به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: با تلاش دیپلمات‌ها یک سد بزرگ از پیش پای ملت ما برداشته شده و برجام راه را برای حرکت به سمت تعالی ملت باز کرده است.

وی افزود: آن وقت که ما می‌گفتیم پای میز مذاکرات می‌توان مشکل را حل کرد بدبین‌ها و بدگمان‌ها می‌گفتند امکان‌پذیر نیست. آن روز که توانستیم با ۶ قدرت جهانی به توافق برسیم باز هم بدبین‌ها و بدگمان‌ها گفتند درست است به توافق رسیدید اما این قابل اجرا نیست. آن روز که به روز اجرای برجام رسیدیم باز هم بدگمان‌ها گفتند آنچه به شما وعده داده‌اند را عمل نخواهند کرد و شما در این مذاکرات به موفقیت نرسیده‌اید.

روحانی ادامه داد: چرا کار یک ملت بزرگ را کوچک نشان می‌دهید؟ این کار یک دولت نیست، بلکه کار یک ملت بزرگ، قدرتمند و مقاوم و کاری است که توسط همه مردم ما با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است و هر جا که احتمالاً لازم بود تصویب شود از شورای عالی امنیت ملی تا مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس جمهور اضافه کرد: برخی گفتند برجام را تصویب و اجرا کردید اما در مقام عمل برجام را نمی‌بینیم اگر صادرات نفت از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه رسیده می‌گویند اینکه چیزی نیست دوبرابر شده است. ما می‌گوییم در سایه برجام امروز برای نقل و انتقال پول دست شما باز شده است. آنها می‌گویند اینکه چیزی نیست. در سایه برجام به جای اینکه کشتی‌های بزرگ در ساحل‌ کشورهای همسایه پهلو بگیرند و با قایق و لنج بار به ساحل ایران برسد و هر کانتینری ۷۰۰ دلار اضافه از جیب مردم پرداخت شود کشتی‌ها مستقیماً در ساحل ایران پهلو می‌گیرند، باز هم می‌گویند چیزی نیست.

روحانی یادآور شد: عده‌ای می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم؛ چرا زندگی خوب ما را برهم زدید.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های «مپنا» نیز تصریح کرد: ما نیاز به کار و تولید داریم که این امر بدون سرمایه‌گذاری و کنولوژی امکان‌پذیر نیست و همه اینها بدون سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش بنیان میسر نمی‌شود.

مشروح سخنان رییس جمهور متعاقبا منتشر می شود...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.