به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید بصیر هاشمی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰۰ تولد یک کودک ناشنوا به دنیا می آید، غربالگری شنوایی در بدو تولد، سه ماهگی و ۶ ماهگی و پوشش ۷۶ درصدی آن را از طرح های مهم اجرا شده توسط وزارت بهداشت برشمرد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس، تامین اقامتگاه برای خانواده بیمار در دوره زمانی عمل جراحی و گفتار درمانی پس از آن، تامین قدرالسهم بیمار از هزینه کاشت حلزون را از بزرگترین مشکلات موجود بر سر راه انجام اعمال کاشت حلزون عنوان کرد و از نیکوکاران عرصه سلامت خواست تا در این امر خطیر سهیم شوند.

در این کنگره اساتیدی از ۱۶ کشور دنیا به همراه اساتید کاشت حلزون کشورمان با ارائه ۵۸ سخنرانی و ۴۹ پوستر مقاله به معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی مرتبط با عمل کاشت حلزون شنوایی پرداختند. نکته قابل توجه حضور اساتید صاحب نام کاشت حلزون شنوایی دنیا نظیر پروفسور توماس لنارز از آلمان، پروفسور بری لوینسون از انگلستان و پروفسور هرمان جنکینز از ایالات متحده امریکا در این کنگره بود.

در بخش جانبی این کنگره، شرکت های صاحب نام در ساخت پروتز حلزون شنوایی در دنیا در قالب یک نمایشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای تکنولوژیک خود پرداختند.

در حاشیه این نمایشگاه جلساتی با حضور دکتر محمدحسین دشتی مدیر بازرگانی و دکتر هومن نریمانی مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و مدیران ارشد کمپانی های یادشده برگزار گردید که در طول این جلسات دغدغه های هیات امنا در خصوص ارسال به موقع پروتزهای حلزون شنوایی جهت جلوگیری از ایجاد خلل در روند درمانی بیماران کاندید کاشت حلزون شنوایی و تامین قطعات یدکی پروتزها با کمترین قیمت ممکن مطرح گردید و قول های مساعدی از سوی شرکت های سازنده در خصوص ارائه بسته های خدمتی با شرایط ویژه در سال ۱۳۹۵ داده شد.

همچنین در آخرین روز کنگره، میزگردی با حضور مدیران هیئت امنای صرفه جویی ارزی، روسای مراکز کاشت حلزون، مسئولین مراکز گفتار درمانی و... برگزار شد و مشکلات مراکز در سه محور ارجاع بیماران از طرح غربالگری ناشنوایی به مراکز کاشت، تامین تجهیزات مورد نیاز اتاق های عمل کاشت حلزون و مراکز گفتار درمانی وابسته و مشکلات مربوط به پیگیری های بعد از عمل، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در خصوص نحوه پیگیری این مشکلات توسط نهادهای ذی صلاح اتخاذ گردید.

چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی در روزهای ۸ الی ۱۰ اردیبهشت ۹۵ به میزبانی شیراز برگزار گردید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.