کاخ سفید روز جمعه در راستای محدود ساختن استفاده غیرقانونی از سلاح پیشنهاداتی مبنی بر دسترسی نهادهای قانونی به تسلیحات هوشمند را ارائه کرد. این تسلیحات هوشمند تنها قابلیت استفاده توسط افرادی خاص را دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از واشنگتن پست، طبق این پیشنهاد سازمان‌های امنیت اجتماعی می‌توانند افرادی که دارای مشکلات روحی هستند را به سیستم کنترل سوابق اف‌بی‌آی گزارش کنند.

این پیشنهادات حتی قبل از آنکه به صورت عمومی ارائه شوند از سوی برخی گروه‌های پلیس و حامیان آزادی سلاح به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

جاش ارنست، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید روز جمعه با بیان اینکه تولید کنندگان خودرو همواره راهکارهایی جدید برای افزایش سطح ایمنی خودرو ارائه می‌دهند از تولیدکنندگان سلاح نیز خواست تا این روند را در برنامه کار خود قرار دهند.

والری جارت، مشاور ارشد کاخ سفید نیز اعلام کرد که نهادهای قانونی هر ایالت می‌توانند دسترسی به تسلیحاتی مجهز به فناوری جدید را درخواست کنند. دو سال قبل یک شرکت آلمانی طرح اولیه سلاحی را ارائه داده بود که تنها افراد مجاز (که در ابتدا برای آن طراحی شده بود) قابلیت استفاده از آن را داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.