پسیاستمداران اصلاح طلب و اعتدال گرای متحد حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران اکثریت کرسی های مجلس این کشور را در دور دوم انتخابات به دست آوردند.

به گزارش نامه نیوز ، آسوشیتدپرس نوشت: نتایج اولیه انتخابات دور دوم مجلس ایران نشان می دهد که ۳۳ کرسی از تعداد ۶۸ کرسی به رای گذاشته شده در این انتخابات به لیست حامیان روحانی، رئیس جمهوری ایران یعنی لیست امید تعلق یافته است، در این بین ۲۱ کرسی نیز از آن محافظه کاران شده است.


دور دوم انتخابات پارلمانی ایرانی برای تکمیل کرسی های پارلمان جدید ایران روز گذشته جمعه برگزار شد چرا که نامزدهای برخی از کرسی ها نتوانسته بودند در انتخابات هفتم اسفند آراء لازم برای حضور در مجلس را کسب کنند.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: به گفته خبرگزاری فارس، رسانه نزدیک به محافظه کاران 33 کرسی در این انتخابات به حامیان روحانی رسیده است.31 اصلاح طلب و 2 میانه رو. این در حالی است که 21 کرسی نیز از آن ائتلاف محافظه کاران شده است.

14 کرسی باقی مانده نیز به نامزدهای مستقل رسیده است.

تسنیم، یکی دیگر از خبرگزاری های محافظه کار در ایران نیز اعلام کرد که متحدان روحانی شامل اصلاح طلبان و میانه روها 35 کرسی را کسب کردند.

انتظار می رود نتایج رسمی و نهایی اواخر روز شنبه اعلام شود.

حامیان روحانی پیروزی بزرگی را در نخستین دور از انتخابات پارلمانی ایران که هفتم اسفند گذشته برگزار شد کسب کردند. در این انتخابات رای دهندگان بسیاری از اصولگرایان را از پارلمان کنار گذاشتند.

نتایج دور دوم انتخابات پارلمانی ایران نشان می دهد که چه کسی قدرت بیشتر را در اختیار دارد. ماه آینده مجلس جدید ایران کار خود را آغاز خواهد کرد. نتایجی که بیانگر باز شدن و یا بسته مسیر تغییرات اجتماعی و فرهنگی در ایران خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.