به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: انجام شایسته انتخابات دوره دهم مجلس با مشارکت گسترده مردم عزیز را محضر رهبر معظم، نمایندگان مردم در خانه ملت و منتخبان دوره دهم و آحاد ملت بزرگوار تبریک می گویم.
وی تاکید کرد: امیدوارم همکاران ما در مجلس دهم با تکیه بر آموزه های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای اقتصاد مقاومتی برای افزایش اقتدار ملی هموار بنمایند.
او ضمن تبریک روز کارگر بیان کرد: امیدوارم دولت و مجلس برای ارتقای جایگاه ممتاز جامعه کارگری شرایط لازم را فراهم کنند و برای خلق اقتصاد مقاومتی، شاهد تکریم شایسته از شخصیت کارگران کشور باشیم.
ابوترابی فرد سپس درباره شهادت استاد شهید مطهری و جایگاه تعلیم و تربیت نزد پیامبران از حضرت آدم گرفته تا پیامبر خاتم و خطبه های امام علی (ع) در نهج البلاغه سخن گفت. او تاکید کرد: پیامبر گرامی حضرت آدم چون عالم است مورد سجده قرار می گیرد. او به همه شهود در سایه تعلیم الهی دست یابی پیدا کرد.
نایب رئیس مجلس در پایان در محکومیت اقدام اخیر آمریکا بیان کرد: اقدامات اخبر دادگاه های داخلی امریکا در صدور آرای بی‌پایه، بی‌منطق و غیراصولی علیه دارایی های جمهوری اسلامی ایران از جمله رای اخیر برای ۱.۸میلیارد دلار از اموال ایران، تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل است.
او گفت: کنگره امریکا به همراه دیگر قوای این کشور گمان می کنند در عصر حجر زندگی می کنند و فکر می کنند می تواند منابع کشورهای دیگر را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.
ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه صدور این حکم در همه مراحل جعلی و غیر مستند و به وضوح در جهت یک اقدام متقلبانه بین‌المللی است، اظهار کرد: در این راستا مجلس و دولت از تمام توان خود استفاده می کنند و آمریکا در این عرصه هم شکست سختی خواهد خورد و مشتی بر دهان یاوه‌گویان و نظام غیرعادلانه آمریکا خواهیم کوبید.
گفتنی است ضمن ایراد بخش پایانی سخنان نایب رئیس مجلس، یکی از نمایندگان شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد اما بقیه نمایندگان با او همراهی نکردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.