گردوغبار در چهارمحال و بختیاری

گرد و غبار و ذرات معلق بار دیگر از استان های جنوب غربی به ویژه خوزستان به چهارمحال و بختیاری وارد شده و آب و هوای این استان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش مهر، شدت ذرات گرد و غبار از بامداد امروز شنبه در چهارمحال و بختیاری بیشتر شده و دید افقی در حال کاهش است.

ذرات گرد و غبار به حدی رسیده است که با گذشت زمان شدت گرد و غبار بیشتر می شود و کوهستان ها و مراتع کنار شهرها در حال ناپدید شدن هستند.

وزش باد شدید در این استان موجب شده کانون های تولید گرد و غبار محلی نیز فعال شوند و به شدت آلودگی گرد و غبار ورودی از سمت خوزستان به استان افزوده شود.

آسمان چهارمحال و بختیاری تا روز دوشنبه تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار دارد

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با مهر با اشاره به ورود گرد و غبار به استان، عنوان کرد: وجود ریزگردها به استان افزایش پیدا کرده است و شرایط آب و هوایی این استان را تحت تاثیر قرار داده است.

مهرداد قطره با اشاره به وزش باد در استان، افزود: وزش باد موجب فعال شدن کانون های گرد و غبار محلی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به علت تشکیل چشمه های گرد و خاک روزهای شنبه و یک شنبه هفته جاری، آسمان استان در برخی ساعات غبار آلود(رقیق) خواهد بود.

تمام نقاط استان چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار گرفته است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود ذرات گرد و غبار به استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: تمام نقاط استان چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار گرفته است.

شهرام احمدی تاکید کرد: شدت آلودگی هوا توسط ریزگردها در حال افزایش است.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان ذرات معلق ۱۰ میکرون در آسمان چهارمحال و بختیاری به ۱۱۴ میکروگرم در متر مکعب رسیده است.

مدیر کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: ذرات معلق ۲.۵ میکرون در آسمان این استان به ۱۹۹ میکروگرم در متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: خشکسالی و کاهش بارش ها در استان موجب خشک شدن تعدادی از دشت های استان شده که این امر موجب تبدیل آنها به کانون گرد و غبار شده است.

مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزش باد موجب فعال شدن کانون های گرد و غبار محلی استان و افزایش شدت پدیده گرد و غبار در این استان شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.