مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از برنامه این سازمان برای گسترش خدمات رفاهی بازنشستگان خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۵ هزار نفر ار بازنشستگان به مشهد مقدس و ۸۰۰۰ نفر به عتبات اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدتقی نوربخش در مراسم ویژه اعزام اولین کاروان بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در سال جاری، اظهارکرد: در سال ۹۵ خدمات رفاهی سازمان تأمین اجتماعی گسترش خواهد یافت سفرهای زیارتی و المپیاد ورزشی و برنامه‌های فرهنگی بازنشستگان نیز به اجرا در می آید.

وی بهبود خدمات اصلی و تکالیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی در قبال بازنشستگان را نیز از برنامه‌های اصولی این سازمان برشمرد و گفت: در این رابطه برنامه ریزیهای خوبی انجام شده است و امیدواریم با بهبود وضعیت مالی سازمان امکان افزایش حقوق‌ها و بهبود وضعیت این عزیزان فراهم شود.

نوربخش گفت: بزودی و با مشخص شدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان، میزان افزایش حقوق سال جاری را اعمال می‌کنیم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش توان مالی سازمان تأمین اجتماعی حرکت موثر و قابل لمسی برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان انجام شود.

اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس از برنامه‌های فرهنگی موفق سازمان تأمین اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: اعزام بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس و اجرای طرح کرامت رضوی از برنامه‌های فرهنگی موفق سازمان تأمین اجتماعی است که الگوی خوبی برای سایر سازمان‌ها بوده است.

منصور اعتصامی اظهار کرد: زیارت حضرت ثامن الحجج در روحیه بازنشستگان عزیز تأثیر بسیار خوبی دارد و امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی و مدیران و کارکنان این سازمان نیز از دعای خیر این افراد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان به این سفر معنوی مشرف شدند، افزود: امیدواریم در سال جاری نیز همین تعداد اعزام شوند و سازمان تأمین اجتماعی مفتخر است که طی مدت ۲ سال ۵۱ هزار نفر از بازنشستگان عزیز را به این سفر اعزام کند.

اعتصامی گفت: با تداوم این روند این امید وجود دارد که در سال‌های آینده شاهد باشیم که تعداد زیادی از بازنشستگان عزیز به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز در این مراسم از دست اندرکاران اجرای طرح کرامت رضوی تشکر کرد و گفت: تمامی عوامل اجرای این برنامه در سال ۹۴ تلاش زیادی برای اجرای موفق این برنامه داشتند.

بیات افزود: از ابتدای اسفند سال ۹۳ تا پایان سال گذشته ۱۰۹ کاروان ۲۵۰ نفره از ۳۱ استان کشور در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند. این برنامه به طور کامل و با موفقیت در سراسر کشور اجرایی شد. درمشهد مقدس با همکاری دو مرکز درمانی این شهر خدمات درمانی مورد نیاز زائرین ارائه شد.

وی ادامه داد: مدت اقامت زائرین عزیز در مشهد مقدس ۳ شب و ۴ روز است و در استان‌هایی که شبکه راه آهن وجود دارد اعزام بازنشستگان عزیز از طریق قطار صورت می‌گیرد و در سایر استان‌ها نیز از اتوبوس‌های مناسب حال بازنشستگان استفاده می‌شود.

در پایان این مراسم اولین کاروان بازنشستگان با بدرقه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.