با توجه به اینکه بازار مسکن نامساعد سال گذشته را پشت سر گذاشتیم، پیش‌بینی برخی از کارشناسان بازار مسکن این است که سال ۹۵ سال شکوفایی بازار مسکن خواهد بود، رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز معتقد است که در نیمه اول سال ۹۵ فاز اول خروج از رکود را طی خواهیم کرد و در نیمه دوم می‌توانیم بگوییم که بازار مسکن در حال رونق گرفتن است و حسام عقبایی بارها بر این موضوع تاکید کرده است که خروج از رکود مسکن به معنای افزایش قیمت‌ها نیست.


به گزارش اقتصادنیوز، اما تاکنون که حدود 40 روز از سال 95 می‌گذرد، آیا قیمت‌ها در مقایسه با دو سال گذشته تغییری کرده است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال نظر چند مشاور املاک در جنوب تهران را بررسی کردیم.

به گفته یکی از مشاوران املاک در محله مشیریه قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است و هر متر خانه نوساز بین 2.5 تا 3.2 میلیون تومان قیمت دارد.
یکی از مشاوران املاک در محله خانی‌آباد نیز گفت: قیمت هر متر خانه نوساز در این محله از ۲.۸ تا ۳.۲ میلیون تومان است که این قیمت‌ها در مقایسه با سال‌های پیش کمی ارزان‌تر شده و یکی از دلایل آن این است که در شرایط فعلی خانه‌ها فروش نمی‌روند و فروشنده سطح انتظار خود را پایین آورده و با قیمتی پایین‌تر از گذشته ملک خود را برای فروش می‌گذارد.

چند کارشناس املاک در محله‌های مولوی، جوادیه و یافت‌آباد نیز نظرات خود را در خصوص قیمت‌های سال جدید بیان کردند و نظر تمامی آنها این بود که قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته تغییر نکرده است.

در مقابل اینها، مشاور املاکی در محله نازی‌‌آباد گفت: میزان تخفیف فروشندگان پایین آمده و این به نظر می‌رسد که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است، در اواخر سال گذشته به دلیل کمبود خریدار، فروشندگان ملک‌های خود را با تخفیف بیشتری می‌فروختند، اما امسال به دلیل آنکه مشتریان بیشتر شده‌اند، فروشندگان تخفیف کمتری می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.