به گزارش ایرنا،روزنامه انگلیسی زبان هندو روز یکشنبه در گزارشی نوشت:سفر مودی به ایران گامی مهمی در راستای ایجاد توازن منطقه ای ،همکاری تهران و دهلی نو در زمینه انرژی ،ارتباطات و سرمایه گذاری محسوب می شود.
سفر چند هفته پیش وزیران نفت و گاز طبیعی و خارجه هند به ایران زمینه را برای دیدار نخست وزیر هند به ایران فراهم کرد .
به گفته این منابع،احتمال دارد «مودی» دراین سفر از تهران ،بندر چابهار و میدان های گازی ایران که این کشور علاقمند به سرمای گذاری در آنها است نیز بازدید کند.
منابع دولتی هند اعلام کردند دراین سفر احتمال امضای توافق در خصوص میدان گازی فرزاد ب وجود دارد.
براساس این گزارش ،دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ،رئیس جمهوری ،وزیر خارجه و تعدادی از مقامات کشورمان را از جمله برنامه های نخست وزیر هند به ایران است .
امضای قرارداد چابهار،توسعه همکاری های فرهنگی و سخنرانی در بین بازرگانان و تجار و یا شرکت در یک نشست فرهنگی را از دیگر برنامه های مودی در سفر به ایران عنوان شده است .
سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت که در این سفر قرار است که نخست وزیر هند از رئیس جمهوری برای سفر به این کشور دعوت کند.
«غلامرضا انصاری» با اشاره به اهمیت این سفر تصریح کرد این سفر گام مهمی در توسعه روابط دو جانبه بین ایران و هند و به نفع دو کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد ایران و هند به طور سنتی دارای روابط خوبی با هم هستند و به رغم تحریم ها میزان مبادلات در سالهای گذشته به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است .
انصاری ،همکاری در زمینه نفت وگاز،ارتباطات ،سرمایه گذاری در بندر چابهار،پتروشیمی و کریدور شمال و جنوب را ازجمله زمینه های همکاری دو کشور ذکر کرد.
سید مهدی نبی زاده سفیر سابق ایران در هند نیز چندی پیش درگفت وگویی سفر قریب الوقوع نخست وزیر هند به ایران در فاصله کمی از سفر وزیر امور خارجه و نفت این کشور به ایران را نشانگر گشایش در روابط دو کشور به واسطه حضور هیات دیپلماتیک هند به ایران دانست .
وی افزود:نارندرا مودی در دو سال گذشته با وجود سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دهلی نو و چندین سفر معاون آسیایی وزارات امور خارجه به این کشور سفری به ایران نداشته و این نخستین حضور او پس از انتخابات سال 2014 است .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.