به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری روز شنبه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از کارگران نمونه خراسان جنوبی افزود: شرط رسیدن به رتبه نخست اقتصادی در گرو همکاری ، همدلی و همزبانی، تفاهم میان کارگر و کارفرماست و باید اعتقاد داشته باشیم که در چشم انداز توسعه می خواهیم به رتبه نخست اقتصادی برسیم.
وی اظهار کرد: هیچ تردیدی نسبت به ارزش کار و نقش کارگر در جامعه نیست وقتی که رسول گرامی اسلام دست های پینه بسته کارگر را می بوسند یعنی این دستی آتش جهنم را نخواهد دید.
کلانتری یادآور شد: اعتقاد دارم وقتی کارگران می توانند به رفاه برسند و مشکلات خود را رفع شده ببینند که فضای کشور، فضای کسب و کار و تلاش و سازندگی باشد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر همه مردم دست به دست هم دهند و احساس مسئولیت دسته جمعی داشته باشند مشکلات جامعه کارگری یکی پس از دیگری رفع می شود.
وی به وضعیت اقتصادی کشور در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در آن زمان نیز آسیب های ناشی از تهدیدهای جنگ فضای اقتصادی را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود که دولت با همت مردم و مسئولان بر مشکلات فایق آمد.
وی اضافه کرد: در دوران گذشته کشور نیز شاهد فراز و نشیب های داخلی، خارجی، تحریم های ناعادلانه و بی تدبیری هایی که در مقاطعی از زمان برکشور تحمیل شد، بودیم که ضربه های زیادی به بدنه جامعه وارد کرد.
وی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی چند ساله اخیر دولت را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، گفت: بعد از سال ۹۱ کشور با رشد منفی پنج و شش درصد مواجه بود وقتی بخواهیم تورم را کنترل کنیم به تولید آسیب هایی خواهد خورد و امکان مبارزه توامان با رکود و تورم فراهم نیست.
وی بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری با فاصله چند سال بعد از گذشت شرایط رکود خود را نشان خواهد داد.
وی در ادامه به موفقیت دولت تدبیر و امید در کنترل تورم اشاره کرد و یادآور شد: فشار ناشی از تحریم ها و مشکلاتی که بوجود آورده آثار خود را بر تولید داخلی می ‌گذارد اما شرط غلبه آن توجه به بیانات مقام معظم رهبری، همکاری، همدلی و تفاهم است.
کلانتری کرد: ایران توانست هفت قطعنامه شورای امنیت را بدون جنگ، خونریزی و مصیبت های بعدی لغو کند بنابراین قادر است بهترین و با کیفیت ترین تولید را هم داشته باشد.
وی یادآور شد: ایران در صحنه روابط بین الملل توانست قوی ترین سیاست ها را اتخاذ کند و تیم دیپلماسی در عرصه بین المللی با شش کشور بزرگ و پیشرفته دنیا در عرصه مسائل جهانی موفق عمل کرد.
وی افزود: موفقیت کشور در عرصه جهانی کار بسیار بزرگی است نباید آن را کم گرفت و نباید آن را زیر سئوال ببریم بلکه وحدت و انسجام ملی باید تقویت شود تا کارگر و صنعتگر امیدوار شوند و تولید نیز تقویت شود.
کلانتری ادامه داد: نباید فضایی بوجود آید که سرمایه‌ گذار خارجی دچار تردید شود بلکه باید فضای جامعه ، فضای تولید، کسب و کار باشد.
معاون وزیر تعاون، به معضل بیکاری در جامعه به ویژه در قشر تحصیل کرده اشاره کرد و افزود: برای رفع این معضل بخش تعاون می تواند به عنوان یک بخش ظرفیت ساز وارد عمل شود و برای ایجاد اشتغال باید برنامه ریزی و تدبیر شود و اتاقهای فکر فعال شوند.
به مناسبت ۱۱اردیبهشت، روزجهانی کار و کارگر از ۱۴ کارگر نمونه، چهار سر گروه کارگری و یک مدیرعامل برتر خراسان جنوبی با حضور کلانتری معاون امور تعاون وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.