اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن از نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن خواست دیدگاه جامع خود را نسبت به پنج بند راه حل مطرح شده برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن ارائه دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، هیات دولت مستعفی یمن دیدگاه خاص خود را نسبت به پنج بند با جزئیات مراحل و سلسه زمانی اجرای این بندها ارائه داده است.

در جلسات روز پنج شنبه، مذاکرات جداگانه‌ای میان فرستاده سازمان ملل با دو هیات جهت بررسی راه حل سیاسی فراگیر برگزار شد و اسماعیل ولد الشیخ احمد گفت که جلسات در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد که نشانگر پایبندی دو طرف به تلاشها جهت یافتن راه حل سیاسی فراگیر است.

طبق این پنج بند که در دستور کار مذاکرات آمده است انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح باید از شهرهایی که تحت کنترل خود دارند عقب نشینی کنند، سلاح سنگین را تحویل دولت مستعفی دهند، نهادهای حکومتی به دولت واگذار شود، وضعیت بازداشت شدگان سیاسی و اسیران حل شده و در مورد از سرگیری روند سیاسی با مشارکت همه گفتگو شود.

انصارالله و علی عبدالله صالح خواهان بررسی پرونده سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی قبل از عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.