به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت‌وگو با جماران درباره طرح اخیر پلیس برای انجام ماموریت ۷۰۰۰ پلیس نامحسوس اظهار کرد: طرح امنیت اخلاقی از دو واژه امنیت و اخلاق تشکیل شده است که هر دو زیبا، خوب و لازم است.

وی ادامه داد: اصل امنیت اخلاقی مشکلی ندارد اما این که با چه روشی و چگونه اجرایی می‌شود، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنده از نحوه اجرایی شدن این طرح اطلاعی ندارم اما می‌دانم اجرای این گونه مسائل حتی در موارد امر به معروف و نهی از منکر، شمشیرهای دولبه هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصرح کرد: مسائل این گونه گاهی هدف مورد نظر را تامین می‌کند و در مواقعی دیگر به موضوعی ضد خودش تبدیل می‌شود. جنبه آموزندگی خود را به بدآموزی تغییر می‌دهد و در برخی موارد به جای این که مورد استقبال مردم قرار بگیرد، باعث تنفر آنها می‌شود.

وی همچنین گفت: در اجرایی چنین طرح‌هایی باید با احتیاط بسیار گام برداشته شود و با رویکردی کارشناسانه به پیش رفت، چون انجام نشدن یک کار خوب بسیار بهتر از این است که فعالیت مورد نظر به درستی صورت نگیرد.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: برای انجام چنین فعالیت‌هایی باید از ظرافت و مهارت بالایی برخوردار باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت چگونگی به کارگیری و انجام ماموریت افرادی که در روند اجرایی شدن طرح امنیت اخلاقی حضور دارند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت افراد حاضر در روند اجرای این طرح و با در نظر داشتن این که بنده با جزئیات این طرح و همچنین اجراکنندگان آن آشنایی چندانی ندارم، قضاوتی انجام نمی‌دهم اما به جرات اعلام می‌کنم که عنوان این طرح بسیار زیبا است اما مهم‌تر از آن، روش عملیاتی کردن آن است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با این حال، احتمال بر جای ماندن آثار منفی از اجرای چنین طرحی نیز وجود دارد اما احتمال حاصل شدن نتیجه‌ای مطلوب هم وجود دارد. از این رو توجه به بعد کارشناسی در چنین موضوعاتی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که این گونه اقدامات را برای مردم انجام می‌دهیم، از این رو باید کاری انجام دهیم که با طبیعت مردم سازگاری داشته باشد. در این راستا حتی اگر امر به معروف هم با طبیعت افراد سازگاری نداشته باشد، نباید انجام شود.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر مانند نوشیدن آبی گوارا است که ممکن است در برخی موارد، بدن آن را پس بزند که در چنین شرایطی نباید از آن استفاده شود. نمی‌دانم آیا طرح امنیت اخلاقی مطبوع جامعه خواهد بود یا خیر.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.