل تعاملی به پیش برود، اما عده‌ای در این مورد شتابزده اظهارنظر می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: این نوع اظهارنظرها می‌تواند به مجلس آسیب برساند اما ما معتقدیم که مجلس دهم باید از ابتدا با وحدت کار خود را آغاز کند و مردم نباید احساس کنند که ما برای کرسی‌های مجلس با یکدیگر درگیر هستیم.

جلالی خاطرنشان کرد: نباید از ابتدا در مجلس تفرقه ایجاد شود، زیرا این تفرقه می‌تواند به کارآمدی مجلس آسیب برساند؛ بنابراین ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم شرایط کشور، شرایطی است که باید نگاهمان به اقتصاد مقاومتی باشد و مجلسی را بسازیم که نگاهش کارشناسی، متعادل و همراه با رویکرد همکاری با دولت باشد

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم یک مدلی را پیدا کنیم که در آن کسی احساس شکست نکند و مجلس از ابتدا با یک وحدت و هدف کارآمدی پیش برود، می‌تواند مفیدتر باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اجلاس فراکسیون امید که قرار است ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شود، چه تصمیماتی اتخاذ گردد؟ گفت: بحث فراکسیون‌ها باید با تشکیل مجلس شکل بگیرد ولی در ابتدای مجلس، افراد تلاش می‌کنند قبل از استقرار آن، یارگیری کنند ولی این جلسات و یارگیری‌ها پایدار نمی‌ماند.

جلالی تصریح کرد: هنگامی که مجلس تشکیل شود، آرایش‌ها متفاوت خواهد بود ولی ما به این فکر می‌کنیم که آرایشی شکل بگیرد تا رقابت‌ها به نوعی نباشد که به اصل کارآمدی مجلس آسیب برساند؛ اگر قرار است رقابتی شکل بگیرد، باید بر اساس نگاه کارشناسی باشد.

وی در پایان با اشاره به گفتگوهای لاریجانی و عارف خاطرنشان کرد: تماس‌هایی بین آقایان لاریجانی و عارف بوده است و تاکنون دو بار لاریجانی به صورت تلفنی با عارف گفتگو داشته است؛ هر چه این ارتباطات تقویت شود، باعث کارآمدی مجلس خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.