الیاس حضرتی روز جمعه در حاشیه مجلس ترحیم مادر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ما انسجام، وحدت، رفع اختلافات و فضای آکنده از کینه ای است که گاهی اوقات در کشور می بینیم و تبدیل این فضا به دوستی و محبت برای حل مشکلات و معضلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: نخستین اولویت مجلس دهم شورای اسلامی توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به سال اقدام و عمل در این حوزه است.
حضرتی از برجام به عنوان موضوعی که مجلس دهم حساسیت خاصی بر روی آن خواهد داشت نام برد و افزود: نمایندگان مردم با چشمی نگران، نظارتی دقیق بر اجرایی شدن برجام و تعهداتی که کشورهای ۵+۱ در قبال کشور ما در این قرارداد دارند، خواهند داشت تا حق و حقوقی از ملت ما ضایع نشود.
وی در مورد بلوکه شدن دو میلیارد دلار از دارایی های ایران در آمریکا نیز گفت: مسئله مهم این است که کشوری اموال ما را به یغما برده و دزدی کرده و این بحث که چه کسی این پول را گذاشته مسئله فرعی است.
حضرتی تاکید کرد: دولت باید در قبال این نامردی دولت آمریکا از تمامی ابزارها و امکانات حقوقی در دنیا برای برگرداندن این پول استفاده و بتواند حق پایمال شده مردم را احقاق کند.
وی درمورد گمانه زنی ها برای ریاست مجلس دهم نیز گفت: تلاش و برنامه ما ریاست دکتر عارف بر این کرسی است، اما مجلس محل انتخاب دموکراتیک است که با انتخاب هر کدام از نمایندگان، رئیس مجلس آینده مشخص می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.