سیدشهاب‌الدین چاووشی بعد از ظهر امروز در بازدید از شعب اخذ رأی بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند اظهار کرد: امروز از حوزه‌های مختلف انتخابات استان تهران بازدید کردیم؛ صبح از ستاد امنیت انتخابات استان تهران بازدید شد و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از آمادگی خوبی برخوردار بودند.

به گزارش ایسنا رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: خوشبختانه هیچ واقعه سوء امنیتی گزارش نشده است؛ در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، از برخی شعب اخذ رأی و روند کاری آنها با حضور مسئولان بازدید شد.

چاووشی با اشاره به اینکه روند کاری شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه مطلوب است، تصریح کرد: مردم در نهایت آرامش در شعب اخذ رأی حضور پیدا می‌کنند و رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات یک تلاش و فعالیت سیاسی ـ اجتماعی است، اخلاق خاص خود را می‌طلبد و از آنجایی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، رقابت‌های انتخاباتی مقطعی بوده و بعد از اتمام انتخابات، یکی از کاندیدای برتر وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: در این راستا، لازم است تا کاندیداها، اخلاق‌ را رعایت کنند و هواداران نیز اخلاق انتخاباتی را به‌گونه‌ای مراعات کنند که باعث لکه‌دار شدن انتخابات نشود.

چاووشی گفت: حضور در انتخابات وظیفه‌ است و برحسب تکلیف پای صندوق‌های رأی آمده‌ایم و کسی که بیشترین رأی را بیاورد، با دل‌خوری طرف مقابل مواجه می‌شود که در این صورت، کاندیداها باید توجه کنند اگر برنده شدند، طرف مقابل را تکریم کنند و کسی که کمترین آرا را می‌آورد، به قانون تمکین کند تا موجب تخطی نشود.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی، رسیدن به پست طعمه نیست؛ بلکه یک زحمت و تکلیف مضاعف برای انتخاب‌شونده است که امیدواریم با این نگاه، نتیجه انتخابات را به یکدیگر تبریک بگوییم؛ چراکه افکار عمومی برنده هستند و باید قدر زحمات را به‌خوبی دانست.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر خرید و فروش رأی اضافه کرد: قانون در این خصوص، تکلیف را مشخص کرده است و اگر مستنداتی مبنی بر تخلف وجود داشته باشد، به آن رسیدگی خواهد شد.

چاووشی اضافه کرد: در این دوره با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته، کم‌ترین گزارش‌ها را در خصوص خرید و فروش رأی داشته‌ایم و این موضوع تأثیرگذار نبوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.