ارتش سوریه حمله صدها تروریست به مناطق و مواضع نظامی در حومه شمال شرقی شهر سویداء در جنوب این کشور را دفع کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تروریست‌ها قصد داشتند امنیت راه امدادرسانی برای قاچاق سلاح به بیابان سوریه را برقرار کنند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که حدود ۳۰۰ تروریست داعشی از سمت تپه‌های اشیهب شمالی و جنوبی در حومه سویداء حمله خود را آغاز کردند و تپه ظلفع و منطقه ابوحارات را هدف قرار دادند. در پی این حمله درگیری های شدیدی بین ارتش سوریه و تروریست‌ها در گرفت و ارتش سوریه موفق شد بعد از وارد ساختن خسارتهای جانی و مالی سنگین به آنها، این حمله را دفع کند.

و خبر دیگر اینکه منابع معارضان به کشته شدن تیسیر ظاهر الشریف ملقب به "ابومالک جکجک" یکی از بزرگترین قاچاقچیان سلاح در شهر درعا در جنوب سوریه اعتراف کردند.الشریف در پی انفجار بمبی که در خودرویش کارگذاشته شده بود کشته شد.

منابع محلی اعلام کردند که حدود ۴۰ تروریست عضو گروه تروریستی فیلق الرحمن که در حومه دمشق مستقر است، خود را تسلیم گروه تروریستی جیش الإسلام کردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده نبردهای شدیدی در غوطه شرقی بین جبهه النصره و فیلق الرحمن از سویی و عناصر جیش الإسلام از سوی دیگر در جریان است.

منابع معارض اعلام کردند:"معرکه الذئاب" (نبرد گرگها) که صبح امروز دو گروه تروریستی فیلق الرحمن و جبهه النصره با حمله به مقرهای جیش الإسلام در شهرکهای کفر بطنا، زملکا، حموریه و شهرکهای شرق و مرکز غوطه آن را آغاز کرده‌اند منجر به دستگیری دهها عضو جیش الإسلام و انتقال آنها به زندانهای سری شد. این حمله همچنین منجر شد که دهها مقر و موضع به دست فیلق الرحمن و جبهه النصره بیفتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.