به گزارش ایلنا وکیل شرکت نفت اعلام کرد: در طول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه مشخص شد که او و همدستانش بخش عمده‌ای از اموالی را که باید به شرکت نفت و بیت‌المال برمی‌گرداندند به خارج از کشور برده و صرف سرمایه‌گذاری عمده خود کرده یا در اختیار امنای خود در دیگر کشور‌ها از جمله در ترکیه قرار دادند.


غلامرضا مهدوی با بیان اینکه وزارت خارجه درصدد گرفتن وکلای خارجی برای بازگرداندن اموال متهم نفتی به کشورند، گفت: اموال داخل کشور بابک زنجانی اگر در شرایط مطلوبی فروخته شود یک ششم بدهی‌اش را هم پوشش نمی‌دهد. وی افزود: ماجرای خرید شرکت اقماری اونور ایر در ترکیه درست زمانی که اموال شرکت نفت در اختیار وی قرار گرفت، رخ داد و همزمان نیز چند کشتی کانتینربر از آلمان خریداری و در اختیار نروژی‌ها قرار می‌دهد یعنی تاریخ خرید این اموال با زمانی که نفت در اختیارشان قرار گرفته همخوانی دارد.

مهدوی تصریح کرد: بابک زنجانی شرکت اونورایر را به قیمت ۲۵۵ میلیون دلار از یک تبعه ترک خریداری کرده که ۵۱ درصد آن به نام این تاجر ترک و ۴۹ درصد نیز به‌نام شمس‌زاده می‌شود و تمامی این ماجرا‌ها زمانی که هنوز بازداشت نشده بود، اتفاق افتاده و بعد از بازداشت نیز این مساله تشدید شد و افرادی هم که امین وی بودند شروع به دست‌اندازی و انتقال اموال به دیگران کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت نفت با کمک دولت و وزارت خارجه درصدد گرفتن وکلای خارجی هستند که آن میزان اموالی که امکان دارد به کشور بازگردانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.