به گزارش اقتصادنیوز، معاون اول رئیس‌جمهور در اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بخشنامه‌ای به بنیادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و هلدینگ‌ها و قرارگاه‌های سازندگی ارسال کرده است.

اسحاق جهانگیری در این بخشنامه گفته تحقق تولید با حداکثر ظرفیت می‌تواند مهم‌ترین اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی باشد. در نتیجه از این نهادها خواسته نسبت به «اصلاح مدیریت»، «تأمین سرمایه و منابع مالی مورد نیاز» و «رفع نیازها و مشکلات شرکت‌ها و واحدهای تولیدی زیر مجموعه» خود اقدام کنند.

پیش از دعوت شبه‌دولتی‌ها به همکاری در اقتصاد مقاومتی، جهانگیری طی ابلاغیه‌هایی جداگانه همه دستگاه‌های اجرایی را به اجرای اقتصاد مقاومتی دعوت کرده بود. وی در این ابلاغیه وظایف همه دستگاه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار آنها برای اجرای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده بود.

وزارت نیرو، راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت اجرایی رئیس جمهور، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله دستگاه‌هایی هستند که ابلاغیه جهانگیری را دریافت کرده‌اند.

همچنین جهانگیری ابلاغیه‌ای جداگانه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده و در آن پروژه‌های اولویت‌دار برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی مرتبط با این وزارتخانه احصا‌ و این دستگاه اجرایی موظف به اجرای این پروژه‌ها بعنوان اولویت های اجرایی در سال ۹۵ شده است.

در ابلاغیه رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خطاب به نهادهای شبه‌دولتی آمده است: «با عنایت به اهمیت واحدهای تولیدی تحت مدیریت آن موسسه/بنیاد/سازمان/شرکت/صندوق/قرارگاه در ایجاد رونق اقتصادی درکشور، لازم است حل مشکلات و موانع تولید حداکثری این واحدها به عنوان اولویت اصلی آن نهاد در سال ۱۳۹۵ مورد توجه قرار گرفته و با اتکاء به امکانات، اختیارات، قدرت مالی و توان برنامه‌ریزی و اجرایی آن مجموعه، به انجام برسد.»

جهانگیری از این نهادها خواسته است: «حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز برنامه های اجرایی افزایش تولید واحدهای تحت پوشش آن نهاد به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور) و دبیرخانه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید (وزارت صنعت، معدن و تجارت - آدرس الکترونیک: tolid@mimt.gov.ir) ارسال و گزارش پیشرفت برنامه‌ها به صورت ماهیانه به دبیرخانه ارایه گردد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.