'توماس دی مزیر' وزیر کشور آلمان و 'وولفگانگ سوبوتکا' وزیرکشور اتریش صبح امروز(جمعه)دریک کنفرانس خبری اعلام کردند که ایتالیا متعهد شده است تا کنترل رفت و آمد های وسایل حمل و نقل مانند قطار را در ۳ نقطه مهم که هم مرز با آلمان و اتریش است، تقویت کند.
به گزارش ایرنا, وزیر کشور اتریش نیز در این کنفرانس خبری بالحنی تند گفت : با وجود این اقدام ما کشیدن حفاظ با مرزهای ایتالیا را ادامه خواهیم داد، چرا که این کشور بارها قول همکاری داده است اما در عمل نتیجه چشمگیری برای کاهش جابه جایی پناهجویان بین دو کشور اتریش و ایتالیا شاهد نبودیم.
بعد از تصمیم پارلمان اتریش مبنی بر ایجاد حفاظ در مرز این کشور با ایتالیا وهمچنین صحبت های امروز (جمعه) سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش در دفاع از این اقدام اختلاف ها بر سرکنترل مرزی تشدید تر شده است.اتحادیه اروپا بسته شدن مرزهای اتریش را مغایر با قوانین خود می داند و بارها اعلام کرده است که وین می بایستی حصار کشی را متوقف کند.
متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز بستن این گذرگاه مرزی را'شرم‌آور' و علیه قوانین اروپا و گذشته و آینده قاره اروپا دانسته است.
روزچهارشنبه رئیس پلیس ایالت تیرول اتریش هم گفت که این کشور در گذرگاه مرزی با ایتالیا حفاظ ۴۰۰ متری خواهد کشید. همزمان پارلمان اتریش نیز مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای کنترل تعداد پناهجویان به این کشور را تصویب کرده است.
با این لایحه اختلاف برانگیز پارلمان اتریش که با 98 رای موافق درمقابل 67 رای مخالف به تصویب رسید،از این پس دولت اجازه خواهد یافت در صورتی که ورود پناهجویان به طورناگهانی افزایش یابد، در کشور وضعیت اضطراری اعلام کند. دولت همچنین می‌تواند در مرز درخواست ورود این افراد را رد کرده و آنها را برگرداند.
به جز وضع محدودیت برای رسیدگی به درخواست پناهندگی افراد، بازرسی کامیون‌ها و خودروهای شخصی در بزرگراه‌ها و بازرسی قطارها از جمله اقداماتی است که اتریش به آن دست زده است.
روز گذشته نیز 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل خطاب به نمایندگان پارلمان اتریش گفت: نگرانی من از این است که کشورهای اروپایی اکنون خط مشی هایی را در ارتباط با مهاجران و پناهجویان اتخاذ می کنند که بطور فزاینده ای محدود کننده است.
وی که این اظهارات را یک روز پس از تصویب یکی از شدید ترین قوانین پناهندگی در اروپا از سوی پارلمان اتریش بیان می کرد، گفت: چنین سیاست هایی تاثیر منفی بر وظایف کشورهای عضو درچارچوب قوانین بین المللی و اروپایی باقی می گذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.