به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های گروهی یونان، کشتی نیروی دریایی ترکیه با ورود به مرزهای آبی یونان، درصدد دستگیری یک ماهیگیر یونانی در سواحل جزیره 'اونیسیوس' یونان بود.

ماهیگیر یونانی به خدمه کشتی نیروی دریایی ترکیه، گفت که در ساحل جزیره' اونیسیوس' یونان در حال ماهیگیری است اما نیروهای ترکیه با طرح اتهام ورود به مرزهای آبی ترکیه، او را تهدید به دستگیری کردند.
نیروی دریایی یونان با اعزام سریع دو کشتی جنگی و پس از حدود سه ساعت گفت و گو با خدمه کشتی نیروی دریایی ترکیه، آنها را قانع کردند که ساحل جزیره یونانی را ترک کنند.
همزمان با مذاکره خدمه دو کشتی جنگی یونان با کشتی نیروی دریایی ترکیه، یک هواپیمای نیروی هوایی ترکیه وارد آسمان جزیره اونیسیوس شد و در حالی که در ارتفاع بسیار نزدیک به سطح زمین پرواز می کرد، از کشتی های یونانی می خواهد که منطقه را ترک کنند اما نیروهای یونانی نه تنها منطقه را ترک نکردند، بلکه کشتی تُرک را وادار به خروج از ساحل این جزیره کردند.
وزارت دفاع یونان با هشدار به ترکیه اعلام کرد که نیروی هوایی ترکیه 30 بار حریم هوایی یونان بویژه در محدوده جزیره اونیسیوس را نقض کرده که با اقدام به موقع جنگنده های نیروی هوایی یونان از منطقه خارج شدند.
وزارت دفاع یونان همچنین یادآور شد که نیروی دریایی و هوایی این کشور در کمال هوشیاری و آماده باش کامل، تحرکات ارتش ترکیه را زیر نظر دارد و به موقع اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
یونان با متهم کردن ترکیه به تنش آفرینی درمنطقه اعلام کرده که این تحرکات آن هم در زمانی که یونانی ها در حال برگزاری عید پاک مسیحی هستند، اقدامی نادرست و نقض قوانین بین المللی توسط ترکیه است.
وزارت دفاع یونان با اشاره به این که ترکیه باید از نقض قوانین بین المللی و حریم هوایی و دریایی یونان دست بردارد، اعلام کرده است که نیروهای مسلح یونان برای دفاع از حریم هوایی، دریایی، زمینی و حفظ کامل تمامیت ارضی این کشور در آمادگی کامل بسر می برند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.