حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از علما و اقشار مختلف مهاجرین کشور افغانستان که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، با اشاره به تلخی‌های حضور در غربت، ایجاد تشکل را یکی از راه‌های کاهش این تلخی‌ها دانست و بر ضرورت پیوند میان مردم و روحانیون افغان ساکن در ایران تأکید کرد.

به گزارش جماران وی با تأکید بر توجه روحانیون به ذائقه و اقتضائات نسل جوان و تحصیلکرده، گفت: اگر مهاجرین افغان توان علمی و فنی خود را بالا ببرند قدرت آنان نیز افزایش می‌یابد.

یادگار امام افزود: همواره به مهاجران افغان توصیه کرده‌ام و اکنون نیز می‌گویم که فرزندان‌تان در رشته‌های مختلف تحصیل خود را ادامه دهند؛ چراکه آینده افغانستان را هیچ کس بهتر از فرزندان شیعیانی که در جامعه ما تربیت یافته‌اند، نمی‌توانند اداره کنند.

وی با بیان این‌که «جامعه مهاجرین افغان عدم رضایت به مشاغل پایین و پیشرفت را هدف خود قرار دهد»، تأکید کرد: ان‌شاءالله فضایی فراهم گردد که مهاجرین افغان که در ایران حضور دارند، بتوانند به افغانستان بازگردند تا آینده این کشور در اختیار نخبگان محب اهل بیت قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار میترا قدیمی معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در سخنانی به نمایندگی از خانواده ستایش قریشی یکی از اتباع افغانستان که اخیرا در ورامین به قتل رسید و در این دیدار نیز حضور داشتند، از یادگار امام به خاطر ابراز همدردی با خانواده مرحومه تشکر کرد و این پیام را دارای بازتابی مثبت در داخل و خارج کشور و میان اتباع افغان دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.