به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از ایندیپندنت، لیونل مسی یکی از نوابغ فو‌تبا‌لی جهان است که توانسته در بیش از یک دهه فعالیت فو‌تبا‌لی خود به افتخارات گسترده‌ای از لحاظ فردی و تیمی دست یابد و نام خود را به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ بر سر زبان بیاندازد. در سال‌های گذشته محققان تلاش زیادی کردند تا راز عملکرد خوب مسی را کشف کنند.

قطعا یکی از جنبه‌هایی که باعث شده مسی با بقیه بازیکنان متمایز شود رژیم غذایی او بوده است. شاید با دانستن رموز رژیم غذایی مسی و مهارت‌های فنی او بتوانیم کشف کنیم چگونه می‌توان مثل او شد. شاید دانستن این نکته برای فو‌تبا‌لیست‌های جوان باعث شود تا آنها تنقلات را کنار بگذارند و حتی با رژیم غذایی بتوانند مثل لیونل مسی به بازیکن بزرگی تبدیل شوند.

گزارش‌هایی که درباره عملکرد خوب مسی منتشر می‌شود این نکته را تاکید می‌کند که رمز موفقیت مسی بیش از هر چیز بر پایه رژیم غذایی و وعده‌های غذایی است که او در طول روز مصرف می‌کند.

جیانلیانو پوسر یکی از سرشناس‌ترین متخصصان تغذیه در جهان محسوب می‌شود که وظیفه تعیین رژیم غذایی مسی را بر عهده دارد. او در گفت‌و‌گویی که با موندودیپورتیوو داشته است درباره رژیم غذایی بهترین فو‌تبا‌لیست جهان در سال قبل صحبت‌هایی را به زبان آورده است.

او درباره رژیم غذایی مسی گفت:

* مسی مایعات زیادی در طول روز می‌نوشد. همچنین روغن زیتون با کیفیت، حبوبات کافی و میوه و سبزیجات تازه مصرف می‌کند.

* مسی به هیچ وجه محصولاتی که با حشره کش‌ها و علف‌کش‌ها سمپاشی نشده است را مصرف نمی‌کند.

این متخصص تغذیه گروه‌های غذایی که به مسی توصیه کرده است را و همین طور منع کرده مشخص کرده است. او مصرف شیرینی زیاد را برای مسی ممنوع کرده است و آن را بدترین چیز برای عضلات معرفی کرده است.

این متخصص همچنین از مصرف آرد تصفیه شده و علاقه زیاد مسی به گوشت قرمز در ابتدا ناراحت بود، ولی توانست این عادت غذایی را در او از بین ببرد. او در این باره گفت: افراد آمریکای جنوبی خصوصا آرژانتینی و اروگوئه‌ای علاقه زیادی به مصرف گوشت قرمز دارند و ما باید این مساله را در ابتدا کنترل می کردیم که توانستیم با موفقیت آن را کنترل کنیم.

لیونل مسی در یکی دو سال گذشته در زمین فو‌تبا‌ل با مشکلاتی از جمله حالت تهوع روبرو بوده است که این متخصص تغذیه عنوان کرد که به هیچ وجه مساله مهمی نیست و ربطی به تغذیه او ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.