به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق با اشاره به بحران سیاسی در این کشور و درخواست برای حل و فصل آن گفت: کاملا واضح است که روند سیاسی در عراق به خاطر شکست دولت در انجام اصلاحات به بن بست رسیده است و ریاست پارلمان مشروعیتش را بار دیگر از دست داده است.

وی افزود: ما با توجه به پیامدهای اوضاع کنونی راهی نداریم جز اینکه به ریاست جمهوری عراق به عنوان ناظر بر قانون اساسی برای ایجاد راهکاری سیاسی و امنیتی مراجعه کنیم تا به این وسیله بتوان امنیت و ثبات کشور را از طریق تصویب گزینه‌هایی همچون تشکیل دولت نجات ملی برای یک سال تامین کنیم.

دوره‌ یک ساله‌ای که در آن جنگ علیه داعش ادامه داشته و انتخاباتی شفاف تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

علاوی در این اظهارات خاطرنشان کرد: من قبل از این هم و از همان روز اول نسبت به خطر فروپاشی سیاسی در عراق هشدار داده و بارها درخواست اصلاحات واقعی که تغییرات ریشه‌ای در روند سیاسی ایجاد کند و نه فقط سطحی را مطرح کرده بودم.

علاوی در ادامه گفت: به رغم همه شکست‌ها و ناکامی‌ها هنوز شاهدیم که برخی به کرسی قدرت چسبیده و آن را قبضه کرده‌اند حتی بعد از اینکه حرمت‌ها ریخته شد و تنش در عراق بالا گرفت.

عراق از چندی قبل و در پی تلاش حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای انجام برخی اصلاحات دچار تنش سیاسی شده و اخیرا برخی نمایندگان پارلمان این کشور با تحصن در صحن پارلمان اعتراض کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.