به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین،‌ در درخواست ثبت اختراعی که توسط شرکت گوگل تهیه شده و روز پنجشنبه منتشر شده‌است، جزئیات نمایشگری توضیح داده شده‌است که کاربر می‌تواند آن را مثل کاغذ پاره کند و دوباره تکه‌های پاره شده را کنار هم بچسباند و زمانی که تکه‌ها کنار هم چسبیدند،‌ تصویر محتوای نمایش داده شده نیز ترمیم می‌شود.

گوگل برای توضیح این ابداع جدید خود از اعلامیه سگ گم‌شده‌ای استفاده کرده‌است. در این اعلامیه تصویر سگی به‌صورت کامل نمایش داده می‌شود، البته تا زمانی که نمایشگر سالم است. پس از آنکه نمایشگر پاره می‌شود،‌نمایشگرهای کوچک‌تر ایجاد شده تصویری از یک سگ و یک شماره تماس را نشان می‌دهند.

این درخواست ثبت اختراع اولین‌بار توسط میخاییل آوادی بنیانگذار شرکت نرم‌افزاری کلاینت‌ساید مشاهده شد.به گفته وی این ابداع جدید از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به دو مفهوم اشاره دارد که فیلم‌های علمی تخیلی از گذشته‌های دور تا به امروز آنها را وعده داده‌اند: نمایشگر‌های ماژولار (اتصال واحدهای استاندارد (مدول‌ها) به منظور ایجاد ترکیبی بزرگ‌تر با اجزاء سازنده پیچیده‌تر) و نمایشگرهای یکبار مصرف.

شرکت سامسونگ بزرگترین تولید‌کننده نمایشگرهای دیجیتال در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ عملکرد نمایشگرهای ماژولار را با قرار دادن چندین نمایشگر کوچک در کنار هم برای ایجاد نمایشگری بزرگتر به خوبی به نمایش گذاشت.

نمایشگرهای یکبار‌مصرف به احتمال زیاد تا زمانی که هزینه‌های تولید تا حدی قابل توجه کاهش پیدا نکنند،‌قابل تولید نخواهند‌بود. اما مهندسان درحال مطالعه روی شیوه‌هایی هستند که می‌توان با کمک آنها پیکسل‌های تصاویر دیجیتال را روی کاغذ‌های عادی تاباند.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد ما ایده‌های مختلفی را به ثبت می‌رسانیم، برخی از آنها تکامل یافته و به محصولی واقعی تبدیل می‌شوند و برخی دیگر در حد ایده باقی می‌مانند و نباید انتظار داشت به محض ثبت یک ایده،‌ محصول آن را در بازارها دید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.