نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: امروز برخی از عمامه به سرهای ما فکر می‌کنند برخی مشکلات را می‌توان با توسل به سکولاریسم غربی حل کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی سعیدی در همایش فرماندهان، مسئولین، اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه که به مناسبت روز گرامیداشت عقیدتی سیاسی برگزار شد با اشاره به عوارض و پیامدهای کج فهمی و بد فهمی از دین اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مخاطبین ادیان الهی در طول تاریخ بد فهمی و کج فهمی از دین و آیین الهی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه تاثیر در ادراک خواص مهمترین عامل انحراف در تاریخ بوده است گفت: اگر نفوذ را به معنای تصرف در فکر و ادراک معنا کنیم نفوذ سیاسی به معنای تصرف دشمن یا عناصر منحرف خودی در ادراک سیاسی و معرفتی و اعتقادی خواص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به علت فروپاشی جماهیر شوروی اظهار کرد: گورباچف می گوید آن زمانی شوروی سقوط کرد که صف مک دونالد در مسکو بیش از یک کیلومتر امتداد داشت یعنی ظرف دو دهه امریکا چنان در فکر مردم انقلابی شوروی نفوذ کرد که آرزوی آنها تنها این بود که یک شعبه در مک دونالد در مسکو تاسیس شود این یعنی تصرف در ذهن و ادراک فرهنگی مردم.

وی با اشاره به عوارض و پیامدهای بدفهمی از دین سه نوع آسیب از ناحیه دشمن به ایین الهی را برشمرد و تاکید کرد: اولین آسیب از ناحیه دشمن این است که برای چهره دین خدا و پیامبر (ص) بدل سازی می کند. دومین آسیب هم از سوی متولیان دین است یعنی اگر بدفهمی از دین داشته باشند به آیین الهی آسیب وارد می کنند. سومین نوع آسیب نیز بد پیاده کرده و بد اجرا کردن دین است.

سعیدی با بیان اینکه دو جریان اصلاح طلب که در مسیحیت ایجاد شد در آسیب شناسی های خود از دین در معرض انحراف قرار گرفت گفت: امروز برخی عده ای از عمامه به سرهای ما فکر می کنند برخی مشکلات را می توان با توسل به سکولاریسم غربی حل کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به بدفهمی و کج فهمی از دین و مبانی اسلام در عصر غیبت گفت: در طول هزار سال گذشته بلاهایی بر سر آیین الهی آوردند، به عنوان مثال انجمن حجتیه برداشت های غلطی را از انتظار داشت. در سیاست نیز عده ای نظراتی خلاف مبانی اسلام ارائه کردند.

سعیدی با اشاره به کج فهمی پس از حاکمیت دینی با محوریت ولایت فقیه گفت: در عصر حاکمیت دینی ما شاهد کج فهمی از دین هستیم، از جمله بد فهمی نسبت به حاکمیت دینی که در آثار برخی نظریه پردازان مشاهده می کنیم. چه دلیلی دارد در عصر ولی فقیه ما شاهد کج فهمی افراد نسبت به دین باشیم؟ کج فهمی که در سه حلقه کارگزاران، اصلاح طلبان و کیان و حلقه نیاوران بروز و ظهور پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به لزوم آگاهی بخشی نسبت به بدعت ها و برداشت های ناقص و کج فهمی ها از دین خاطرنشان کرد: ما با چالش هایی در حوزه فهم از دین رو برو هستیم که اگر امروز شهید مطهری بودند با شیوه و ادبیات دیگری با این چالش ها مقابله و مواجهه می کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.