به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشاتودی، "انس العبدة" رئیس ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه در کنفرانس خبری که در استانبول برگزار کرده بود گفت که این ائتلاف از تمامی گروه‌های مسلح درخواست کرده که به شهر حلب رفته و از افراد مسلح در برابر ارتش سوریه حمایت کنند.

از سوی دیگر دولت قطر خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم برای بررسی اوضاع در شهر حلب سوریه شد.

همچنین وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد ندارد بر دمشق درباره مبارزه با تروریسم در حلب فشار وارد آورد.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد که این کشور هرگز از دمشق نخواهد خواست که حملات هوایی خود به حلب را متوقف کند چون این اقدام سوریه در چارچوب مبارزه با تروریسم است.

یک منبع نظامی سوری گفت با توجه به اینکه گروههای مسلح خسارتهای سنگینی در دو نبرد اخیرشان متحمل شده اند و بیش از ۵۰۰ نفر آنها در نبردهای "منیان" در حومه غربی این استان و "عین دقنة " در حومه شمالی حلب کشته شده اند، زمان برای بازگشایی جبهه های حلب مناسب است.

گروههای تروریستی به حملات خود به بیشتر محلات شهر حلب در شمال سوریه برای چندمین روز متوالی ادامه می دهند. تروریستها به کودکان و دانشگاهها و مدارس رحم نمی کنند. تعداد شهدا تا این لحظه به بیش از ۸۰ نفر رسیده است که در بین آنها ۱۷ کودک و یک نوزاد شیرخوار ۲۷ روزه دیده می شود و این در حالی است که ساختمانها و املاک عمومی این شهر نیز در پی این حملات تخریب شده است.

از سوی دیگر کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که با توجه به افزایش خشونت ها، حلب در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.