به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «الکساندر زاسپیکن» سفیر روسیه در لبنان طی سخنانی اظهار داشت: مسکو از سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی حمایت می کند و آینده سوریه به دست مردم این کشور تعیین می گردد.

بر اساس این گزارش زاسپیکن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روسیه اقدامات خود را برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت ادامه می دهد تا از عبور تروریست ها و تسلیحات از طریق ترکیه به سمت اراضی سوریه جلوگیری کند.

سفیر روسیه در لبنان همچنین تشکیل یک جبهه گسترده برای مبارزه با تروریسم را خواستار شد و گفت: روسیه سیاست های برخی از کشور ها مبنی بر ترسیم مجدد نقشه ژئوسیاسی در خاورمیانه را نمی پذیرد.

وی در همین راستا افزود: این اقدام از طریق کودتا علیه دولت های قانونی با هدف برپایی کشورهای کوچک صورت می گیرد تا این کشورهای کوچک با کشورهای طراح این سیاست ها همکاری کنند.

زاسپیکن در ادامه اظهار داشت: استفاده از وضعیت سوریه، افزایش حمایت از گروه های تروریستی و عدم پایبندی به بیانیه های بین المللی مبنی بر بستن مرزها توسط ترکیه موضوعی است که روسیه آن را نمی پذیرد.

وی در ادامه در رابطه با گفتگوهای صلح سوریه نیز تصریح کرد: مذاکرات سوری-سوری باید شامل گسترده ترین طیف از معارضان باشد و نباید نماینده هایی از گروه های تروریستی احرار الشام و جیش الاسلام در آن حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است هفته گذشته روسیه از کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل درخواست کرده بود که ۲ گروه احرار الشام و جیش الاسلام را به دلیل نقض مستمر آتش بس در سوریه و ارتباط نزدیک با گروه تروریستی داعش، در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.