نشریه آلمانی «اشپیگل» نوشت که در اتحادیه اروپا برنامه‌ای در دست است که بنابر آن می‌توان جلوی موج مهاجران از آفریقا را گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنابر این گزارش، مدرکی محرمانه از سرویس خارجی اروپا (EEAS) نشان می‌دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش برای تدوین توافقی با دولت جدید لیبی هستند که بنابر آن از ادامه مهاجرت به اتحادیه اروپا جلوگیری شود این سند ۱۷ صفحه‌ای در اختیار اشپیگل قرار دارد.

در این سند «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است که چطور دولت جدید لیبی می‌تواند پناهجویان را در مسیر رسیدن به ایتالیا متوقف کند. در این مطلب به اقدام دولت لیبی مبنی بر ایجاد مراکز بازداشت موقت پناهجویان هم اشاره شده است.

این توافق شبیه به توافق اروپا با لیبی در زمان «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در زمینه جلوگیری از ورود پناهجویان از راه دریای مدیترانه به اروپاست. در آن زمان قذافی پول دریافت می‌کرد و در برابر آن از ورود قایق‌های حامل پناهجویان در سواحل ایتالیا جلوگیری می‌شد.حتی در دوران قذافی مراکزی برای بازداشت پناهجویان ساخته شده بود و می‌توان گفت که این مراکز به نوعی زندان بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.