«سم مندرز» کارگردان فیلم‌هایی چون «اسکای فال» و «زیبای آمریکایی» به عنوان رییس هیات داوران هفتادوسومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره از ٣١ آگوست ۲۰۱۶ تا ۱۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

«مندز» ریاست هیات داوران بخش بین‌الملل که برنده جایزه شیر طلای بهترین فیلم و شیر نقره‌ای بهترین کارگردان این جشنواره را تعیین می‌کند، برعهده گرفته است.

به گزارش گاردین، این فیلمساز در واکنش به این خبر گفت: از این که از من خواسته شده این سمت را برعهده بگیرم‌، بسیار مفتخرم. من همیشه ارتباط شخصی خیلی قوی با ونیز داشته‌ام. در سال ۱۹۸۴ وقتی دانشجو بودم، سه ماه در مجموعه «پگی گوگن‌هایم» مشغول به کار شدم و شادترین خاطره‌ جشنواره فیلم من مربوط می‌شود به سال ۲۰۰۲ که فیلم «جاده‌ای به تباهی» در این جشنواره به نمایش درآمد.

«مندز» کارگردان مشهور سینما، در حوزه هنرهای نمایشی نیز بسیار فعال است. او تاکنون چندین اثر را از سوی کمپانی نمایشی «رویال شکسپیر» لندن به روی صحنه برده است. او تجربه کارگردانی در حوزه سینما را با «زیبای آمریکایی» در سال ۱۹۹۹ انجام داد و پنج اسکار برد که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای او بود. این فیلم شش جایزه «بفتا» نیز دریافت کرد.

او بعد فیلم «جاده‌ای به تباهی» را با تام هنکس ساخت و بعد فیلم جنگی «جارهد» را در سال ۲۰۰۵ ارایه کرد. درام «جاده انقلابی» نیز با بازی دی کاپریو و کیت وینسلت در سال ۲۰۰۸ ساخته شد.

در سال ۲۰۱۰ مندز کارگردانی «جیمز باند» را پذیرفت و «اسکای فال» را در سال ۲۰۱۲ با بازی «دنیل کریگ» راهی پرده‌ سینما کرد. این فیلم بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت و جایزه بفتا را برای دستاورد سینمای بریتانیا گرفت. «اسکای فال» پرفروش‌ترین فیلم سینمای بریتانیا شد.

جدیدترین فیلم مندز «اسپکتر»، بیست و چهارمین فیلم از مجموعه «جیمز باند» بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.